Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83623
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Dual Quality of Products: Myths and Facts through the Opinions of Millennial Consumers
Other Titles Подвійні стандарти якості продукції: міфи та факти з точки зору споживачів-міленіалів
Authors Bartkova, L.
Veselovska, L.
Sramkova, M.
Zavadsky, J.
ORCID
Keywords подвійна якість
покоління міленіалів
споживча поведінка
маркетингові інновації
Європейський союз
dual quality
the millennial generation
consumer behaviour
marketing innovations
European union
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83623
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Bartkova, L., Veselovska, L., Sramkova, M., & Zavadsky, J. (2021). Dual Quality of Products: Myths and Facts through the Opinions of Millennial Consumers. Marketing and Management of Innovations, 1, 236-252. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.1-18
Abstract Статтю присвячено дослідженню проблематиці подвійних стандартів якості продукції з точки зору покоління міленіалів, яке через декілька років стане найбільш купівельноспроможним. Систематизація наукових напрацювань засвідчила існування різних поглядів на існування подвійних стандартів якості продукції. Лише незначну кількість наявних робіт підкріплено реальними фактами. Авторами встановлено, що звичайні споживачі не завжди спроможні розмежувати реальні факти від вигаданих. У роботі зазначено, що за результатами тестування продукції, автори низки наукових напрацювань прийшли до висновку про існування подвійних стандартів якості продукції. Однак, встановлено, що думка споживачів Словаччини не є достатньо дослідженою. З огляду на це, аналіз думки споживачів покоління міленіалів щодо подвійних стандартів якості продукції є актуальними. Метою статті є виявлення та розмежування реальних фактів від вигаданих міфів щодо подвійних стандартів якості продуктів щоденного споживання. Об’єктом дослідження є споживачі покоління міленіалів. Емпіричне дослідження проведено на основі панельних даних, сформованих для вибірки з 987 споживачів, з яких 395 є міленіалами. Періодом дослідження обрано 2019-2020 рр. Для аналізу панельних даних використано інструментарій багатоваріантного регресійного аналізу, біноміальний тест та тест Хі-квадрат. За результатами дослідження встановлено, що міленіали із високим рівнем доходу та ті, що проживають у невеликих населених пунктах, стикались на практиці з подвійними стандартами якості продукції. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що міленіали надають етичного виміру проблематиці подвійних стандартів якості продукції. За результатами емпіричних досліджень та відповідно до чинного законодавства ЄС, у статті представлено рекомендації компаніям щодо управління виробництвом продукції та її постачання у різні країни ЄС без порушення правил та уникаючи тиску на споживачів.
The paper focuses on the dual quality of daily consumption products through the lens of the Millennial generation. According to the literature sources, Millennials are a generation of people that would become the main purchasing power in a few years. There are many diverse opinions on dual quality. Few are based on actual evidence, making it hard for regular consumers to differentiate between what is real and what is made up. This research study aims to sort out the myths and facts concerning the dual quality of daily consumption products utilizing the Millennial customers as a subject of research and information sources. Investigating the topic of dual quality revealed that the greatest attention was allocated to product testing and proved that dual quality existed. In Slovakia, however, there was a lack of research on consumer opinions on this topic. Therefore, the results of this study examining the Millennials' views on dual quality are unique. The empirical research was carried out in the years 2019 - 2020 on a sample of 987 respondents. From them, 395 consumers were selected who met the Millennial generation's characteristics in terms of age. The methodological tools of the research were the Binomial test, Multivariate Regression Analysis and the Chi-square test. As the research results show, the dual quality is most commonly observed by the Millennials with higher incomes and living in smaller settlements. The research empirically confirms and theoretically proves that Millennials consider dual quality to be the most ethical issue. Based on empirical research results, the paper presents suggestions for companies on how to manage the production and supply of products to different European Union countries without breaking the rules and aggravating the consumers. The proposals are based on current EU legislation and are formulated according to the authors' empirical research results.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
Austria Austria
1
China China
1
Colombia Colombia
1
Czechia Czechia
1
Egypt Egypt
1
France France
1703601
Germany Germany
1
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
18738457
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
143089
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Philippines Philippines
5110513
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1
Slovenia Slovenia
1
Spain Spain
9369232
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
1703606
United Kingdom United Kingdom
351895
United States United States
148851965
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
4605

Downloads

Belgium Belgium
1
China China
37476914
France France
1703603
Germany Germany
9369225
India India
18738458
Indonesia Indonesia
201737
Ireland Ireland
84442
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Philippines Philippines
1
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
51588
Slovenia Slovenia
1
South Korea South Korea
1
Taiwan Taiwan
201738
Ukraine Ukraine
5110513
United Kingdom United Kingdom
2149
United States United States
111726948
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Bartkova_mmi_2021_1.pdf 525,61 kB Adobe PDF 184667324

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.