Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84335
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title From Marketing to Crisis Management: How Key Messages Changed During Corona Pandemic in Saudi Food Industry
Other Titles Маркетинг у системі антикризового менеджменту: вплив пандемії COVID-19 на харчову промисловість Саудівської Аравії
Authors Almutairi, F.A.
ORCID
Keywords клієнтоорієнтовані маркетингові стратегії
харчова промисловість
ділове спілкування
розсилка повідомлень
маркетинг
COVID-19
customer-oriented marketing strategies
food industry
business communication
messaging
marketing
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84335
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Almutairi, F. A. (2021). From Marketing to Crisis Management: How Key Messages Changed During Corona Pandemic in Saudi Food Industry. Marketing and Management of Innovations, 2, 179-190. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-15
Abstract У статті узагальнено аргументи та контраргументи в рамках наукової дискусії щодо впливу пандемії COVID-19 на маркетингову діяльність підприємств харчової промисловості. Основною метою дослідження є аналіз впливу COVID-19 на ефективність стратегій розсилки повідомлень через соціальні мережі на прикладі підприємств харчової промисловості Саудівської Аравії. Систематизація наукових напрацювань із означеної тематики засвідчила, що пандемії та епідемії суттєво впливають на бізнес-процеси підприємств, зокрема, їх маркетингову діяльність. Теоретичним підґрунтям даної роботи є низка досліджень, присвячених оцінюванні ефективності процесу адаптації бізнес-цілей компаній з метою зменшення впливу негативних наслідків COVID-19. Автором зазначено, що викликані COVID-19 зміни споживчої поведінки обумовлюють необхідність оновлення маркетингових стратегій компаній з урахуванням прогнозування коротко- та довгострокових змін на ринку. Емпіричний аналіз засновано на результатах онлайн-опитування трьох найбільших компаній на ринку харчової промисловості Саудівської Аравії: Shawarmer SA, Maestro Pizza та Hungerstation. Дослідження проведено з використанням кількісних методів. Для досягнення поставленої мети автором: 1) визначено особливості комунікації компаній зі споживачами до та під час пандемії COVID-19 на прикладі мереж швидкого харчування Shawarmer SA, Maestro Pizza та Hungerstation; 2) виявлено зміни стратегій розсилки повідомлень у соціальних мережах. За результатами аналізу сторінок компаній у соціальній мережі Twitter встановлено, що пандемія COVID-19 суттєво змінила спосіб взаємодії компаній зі споживачами. Автором систематизовано відповідні стратегії взаємодії зі споживачами. У дослідженні емпірично підтверджено та теоретично доведено, що розсилка повідомлень у соціальних мережах є одним із дієвих інструментів комунікації зі споживачами під час пандемії. Отримані результати можуть бути корисними при розробленні клієнтоорієнтованих маркетингових стратегій.
The paper summarizes the arguments and counterarguments within the scientific discussion on the impact of the COVID-19 pandemic on marketing. The main purpose of the research is to analyze how COVID-19 has affected the critical messaging strategies in the Saudi food industry. Systematization of scientific background on the investigated issue indicated that pandemics and epidemics significantly impact business processes, including marketing activities. The motivation behind this study is derived from several observations on how companies have adapted their business goals to contribute to tackling the impact of COVID-19. With changes in consumers' behavior, companies had to readjust their strategies to address the anticipated short- and long-term changes in market dynamics. The research aims to reveal trends in marketing communication in the pre-COVID-19 and post-COVID-19 eras. Therefore, the process of investigation of the topic in the paper is carried out using quantitative approaches. The article specifically focuses on the objectives such as 1) establishing how Shawarmer SA, Maestro Pizza, and Hungerstation interacted with their customer before and after the onset of the COVID-19 pandemic; 2) uncovering changes in social media messaging strategies used by Shawarmer SA, Maestro Pizza, and Hungerstation. Specifically, online survey on three major companies in Saudi Arabia, Shawarmer SA, Maestro Pizza, and Hungerstation. The paper presents the results of an empirical analysis of data from each of the above company's Twitter pages, which showed that the COVID-19 pandemic has significantly changed how companies interact with their customers. Therefore, the author sought to identify the appropriate strategies adopted by the three major players in the Saudi food industry, Maestro Pizza, Hunger Station, and Shawarmer, to interact with customers. The research empirically confirmed and theoretically proved that messaging is a crucial aspect of marketing. The results of the study can be helpful in the development of customer-oriented marketing strategies.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Argentina Argentina
1
Bahrain Bahrain
1
Belgium Belgium
1
China China
108416
Egypt Egypt
1686
Germany Germany
700124231
Greece Greece
828814
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
14935
Iran Iran
65933964
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
6305239
Kenya Kenya
12610474
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Pakistan Pakistan
1
Philippines Philippines
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
108423
South Africa South Africa
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
112916
United Kingdom United Kingdom
1400248462
United States United States
1478988632
Unknown Country Unknown Country
41751
Vietnam Vietnam
414408

Downloads

Argentina Argentina
1
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
1478988631
China China
-707865101
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
263735622
India India
3206833
Iran Iran
1
Iraq Iraq
108406
Ireland Ireland
25148680
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Peru Peru
1
Poland Poland
45541324
Portugal Portugal
1
Romania Romania
4756034
Russia Russia
703
Saudi Arabia Saudi Arabia
14932
Singapore Singapore
108430
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
136601
United Kingdom United Kingdom
-629124932
United States United States
-629124931
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Almutairi_mmi_2_2021.pdf 1,59 MB Adobe PDF -144368754

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.