Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81019
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | User Satisfaction on Social Media Profile of E-sports Organization |
Other Titles |
Задоволеність користувачів профілем організації кіберспорту в соціальних мережах |
Authors |
Lukowicz, K.
Strzelecki, A. |
ORCID | |
Keywords |
кіберспорт профіль соціальної мережі задоволення комп’ютерні ігри соціальний медіа маркетинг e-sport social media profile satisfaction computer games social media marketing |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81019 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Lukowicz, K., & Strzelecki, A. (2020). User Satisfaction on Social Media Profile of E-sports Organization. Marketing and Management of Innovations, 4, 61-75. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.4-05 |
Abstract |
У статті висвітлено особливості розвитку кіберспорту, як однієї з найбільш прогресивних галузей сучасних розваг. Авторами зазначено, що низка факторів сприяє стрімкому розвитку кіберспорту, серед яких: легкий доступ до трансляції матчів, безкоштовні кіберспортивні ігри, задоволення від перегляду улюблених матчів тощо. Зростаюча кількість турнірів (організованих як онлайн, так і в найбільших спортивних залах світу) зумовлює зростання інтересу до даного виду спорту серед осіб похилого віку. Авторами відмічено, що на ряду із розважальними аспектами, кіберспорт відкриває значні можливості для бізнесу. Так, ефективне використання соціальних мереж дозволяє інвесторам повертати свої влкадення у короткостроковій перспективі. У статті проаналізувано рівень задоволеності користувачів профілями кіберспортивних організацій, команд та гравців у соціальних мережах. У ході дослідження висвітлено основні аспекти кіберспорту, соціальних мереж та ведення соціального медіа маркетингу кіберспортивними організаціями. Головною метою статті є визначення сили впливу сприйняття інформативності профілю, розважальних аспектів, ідентифікації з організацією та гравцями, а також рівня задоволеності на готовність користувачів слідкувати та рекомендувати профіль кіберспортивної організації в соціальних мережах. Для досягнення поставленої мети побудовано модель на основі згенерованих даних про профілі обраних компаній у соціальних мережах. Оцінювання параметрів моделі
здійснено за допомогою методу найменших квадратів. Підгрунтям дослідження стали результати онлайн-опитування 209 любителів кіберспорту в Польщі (як гравці, так і глядачі). Для аналізу панельних даних використано програмне забезпечення SmartPLS 3. Результати дослідження свідчать про те, що найбільший вплив на рівень задоволеності користувачів має інтеграція з організацією та гравцями, рівень сприйняття інформації про розважальних аспекти профілю. При цьому рівень задоволеності впливає на бажання користувачів слідувати та рекомендувати профіль кіберспортивної організації у соціальних мережах. Авторами наголошено, що отримані результати сприяють кращому розумінню маркетингової діяльності в соціальних мережах щодо ведення профілів кіберспортивних організацій. Таким
чином, результати дослідження мають практичне значення і можуть бути прийняті до впровадження організаціями, командами та гравцями кіберспорту. E-sport is one of the most rapidly growing branches of modern entertainment. Many factors influence this rapid progress such as easy access to the broadcast of matches, free e-sport games, or enjoying the favourite match are just a few of them. Moreover, the regularly growing number of tournaments organized (both online and hosted in the largest sports halls in the world) makes more and more older people interested in this phenomenon. Apart from the pure entertainment aspect, electronic sports offer great business opportunities. Proper use of social media allows generating high financial results for investors. The paper is dedicated to the user’s satisfaction from using social media profiles of e-sport organizations, teams, and players. The research covers the basic information about e-sport, social media, and e-marketing forms on social media for e-sport organizations. This work aims to assess the factors influencing the feeling of satisfaction with the use of the social media profile. The purpose of this study is to investigate the influence of Perceived Profile Usefulness, Perceived Entertainment, Identification with Organization and Players, and satisfaction on users’ Intention to Follow and Recommend social media profile of e-sport organization. The study tested and used the model in the context of social media profiles. The partial least square method of structural equation modelling is employed to test the proposed research model. The study utilizes an online survey to obtain data from 209 Polish e-sport enthusiasts (both players and spectators). The data set was analyzed using SmartPLS 3 software. The obtained results showed that the best predictor of users’ Satisfaction is Integration with Organization and Players, followed by Perceived Entertainment. Satisfaction predicts users’ Intention to Follow and Recommend the social media profile of e-sport organization. The findings improve understanding regarding the marketing actions in e-sport’s social media profiles, and this work is therefore of particular interest to e-sport organizations, e-sport teams, and e-sport players. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
935051912
Austria
1
Bangladesh
1
Barbados
170513
Belgium
466581563
Brazil
495089088
Canada
-1050660762
Chile
1
China
466581565
Czechia
1560924465
Denmark
1
Egypt
1965479393
Finland
1257514372
France
-964011190
Germany
935051916
Greece
1
Hong Kong SAR China
1965479392
Hungary
1
India
-964011168
Indonesia
354944870
Iran
-1050660763
Ireland
2107702524
Jamaica
1
Japan
-964011186
Kazakhstan
1
Kenya
1739775372
Lithuania
452345246
Malaysia
-585818741
Mauritius
1656854767
Mexico
1
Mongolia
1
Morocco
1
Netherlands
1656854776
New Zealand
86423
Nigeria
1
Norway
1593679498
Pakistan
57872
Palestinian Territories
179809
Peru
1
Philippines
163528857
Poland
354944869
Portugal
1
Romania
1
Saudi Arabia
1560924470
Serbia
1
Singapore
1656854755
South Africa
65704
South Korea
667503173
Spain
1
Sri Lanka
1
Sweden
1656854785
Switzerland
1
Taiwan
2107702542
Thailand
1735720470
Turkey
163528854
Ukraine
935051918
United Kingdom
-964011169
United States
1521235978
Unknown Country
935051913
Vietnam
-964011188
Downloads
Australia
1609734515
Austria
1
Belgium
1
Brazil
160053
Cambodia
1
Canada
1
China
466581562
Croatia
1
Cyprus
67107
Czechia
1
Denmark
1947057795
Egypt
466581564
Finland
72387
France
-1050660759
Germany
354944873
Hong Kong SAR China
1560924463
Hungary
1
India
-964011167
Indonesia
-224597384
Iran
163528851
Ireland
1
Japan
104799
Jordan
1
Kenya
1
Lithuania
188448
Malaysia
667503174
Mexico
1
Morocco
1
Netherlands
2107702550
New Zealand
1739775352
Pakistan
2107702526
Palestinian Territories
1
Peru
1
Philippines
1521235959
Poland
-964011185
Portugal
1
Romania
1
Singapore
1
Slovakia
1
Slovenia
140839
South Africa
667503172
South Korea
-964011174
Spain
2107702509
Sri Lanka
1
Sweden
1656854786
Taiwan
-1050660757
Thailand
268415
Turkey
163528855
Ukraine
1965479389
United Arab Emirates
1
United Kingdom
-964011171
United States
-207626299
Unknown Country
192053
Vietnam
2107702537
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Lukowicz_mmi_2020_4.pdf | 653,52 kB | Adobe PDF | -186220527 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.