Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81021
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Analysing the Demand of Agritourism for International Tourist in Armenia
Other Titles Аналіз попиту на агротуристичні послуги серед туристів: на прикладі Вірменії
Authors Tovmasyan, G.
Avetisyan, S.
Tatosyan, K.
Mirijanyan, L.
Galustyan, I.
Rushanyan, A.
ORCID
Keywords агротуризм
агротуристична діяльність
маркетинг
сільсіка місцевість
туризм
agritourism
agritourism activities
marketing
rural places
tourism
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81021
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Tovmasyan, G., Avetisyan, S., Tatosyan, K., Mirijanyan, L., Galustyan, I., & Rushanyan, A. (2020). Analysing the Demand of Agritourism for International Tourist in Armenia. Marketing and Management of Innovations, 4, 90-101. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.4-07
Abstract У рамках статті авторами систематизовано аргументи та контраргументи в рамках наукової дискусії щодо питань розвитку агротуризму у Вірменії. Головною метою дослідження є аналіз попиту на агротуристичні послуги та визначення потреб іноземних туристів. Авторами відмічено, що Вірменія має високий рівень туристичного потенціалу, який забезпечується низкою факторів, а саме: багатою історично-культурною спадщиною, красою природи, смачною кухнею, збереженою етнічною самобутністю в сільських місцевостях тощо. При цьому зазначені вище фактори сприяють стрімкому розвитку агротуризму в сільській місцевості. У статті наголошено, що агротуристичний пакет складається з наступних послуг: участь в сільськогосподарській діяльності, землеробство, догляд за тваринами, полювання, рибалка, верхова їзда, бджільництво, килимарство, ремесла, збір врожаю, виноробство, готування національних страв, випічка хліба, відвідування історичних і культурних місць, участь в різних фестивалях тощо. У рамках даного дослідження проаналізовано та систематизовано науковий доробок з метою узагальнення низки підходів до визначення сутності та значення агротуризму. Крім того, у ході дослідження авторами проведено опитування іноземних туристів для визначення їх потреб щодо агротуристичних послуг. Отримані результати емпіричного дослідження засвідчили, що іноземні туристи сприймають сільську місцевість Вірменія, як затишне та привабливе місце для відпочинку. За результатами тестування критерію Пірсона встановлено істотний зв’язок між факторами-впливу на рівень сприйняття агротуристичних послуг іноземними туристами. У статті авторами доведено, що, неодружені відпочивають в сільській місцевості поодинці або з друзями та готові платити більше, ніж одружені люди, у яких є діти. На основі отриманих даних було сформовано систему заходів щодо удосконалення агротуризму в Вірменія, а саме: удосконалити маркетингову діяльність щодо промоції агротуристичних послуг, організувати тренінги для місцевих жителів і фермерів тощо. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути прийняті до впровадження з метою розроблення ефективних стратегій та маркетингових планів щодо розвитку агротуризму в сільській місцевості.
This paper summarises the arguments and counterarguments in the frame of the scientific discussion on the issue of agritourism development in Armenia. The research aims at analysing the demand of agritourism development for international tourists in Armenia, find out their needs. The analysis of the available literature sources and approaches shows the essence of agritourism, its activities, functions, needs of tourists. Armenia has a rich history and culture, beautiful nature, delicious cuisine, Armenian villages have a traditional way of life and ethnic diversity. All these factors are important for developing agritourism in rural places offering various activities for tourists: participation in agricultural activities, farming, animal care, hunting, fishing, horseback riding, beekeeping, carpet weaving, handicrafts, harvesting, winemaking, making national dishes, baking bread, also visiting historical and cultural places, participation in various festivals, etc. Investigation of the topic in the paper is carried out in the following rational arrangement. The essence and significance of agritourism in the literature are discussed, then a survey is done among international tourists to find out their needs. The results of the empirical analysis are presented in the paper, which shows that Armenia is considered as a quiet and beautiful place for tourists who wish to rest in Armenian rural places, participate in many activities. The Pearson Chi-square testing shows some significant relationship between some factors. Mainly unmarried people want to rest in rural places alone or with friends, and they are willing to pay more than married people who have children. The tourists have also made some suggestions for agritourism development in Armenia: making everything more natural and fresher, doing good marketing, organizing pieces of training for local people and farmers, etc. The research results may be useful for developing agritourism in rural areas by organizing good strategies and marketing plans.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Armenia Armenia
392644179
Australia Australia
46484
Austria Austria
2036473764
Bangladesh Bangladesh
1
China China
-903044593
Colombia Colombia
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Denmark Denmark
1
Finland Finland
1
France France
1056490100
Germany Germany
-78443594
Ghana Ghana
47616
Greece Greece
1
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
515848735
Ireland Ireland
1006204215
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
149988
North Macedonia North Macedonia
1
Philippines Philippines
-78443596
Puerto Rico Puerto Rico
137006
Romania Romania
1
Serbia Serbia
1
Spain Spain
1
Switzerland Switzerland
1
Taiwan Taiwan
207245
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
392644182
United Kingdom United Kingdom
109926
United States United States
1577702426
Unknown Country Unknown Country
1577702419
Vietnam Vietnam
788863831

Downloads

Armenia Armenia
1645778798
Austria Austria
825230725
Canada Canada
1
China China
1577702427
Colombia Colombia
2036473763
Czechia Czechia
1
France France
1
Germany Germany
1
India India
1
Iran Iran
515848736
Ireland Ireland
515848741
Italy Italy
180639
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Philippines Philippines
-39168017
Puerto Rico Puerto Rico
1
South Africa South Africa
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1918113226
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1577702424
Unknown Country Unknown Country
1577702420
Vietnam Vietnam
788863832

Files

File Size Format Downloads
Tovmasyan_mmi_2020_4.pdf 633,91 kB Adobe PDF 55375840

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.