Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83336
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Intercultural Management in Educational Organizations
Authors Otroshchenko, Larysa Stepanivna  
Boiko, Olha Petrivna
Mylenkova, Rymma Volodymyrivna  
Keywords інтеркульторологічний менеджмент
интеркульторологический менеджмент
intercultural management
вища освіта
высшее образование
higher education
університети
университеты
universities
культура
culture
навички
навыки
skills
знання
знания
knowledge
розвиток
развитие
development
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83336
Publisher Krakow
License Copyright not evaluated
Citation O. Boyko, R. Mylenkova, L. Otroschenko. Intercultural Management in Educational Organizations// Perspectives on Culture: Academic Journal of the Institute of Cultural Studies, Krakow, Poland. - No. 29 (2/2020) - pp. 163-172.
Abstract Людський капітал є видатним фактором конкурентоспроможності будь-якої країни. Це факт підтверджує вирішальну роль освіти в підвищенні економіки країни та соціальне процвітання у міжнародному просторі. Реформування вітчизняних вищих система освіти здійснюється у напрямку нового управління освітою підтримка, управління університетами, фінансування наукової діяльності та міжкультурна діяльність взаємодія університетів з особистостями, культурами та бізнесом. У цьому контексті більшість освітніх організацій стають полікультурними та багатонаціональними. Ось чому університети як міжкультурні простори є зосередженими цей папір. Сучасні університети стикаються з багатьма проблемами, включаючи завдання залишатись інтелектуально та культурно життєздатними у швидко мінливому світі, готуючи студентів до конкуренції на світовому ринку праці та взаємодії з людьми від інших етнічних, релігійних, культурних, національних та географічних груп. Інший Визначено підходи до поняття «міжкультурний менеджмент в освітніх організаціях» та визначено ресурси його вдосконалення у системі вищої освіти. Беручи до уваги, що міжкультурність управління складається з міжкультурних компетенцій, поняття „міжкультурна компетентність” було ретельно проаналізовано. Було зроблено висновок, що міжкультурний менеджмент, заснований на різних вимірах знань, поглядів, умінь та навичок, зазвичай визначається як здатність успішного спілкування і висока ефективність організації у співпраці з іншими культурами.
Человеческий капитал - выдающийся фактор конкурентоспособности любой страны. Этот факт подтверждает решающую роль образования в подъеме экономики страны. и социальное процветание в международном пространстве. Реформирование отечественного высшего система образования осуществляется в направлении нового управления образованием. поддержка, управление университетами, финансирование научной деятельности и межкультурное взаимодействие университетов с личностями, культурами и бизнесом. В этом контексте большинство образовательных организаций становятся мультикультурными и многонациональными. Вот почему университеты как межкультурное пространство находятся в центре внимания Эта бумага. Современные университеты сталкиваются с множеством проблем, в том числе с задачами: оставаться интеллектуально и культурно жизнеспособными в быстро меняющемся мире, готовя студентов к конкуренции на мировом рынке труда и взаимодействию с людьми от других этнических, религиозных, культурных, национальных и географических групп. Разные определены подходы к понятию «межкультурный менеджмент в образовательных организациях» и определены ресурсы его совершенствования в системе высшего образования. Принимая во внимание, что межкультурный менеджмент состоит из межкультурных компетенций, понятие «межкультурная компетенция» было тщательно проанализировано. Был сделан вывод, что межкультурный менеджмент, основанный на различных аспектах знаний, взглядов, способностей и навыков, обычно определяется как способность к успешному общению. и высокая производительность организации в сотрудничестве с другими культурами.
Human capital is an outstanding factor in any country’s competitiveness. This fact affirms the decisive role of education in the raise of a country’s economic and social prosperity in the international space. Reforming of domestic higher education system is carried out in the direction of new educational management support, universities management, scientific activity financing and intercultural interaction of universities with personalities, cultures and business. In that context most of the educational organizations become multicultural and multinational ones. That is why universities as intercultural spaces are the focus of this paper. Contemporary universities face many challenges including the tasks of remaining intellectually and culturally viable in a fast-changing world, preparing students to compete in the global labor market, and interact with people from other ethnic, religious, cultural, national, and geographic groups. Different approaches to the concept of “intercultural management in educational organizations” have been defined and its improvement resources in the higher education system have been identified. Taking into consideration that intercultural management is comprised of intercultural competences, the notion “intercultural competence” has been thoroughly analyzed. It was concluded that intercultural management, based on different dimensions of knowledge, attitudes, abilities and skills, is generally defined as the capability of successful communication and high performance of an organization in collaboration with other cultures
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Ukraine Ukraine
30

Downloads

Ukraine Ukraine
26

Files

File Size Format Downloads
Otroshchenko_Intercultural_Management.pdf 190,42 kB Adobe PDF 26

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.