Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81380
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Implementation of Innovation in the Company: Situation Analysis
Other Titles Впровадження інновацій в компанії: ситуаційний аналіз
Authors Chang, S.
ORCID
Keywords ефективність
заходи
інновації
інноваційний проєкт
методи оцінки
ситуаційний аналіз
efficiency
measures
innovation
innovative project
assessment methods
situational analysis
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81380
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Chang, S. (2020). Implementation of Innovation in the Company: Situation Analysis. Marketing and Management of Innovations, 4, 290-303. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.4-24
Abstract У статті висвітлено особливості впровадження інновацій на рівні компанії, як одного з найважливіших способів трансформації виробничого процесу. Систематизація наукового доробку за тематикою дослідження свідчить про те, що науковці приділяють недостатньо уваги дослідженню проблемних аспектів ситуаційного аналізу та методів оцінки ефективності впровадження інновацій вітчизняними компаніями. Таким чином, актуальність статті полягає в необхідності застосування економіко-математичного апарату для обґрунтування доцільності впровадження інновацій в компанії для підвищення її конкурентоспроможності. Метою статті є розробка рекомендацій щодо нарощення інноваційного потенціалу компанії на основі обгрунтування науково-практичних положень щодо комплексної оцінки ефективності впровадження нововведень. Для досягнення поставленої мети, у ході дослідження здійснено ситуаційний аналіз динамічних показників інноваційних змін. У рамках дослідження проаналізовано методи оцінки впровадження інновацій та нововведень в компанії з точки зору інноваційного розвитку. Автором систематизовано наявні методи оцінки ефективності інноваційної діяльності компанії. Розглянуто методи ситуаційного аналізу на прикладі енергозбереження. У статті представлено типові сценарії щодо оцінки ефективності заходу з енергозбереження в компанії. У ході дослідження розраховано абсолютний ефект від впровадження інноваційного проєкту (визначено прибуток від введення в дію нового обладнання та при заміні наявної техніки). Крім того, розраховано ефективність інноваційного проєкту при заміні наявної техніки (базовий варіант) на нове обладнання (новий варіант). Автором досліджено організаційно-економічне забезпечення для оцінки інноваційних заходів в компанії. Враховуючи отримані результати, розроблено методичні підходи до попереднього і підсумкового ситуаційного аналізу інноваційних проєктів та комплексного аналізу інноваційного потенціалу компанії. У роботі визначено об'єктивні передумови для зростання інноваційного потенціалу компанії. За результатами оцінки інноваційної діяльності компанії, запропоновано систему аналітичних показників щодо оцінки доцільності впровадження певного проєкту. Отримані результати дослідження мають прикладне значення та можуть бути застосованні з метою активізації інноваційної діяльності компаній та підвищення їх конкурентоспроможності на ринку.
The article is devoted to introducing innovations in the company - one of the most important ways of transforming the production process in the company’s activities. The purpose of the article is to substantiate scientific and practical provisions for a comprehensive assessment of the effectiveness of introducing innovations and developing recommendations for increasing the innovative potential of a company, based on the use of a situational analysis of dynamic indicators of innovative changes. Literature processing shows that not enough attention is paid to problematic aspects of situational analysis and methods of assessing domestic companies’ implementation to build up their innovative potential. The article’s relevance lies in need to use the economic and mathematical apparatus of calculation to justify the feasibility of introducing innovations in a company to strengthen competitive positions in the market. Methods for assessing the implementation of innovations in a company are analyzed based on the classification properties. Methods for assessing the implementation of innovations for their application in the company’s innovative development are analyzed. The existing methods for assessing the effectiveness of the company’s innovative activities are systematized. Methods of situational analysis are considered in the example of energy saving. Typical scenarios for the implementation of the efficiency of energy-saving measures in the company are presented. The calculation of the innovation project’s absolute effect was carried out (the profit from the introduction of new equipment and the growth of profit from the replacement of existing equipment were determined). The calculation of the efficiency of replacing existing equipment (basic version) with new equipment for an innovative project (new version) has been performed. The organizational and economic support of the assessment of innovative activities in the company is investigated. Methodological approaches have been developed for the previous and final situational analysis of innovative projects and the company’s innovative potential as a whole. The characteristics of the objective prerequisites for the growth of the company’s innovative potential are given. Based on a review of the state of the company’s innovative activities, a system of analytical indicators for assessing the feasibility of a project or choosing the best project is proposed. The study’s applied significance lies in the fact that the proposed assessment methods and tools, when applied in practice, make it possible to intensify companies’ innovative activities and increase their competitiveness in the market.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
29508123
China China
1
Germany Germany
81
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
1
Ireland Ireland
51263
Italy Italy
1
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Namibia Namibia
14754063
Pakistan Pakistan
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
29508128
United Kingdom United Kingdom
1557441844
United States United States
-2023389835
Unknown Country Unknown Country
29508126
Vietnam Vietnam
-408495909

Downloads

Australia Australia
102525
Chile Chile
1
Germany Germany
1557441839
India India
447330491
Jamaica Jamaica
1
Jordan Jordan
1
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Nepal Nepal
1
Pakistan Pakistan
1
Russia Russia
8789382
South Africa South Africa
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Ukraine Ukraine
117596227
United Kingdom United Kingdom
117596230
United States United States
-771114106
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Chang_mmi_2020_4.pdf 665,63 kB Adobe PDF 1477742598

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.