Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83843
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Gender concepts in modern Ukrainian media
Other Titles Гендерні концепти в сучасних українських медіа
Authors Chornodon, M.
Keywords гендер
концепт
концептосфера
контент-аналіз
парадигма
gender
concept
conceptual sphere
content analysis
paradigm
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83843
Publisher Sumy State University
License In Copyright
Citation Chornodon, M. Gender concepts in modern Ukrainian media // Образ. 2021. Вип. 1 (35). С. 41-49. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2021.1(35)-41-49
Abstract Мета наукової публікації полягає в досліджненні гендерних концептів в сучасних українських медіа. Визначено особливості вживання гендерних концептів у сучасній періодиці для жінок та чоловіків. Виявлено найчастіше вживані похідні цих макроконцептів, тобто їх мікроконцепти та детально їх проаналізовано. З’ясовано, що видання для жінок та чоловіків насичені різноманітними гендерними концептами, які вживаються у різних контекстах. Актуальність теми наукової статті зумовлена процесами пошуку нових концепцій та застосуванням нових підходів до вивчення гендерних концептів в сучасних українських медіа. Вивчення теми є актуальним, оскільки дозволяє виявити нові тенденції та ознаки сучасних гендерних образів. Основні результати дослідження. Макроконцепт "жінка" умовно можна поділити на основні, тобто найчастіше вживанні у досліджуваних журналах мікроконцепти, а саме такі: кохана, коханка, мати, подруга, свекруха / теща, суперниця. Як виявлено, у досліджуваних виданнях макроконцепт "чоловік" відображається у таких найчастіше вживаних мікроконцептах: коханий, батько, незнайомець, начальник, син, друг. Головні висновки дослідження. В основі гендерної концептосфери функціонують базові гендерні макроконцепти "жінка" й "чоловік", які вживаються у досліджуваній періодиці в різних співвідношеннях в залежності від того, які ролі виконуються жінкою чи чоловіком у суспільстві. І саме від виваженості, вдумливості, відповідального підбору гендерних характеристик, що подаються у гендерно маркованій періодиці формуються сучасні та майбутні гендерні образи.
The urgency of the topic of the scientific article is determined by the processes of finding new concepts and applying new approaches to the study of the gender concept of the modern periodicals for women and men in Ukraine. The study of the gender concept is relevant because it reveals new trends and features of modern gender images. The purpose of the article is due to the processes of finding new concepts and the application of new approaches to the study of gender concepts in modern Ukrainian media. The study of the topic is relevant because it allows to identify new trends and features of modern gender images. The macroconcept "woman" can be conventionally divided into the main, that is, the most frequently used microconcepts in the magazines studied, such as: loved one, mistress, mother, girlfriend, mother-in-law, rival. As it turned out, in the studied editions, the macro concept of "man" is reflected in the most frequently used microconcepts: beloved, father, stranger, boss, son, friend. At the core of the gender conceptual sphere there is basic gender macro concepts "woman" and "man" that is used in the investigated periodical in different proportions, depending on the role of women and men in society. Especially because of the sensitivity, thoughtfulness, responsible selection of gender characteristics, which is presented in a gender-labeled periodical, modern and future is formed gender images.
Appears in Collections: Образ

Views

Ukraine Ukraine
97
United States United States
100

Downloads

Ukraine Ukraine
97
United States United States
101

Files

File Size Format Downloads
Chornodon_Obraz_1_2021.pdf 800,3 kB Adobe PDF 198

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.