Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81076
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Factors Influencing Consumers’ Green Purchase Behavior: Green Advertising as Moderator
Other Titles Фактори впливу на екологічносвідому поведінку споживачів: зелена реклама як модератор
Authors Hussain, S.A.
Haq, M.A.U.
Soomro, Y.A.
ORCID
Keywords зелена купівельна поведінка
зелені продукти
стале споживання
еко-дружнє середовище
соціальний вплив
самооцінка
зелена реклама
green purchase behaviour
green products
sustainable consumption
eco-friendly environment
social influence
self-image and green advertisement
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81076
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Hussain, S. A., Haq, M. A. U., & Soomro, Y. A. (2020). Factors Influencing Consumers’ Green Purchase Behavior: Green Advertising as Moderator. Marketing and Management of Innovations, 4, 144-153. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.4-11
Abstract У статті проаналізовано роль екологічної свідомості споживачів при прийнятті рішення щодо придбання товарів. Авторами відмічено, що посидення дії негативних наслдків деградації навколишнього природного середовища на різні сфери суспільного життя провокує активізацію наукових досліджень у даному напрямі. У статті визначено, що компанії використовують зелений маркетинг та рекламу як засіб впливу на поведінку споживачів. Метою статті є дослідження посередницької ролі зеленої реклами на екологічносвідому поведінку споживачів. Детерміновану вибірку даних сформовано на основі результатів опитування 458 споживачів. Емпіричне дослідження проведено з використанням інструментарію кількісного аналізу. Авторами гіпотези дослідження перевірено за допомогою методів факторного аналізу та аналізу модерації. Незалежними змінними дослідження є: рівень стурбованості споживачів екологічними проблемами, самооцінка споживачів та соціальний вплив на прийняття рішень споживачами. Результати регресійного аналізу засвідчили, що незалежні змінні мають статистично значущий вплив на екологічносвідому поведінку споживачів. При цьому рівень стурбованості екологічними проблемами та самооцінка мають більший вплив на поведінку споживачів. За результатами аналізу модерації встановлено, що зелена реклама має статистично значущий позитивний зв’язок між рівнем стурбованості екологічними проблемами, самооцінкою, соціальним впливом та екологічнносвідомою поведінкою споживачів. У ході дослідження встановлено, що маркетологи можуть підвищувати екологічнносвідому поведінку споживачів. При цьому врахування вищезазначених детермінант споживацької поведінки при розробленні зеленої маркетингової політики та стратегій просування товарів, сприятиме мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище. Авторами зазначено, що зелена реклама сприяє підвищенню купівельної спроможності, зростанню рівня екологічної свідомості населення та обізнаності про шляхи мімінмізації екодеструктивного впливу на навколишнє природне середовище. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути прийняті до впровадження при розробленні ефективних маркетингових стратегій, спрямованих на підтримку екологічносвідомої поведінки споживачів.
Environmental sustainability importance increases, the environmental degradation problems attract the discussions around the world concerning many areas of life, consumption and disposition of goods. Green marketing and advertisement have become a popular choice by companies to influence the consumer buying process. This study aimed to examine the moderated role of green advertisement among the influence of environmental concern, social impact and self-image on green purchase behaviour. The survey sample is 458 responses from various consumers. The methodological tools were quantitative research methods. The study applied confirmatory factor analysis and moderation analysis to evaluate the six hypotheses developed and proposed in the conceptual framework. The authors performed regression and moderation analysis after achieving the model fit indices and Cronbach’s alpha. The regression analysis reveals that independent variables environmental concern, self-image and social impact had a significant influence on green purchase behaviour. Furthermore, environmental concern and selfimage have a more substantial influence on green purchase behaviour. The moderation results revealed that green advertisement has a positive and significant moderated relationship among environmental concern, self-image, social influence and green purchase behaviour. The obtained results indicated that marketers could increase green purchase behaviour. In turn, it will allow supporting the green environment by taken above determinants of green purchase behaviour into consideration for developing green policies and strategies which are mutually beneficial for the consumer as well as for the safe environment. The findings of this study suggest that green advertisement could increase green purchase behaviour. Herewith, people become greener and environment-conscious in their routine life. The authors suggested practical implications for the strategists and marketers who are willing to go green. The study results present an overview on how marketers could devise more effective strategies and advertisement to endorse the green purchase behaviour.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Albania Albania
1
Armenia Armenia
17829877
Australia Australia
70335
Austria Austria
184526
Bangladesh Bangladesh
113145
Belgium Belgium
141161
Brazil Brazil
1
Brunei Brunei
76687
Cambodia Cambodia
1
Cameroon Cameroon
1
Canada Canada
135465
Chile Chile
172584
China China
-924838228
Colombia Colombia
1
Czechia Czechia
108763
Denmark Denmark
17829883
Ecuador Ecuador
727583699
Egypt Egypt
684240721
Ethiopia Ethiopia
1
Finland Finland
861137735
France France
55718
Germany Germany
-309189686
Ghana Ghana
121388
Greece Greece
92027
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
684240717
India India
-1447179840
Indonesia Indonesia
684240677
Iran Iran
861137725
Iraq Iraq
1979204881
Ireland Ireland
147942
Israel Israel
679864
Italy Italy
-496001699
Japan Japan
955441112
Jordan Jordan
9453
Kenya Kenya
-924838239
Lithuania Lithuania
-924838206
Macao SAR China Macao SAR China
1214477047
Malaysia Malaysia
-1447179847
Mauritius Mauritius
1869519820
Morocco Morocco
23793
Nepal Nepal
200952
Netherlands Netherlands
684240665
New Zealand New Zealand
955441056
Nigeria Nigeria
120641
Oman Oman
1
Pakistan Pakistan
-1067849793
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Peru Peru
1214477050
Philippines Philippines
684240679
Poland Poland
1
Portugal Portugal
861137746
Qatar Qatar
49802
Romania Romania
78380
Russia Russia
199502
Saudi Arabia Saudi Arabia
1231355183
Serbia Serbia
1
Singapore Singapore
1237568661
Slovenia Slovenia
1
South Africa South Africa
210372
South Korea South Korea
861137728
Spain Spain
92812
Sri Lanka Sri Lanka
1231355120
Sweden Sweden
1979204913
Switzerland Switzerland
861137742
Taiwan Taiwan
-496001681
Tanzania Tanzania
1
Thailand Thailand
1231355192
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
861137731
Tunisia Tunisia
1907137636
Turkey Turkey
1231355177
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
1231355178
United Kingdom United Kingdom
-496001707
United States United States
1640123354
Unknown Country Unknown Country
1231355108
Vietnam Vietnam
1237568654
Zambia Zambia
1
Zimbabwe Zimbabwe
1

Downloads

Armenia Armenia
17829879
Australia Australia
93881
Austria Austria
1
Bangladesh Bangladesh
1231355130
Belgium Belgium
182838
Cambodia Cambodia
1
Cameroon Cameroon
1
Canada Canada
1
China China
1907137641
Czechia Czechia
1
Denmark Denmark
1
Ecuador Ecuador
28780
Egypt Egypt
2042678050
Ethiopia Ethiopia
-1849734548
Finland Finland
861137736
France France
727583691
Germany Germany
861137720
Ghana Ghana
955441173
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
190058
Hungary Hungary
1231355196
India India
1640123351
Indonesia Indonesia
-924838210
Iran Iran
992229623
Ireland Ireland
-496001679
Italy Italy
1
Japan Japan
955441113
Jordan Jordan
-1447179843
Kenya Kenya
1237568656
Lebanon Lebanon
1
Lithuania Lithuania
170266
Macao SAR China Macao SAR China
53046
Malaysia Malaysia
-1447179846
Mauritius Mauritius
1
Myanmar (Burma) Myanmar (Burma)
1
Nepal Nepal
91352
Netherlands Netherlands
54527
New Zealand New Zealand
955441058
Nigeria Nigeria
1856657375
North Macedonia North Macedonia
1
Pakistan Pakistan
-496001696
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Peru Peru
1237568658
Philippines Philippines
684240680
Poland Poland
1
Portugal Portugal
51173
Romania Romania
197705
Saudi Arabia Saudi Arabia
64620
Senegal Senegal
1
Serbia Serbia
1
Singapore Singapore
144324
Slovakia Slovakia
149249
South Africa South Africa
1231355110
South Korea South Korea
1214477009
Spain Spain
1
Sri Lanka Sri Lanka
1231355121
Sweden Sweden
1620976699
Taiwan Taiwan
2045109475
Tanzania Tanzania
1
Thailand Thailand
1869519830
Tunisia Tunisia
189803
Turkey Turkey
82773
Ukraine Ukraine
1869519814
United Arab Emirates United Arab Emirates
1640123351
United Kingdom United Kingdom
1640123351
United States United States
-1371068907
Unknown Country Unknown Country
-1447179853
Vietnam Vietnam
1237568660

Files

File Size Format Downloads
Hussain_mmi_2020_4.pdf 701,29 kB Adobe PDF -252188796

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.