Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81292
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Innovations in the management of higher education: situation analysis of Syrian female students empowerment
Other Titles Інновації в управлінні вищою освітою: ситуаційний аналіз впливу розширення прав та можливостей сирійських студенток
Authors Dalati, S.
Raudeliuniene, J.
Davidaviciene, V.
Keywords жіночий
гендер
студент
вища освіта
розширення можливостей жінок
університет
female
gender
student
higher education
women empowerment
university
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81292
Publisher Sumy State University
License In Copyright
Citation Dalati, S., Raudeliuniene, J., & Davidaviciene, V. (2020). Innovations in the management of higher education: situation analysis of Syrian female students empowerment Marketing and Management of Innovations, 4, 245-254. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.4-20
Abstract У статті проаналізовано роль жінки у вищій освіті на прикладі Сирії, зокрема, після 2011 року. Авторами наголошено, що процес офіційного визнання ролі жінки в економіці та в секторі вищої освіти в Сирії суповоджується низкою бар’єрів та обмежень. Метою дослідження є ситуаційний аналіз наслідків та перспектив розширення прав і можливостей сирійських студенток у секторі вищої освіти. У статті авторами висвітлилено основні бар’єри та обмеження у секторі вищої освіти на прикладі Арабського міжнародного університету (Сирія) Методологічний інструментарій дослідження – кількісний підхід до розроблення структурованої анкети для проведенення опитування. Авторами було сформовано вибірку даних за результатми опитування 98 студенток, що навчаються на семи факультетах Арабського міжнародного університету (Сирія). На основі отриманих емпіричних даних, авторами наголошено на необхідності підвищення рівня обізнаності студентів щодо гендерної рівності та рівноправності в університетах Сирії. Встановлено, що питання гендерної рівності не були включені до навчальної програми студентів Арабського міжнародного університету (Сирія). Доведено, що студентки мають достатній рівень мотивації для продовження наукової кар’єри та зацікавленні у вивченні навчальних дисциплін, присвячених гендерним питанням. У ході дослідження авторами зроблено висновок про існування низки стереотипів та соціальних очікувань від ролі жінки у вищій освіті Сирії. Таким чином, рівень самооцінки має бути головним аспектом в підготовці студенток у закладах вищої освіти. Авторами наголошено, що студентки повинні мати можливість брати участь у заходах, присвячених розвитку технологічних вмінь, навичок міжособистісного спілкування та лідерства. Результати дослідження вказують на необхідність проведення подальших досліджень щодо інтеграції питань гендерної рівності в стратегію університету.
Syrian women face many barriers and restrictions on the way to legitimate their roles in the formal economy and the higher education sector. This paper examines the higher education environment in Syria, highlighting the situation after 2011. The purpose of this research is to conduct a situation analysis of Syrian female students’ empowerment in the higher education environment. The study object is the private Syrian university used to identify the main barriers and restrictions in the higher education sector and determine training areas for solving before-mentioned issues. The methodology applied in this research employs a quantitative approach through the design of a structured questionnaire. The findings exposed the importance to develop further investigations on the integration of gender equality into the university strategy. Therefore, a lack of awareness of gender equality and equity is a significant area for development and study at Syrian universities. The obtained results in the field of female students’ empowerment demonstrated the adequate levels of motivation to pursue a career in academia and interest in studying gender-oriented courses. However, gender issues have not integrated into the university course offerings and curriculum. This study covers the policies related to institutional support are areas of investigation. Besides, the research results showed that stereotypes and social expectations exist are considered to be the challenges that require examination. Technological skills, soft skills, and leadership skills were determined as an array of training that was needed by female students. Self-empowerment was recognized as critical training for female students. Developing management, leadership, and networking skills were also identified as a training need for female students.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

Ukraine Ukraine
100

Downloads

Ukraine Ukraine
101

Files

File Size Format Downloads
Dalati_mmi_2020_4.pdf 385,26 kB Adobe PDF 101

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.