Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81076
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Factors Influencing Consumers’ Green Purchase Behavior: Green Advertising as Moderator
Other Titles Фактори впливу на екологічносвідому поведінку споживачів: зелена реклама як модератор
Authors Hussain, S.A.
Haq, M.A.U.
Soomro, Y.A.
ORCID
Keywords зелена купівельна поведінка
зелені продукти
стале споживання
еко-дружнє середовище
соціальний вплив
самооцінка
зелена реклама
green purchase behaviour
green products
sustainable consumption
eco-friendly environment
social influence
self-image and green advertisement
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81076
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Hussain, S. A., Haq, M. A. U., & Soomro, Y. A. (2020). Factors Influencing Consumers’ Green Purchase Behavior: Green Advertising as Moderator. Marketing and Management of Innovations, 4, 144-153. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.4-11
Abstract У статті проаналізовано роль екологічної свідомості споживачів при прийнятті рішення щодо придбання товарів. Авторами відмічено, що посидення дії негативних наслдків деградації навколишнього природного середовища на різні сфери суспільного життя провокує активізацію наукових досліджень у даному напрямі. У статті визначено, що компанії використовують зелений маркетинг та рекламу як засіб впливу на поведінку споживачів. Метою статті є дослідження посередницької ролі зеленої реклами на екологічносвідому поведінку споживачів. Детерміновану вибірку даних сформовано на основі результатів опитування 458 споживачів. Емпіричне дослідження проведено з використанням інструментарію кількісного аналізу. Авторами гіпотези дослідження перевірено за допомогою методів факторного аналізу та аналізу модерації. Незалежними змінними дослідження є: рівень стурбованості споживачів екологічними проблемами, самооцінка споживачів та соціальний вплив на прийняття рішень споживачами. Результати регресійного аналізу засвідчили, що незалежні змінні мають статистично значущий вплив на екологічносвідому поведінку споживачів. При цьому рівень стурбованості екологічними проблемами та самооцінка мають більший вплив на поведінку споживачів. За результатами аналізу модерації встановлено, що зелена реклама має статистично значущий позитивний зв’язок між рівнем стурбованості екологічними проблемами, самооцінкою, соціальним впливом та екологічнносвідомою поведінкою споживачів. У ході дослідження встановлено, що маркетологи можуть підвищувати екологічнносвідому поведінку споживачів. При цьому врахування вищезазначених детермінант споживацької поведінки при розробленні зеленої маркетингової політики та стратегій просування товарів, сприятиме мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище. Авторами зазначено, що зелена реклама сприяє підвищенню купівельної спроможності, зростанню рівня екологічної свідомості населення та обізнаності про шляхи мімінмізації екодеструктивного впливу на навколишнє природне середовище. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути прийняті до впровадження при розробленні ефективних маркетингових стратегій, спрямованих на підтримку екологічносвідомої поведінки споживачів.
Environmental sustainability importance increases, the environmental degradation problems attract the discussions around the world concerning many areas of life, consumption and disposition of goods. Green marketing and advertisement have become a popular choice by companies to influence the consumer buying process. This study aimed to examine the moderated role of green advertisement among the influence of environmental concern, social impact and self-image on green purchase behaviour. The survey sample is 458 responses from various consumers. The methodological tools were quantitative research methods. The study applied confirmatory factor analysis and moderation analysis to evaluate the six hypotheses developed and proposed in the conceptual framework. The authors performed regression and moderation analysis after achieving the model fit indices and Cronbach’s alpha. The regression analysis reveals that independent variables environmental concern, self-image and social impact had a significant influence on green purchase behaviour. Furthermore, environmental concern and selfimage have a more substantial influence on green purchase behaviour. The moderation results revealed that green advertisement has a positive and significant moderated relationship among environmental concern, self-image, social influence and green purchase behaviour. The obtained results indicated that marketers could increase green purchase behaviour. In turn, it will allow supporting the green environment by taken above determinants of green purchase behaviour into consideration for developing green policies and strategies which are mutually beneficial for the consumer as well as for the safe environment. The findings of this study suggest that green advertisement could increase green purchase behaviour. Herewith, people become greener and environment-conscious in their routine life. The authors suggested practical implications for the strategists and marketers who are willing to go green. The study results present an overview on how marketers could devise more effective strategies and advertisement to endorse the green purchase behaviour.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Albania Albania
1
Armenia Armenia
17829877
Australia Australia
-653117211
Austria Austria
-478076273
Bangladesh Bangladesh
-1155863251
Belgium Belgium
-653117218
Brazil Brazil
1
Brunei Brunei
76687
Cambodia Cambodia
-653117272
Cameroon Cameroon
1
Canada Canada
135465
Chile Chile
-653117220
China China
-653117237
Colombia Colombia
1
Czechia Czechia
108763
Denmark Denmark
17829883
Ecuador Ecuador
727583699
Egypt Egypt
-653117266
Ethiopia Ethiopia
1
Finland Finland
861137735
France France
1195575218
Germany Germany
-653117304
Ghana Ghana
-828635123
Greece Greece
92027
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
-1155863261
India India
-653117224
Indonesia Indonesia
-653117227
Iran Iran
861137725
Iraq Iraq
1979204881
Ireland Ireland
-653117298
Israel Israel
679864
Italy Italy
-1155863269
Japan Japan
-653117270
Jordan Jordan
9453
Kenya Kenya
-924838239
Lithuania Lithuania
-924838206
Macao SAR China Macao SAR China
1214477047
Malaysia Malaysia
-653117231
Mauritius Mauritius
1869519820
Morocco Morocco
23793
Nepal Nepal
200952
Netherlands Netherlands
-1155863304
New Zealand New Zealand
-653117239
Nigeria Nigeria
120641
Norway Norway
1
Oman Oman
1
Pakistan Pakistan
-653117213
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Peru Peru
-1698843333
Philippines Philippines
-1155863212
Poland Poland
1
Portugal Portugal
861137746
Qatar Qatar
49802
Romania Romania
78380
Russia Russia
199502
Saudi Arabia Saudi Arabia
1231355183
Serbia Serbia
-910309257
Singapore Singapore
1237568661
Slovenia Slovenia
1
South Africa South Africa
-1155863300
South Korea South Korea
-478076278
Spain Spain
92812
Sri Lanka Sri Lanka
1231355120
Sweden Sweden
1979204913
Switzerland Switzerland
861137742
Taiwan Taiwan
-653117285
Tanzania Tanzania
1
Thailand Thailand
-1155863298
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
861137731
Tunisia Tunisia
1907137636
Turkey Turkey
-1155863242
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
-478076265
United Kingdom United Kingdom
-653117221
United States United States
-653117222
Unknown Country Unknown Country
-1155863297
Vietnam Vietnam
-653117217
Zambia Zambia
1
Zimbabwe Zimbabwe
1

Downloads

Armenia Armenia
17829879
Australia Australia
93881
Austria Austria
1
Bangladesh Bangladesh
1231355130
Belgium Belgium
182838
Cambodia Cambodia
-653117271
Cameroon Cameroon
1
Canada Canada
1
Chile Chile
1
China China
1907137641
Croatia Croatia
1
Czechia Czechia
1
Denmark Denmark
1
Ecuador Ecuador
28780
Egypt Egypt
-653117265
Ethiopia Ethiopia
-653117210
Finland Finland
861137736
France France
1195575220
Germany Germany
-1155863231
Ghana Ghana
955441173
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
190058
Hungary Hungary
1231355196
India India
-653117223
Indonesia Indonesia
-653117225
Iran Iran
-1155863223
Ireland Ireland
-496001679
Italy Italy
1
Japan Japan
955441113
Jordan Jordan
-1447179843
Kenya Kenya
1237568656
Lebanon Lebanon
1
Lithuania Lithuania
170266
Macao SAR China Macao SAR China
53046
Malaysia Malaysia
-653117230
Mauritius Mauritius
1
Myanmar (Burma) Myanmar (Burma)
1
Nepal Nepal
91352
Netherlands Netherlands
54527
New Zealand New Zealand
955441058
Nigeria Nigeria
1856657375
North Macedonia North Macedonia
1
Norway Norway
1
Pakistan Pakistan
-653117212
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Peru Peru
1237568658
Philippines Philippines
684240680
Poland Poland
1
Portugal Portugal
51173
Romania Romania
197705
Saudi Arabia Saudi Arabia
64620
Senegal Senegal
1
Serbia Serbia
1
Singapore Singapore
144324
Slovakia Slovakia
149249
South Africa South Africa
-653117275
South Korea South Korea
1214477009
Spain Spain
1
Sri Lanka Sri Lanka
1231355121
Sweden Sweden
1620976699
Taiwan Taiwan
-653117290
Tanzania Tanzania
1
Thailand Thailand
1869519830
Tunisia Tunisia
-653117238
Turkey Turkey
82773
Ukraine Ukraine
-1155863279
United Arab Emirates United Arab Emirates
1640123351
United Kingdom United Kingdom
-1155863246
United States United States
-1155863215
Unknown Country Unknown Country
-1447179853
Vietnam Vietnam
-653117267

Files

File Size Format Downloads
Hussain_mmi_2020_4.pdf 701.29 kB Adobe PDF 1255821565

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.