Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84339
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Marketing and Management of Innovations in Public Governance as Core Determinants of Trust
Other Titles Маркетинг і менеджмент інновацій в публічному управлінні як ключові детермінанти довіри
Authors Vysochyna, Alina Volodymyrivna  
Semenov, Volodymyr Mykolaiovych
Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9490-1026
http://orcid.org/0000-0002-7984-0293
Keywords маркетинг
управління
інновації
електронне врядування
довіра до уряду
регресійний аналіз на панельних даних
marketing
management
innovation
e-governance
trust in government
panel data analysis
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84339
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Vysochyna, A., Semenov, V., & Kyrychenko, K. (2021). Marketing and Management of Innovations in Public Governance as Core Determinants of Trust. Marketing and Management of Innovations, 2, 204-212. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-17
Abstract Державне управління суттєво трансформувалось за останні кілька десятиліть під впливом численних численними зовнішніх та внутрішніх факторів. Цифровізація соціально-економічних відносин призводить до появи та впровадження нового виду інновацій у державному управлінні - електронного врядування. Тому розробка стратегії маркетингу та менеджменту таким видом інновацій, як електронне врядування, вважається необхідною передумовою довіри до уряду. Метою статті є визначення впливу електронного врядування на довіру до уряду та розробка рекомендацій щодо маркетингу та менеджменту ним. У статті систематизовано основні національні та зарубіжні підходи до вимірювання ефективності електронного врядування як на рівні центрального, так і субцентрального урядів. Також здійснено бібліометричний аналіз за допомогою VOSviewer v.1.6.16 з метою виявлення ключових контекстуальних напрямків наукових досліджень з питань електронного врядування та маркетингу та менеджменту, а також конкретизація їх змістовних перетинів. У статті висунуто та перевірено наукову гіпотезу про позитивний вплив електронного врядування на бренд центральної та субцентральної влади та лояльність громадян. Для перевірки цієї гіпотези було здійснено регресійний аналіз на панельних даних за допомогою програмного забезпечення Stata 12/SE. У регресійній моделі як вимірник ефективності електронного врядування (незалежна змінна) обрано Індекс розвитку електронного урядування (EGDI), який є композитним індикатором з трьох індексів, таких як індекс онлайн-послуг, індекс телекомунікацій та індекс людського капіталу. У якості параметра оцінювання довіри до центрального та субцентрального уряду та лояльності громадян (залежна змінна) обрано показник показник довіри до уряду, який розраховується Організацією економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) і характеризує частку людей, які повідомляють про довіру до національного уряду. Регресійна модель також включає вибірку контрольних змінних, таких як світові показники управління. Вибірка країн складається з 19 країн-членів ОЕСР (європейських країн): Австрія, Бельгія, Чехія, Данія, Фінляндія, Франція, Греція, Угорщина, Італія, Нідерланди, Польща, Португалія, Словацька Республіка, Швеція, Великобританія, Естонія, Латвія, Литва та Словенія. 2008-2020 (зокрема, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016, 2018, 2020). За результатами бібліометричного та регресійного аналізу було розроблено набір практичних рекомендацій щодо перспектив маркетингу та менеджменту електронним управлінням центральних та субцентральних органів влади.
Public governance significantly transformed over the last several decades that is determined by numerous external and internal factors. Digitalization of social and economic relations results in the appearance and implementation of a new kind of innovation in public management – e-governance. Therefore, developing the marketing and management strategy of such innovation as e-governance is considered a necessary precondition for trust in government. The paper aims to determine the impact of e-governance on trust in government and the development of recommendations on marketing and management of it. In the paper, the authors systematized main national and foreign approaches to measuring e-governance efficiency both at the level of central and sub-central governments. It is also realized a bibliometric analysis with VOSviewer v.1.6.16 to identify key contextual directions of scientific research on e-governance, marketing, and management and clarify its intercepts. The paper has developed a scientific hypothesis about the positive influence of e-governance on central and sub-central government brands and citizens' loyalty. To test this hypothesis, a panel data regression analysis was realized using Stata 12/SE software. In the regression model as a proxy of e-governance efficiency (independent variable), an E-Government Development Index (EGDI) is chosen, which is a composite indicator of three indices such as online service index, telecommunication index, and human capital index. It is chosen as a proxy central and sub-central government brand and citizens' loyalty (dependent variable), an indicator of Trust in Government that is calculated by the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) and refers to the share of people who report having confidence in the national government. Besides, the regression model includes a sample of control variables such as Worldwide Governance Indicators. The country sample consists of 19 OECD member states (European countries): Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Greece, Hungary, Italy, The Netherlands, Poland, Portugal, Slovak Republic, Sweden, Great Britain, Estonia, Latvia, Lithuania, and Slovenia. 2008-2020 (specifically, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016, 2018, 2020). Under the bibliometric and regression analysis results, a set of practical recommendations on the perspectives of central and sub-central governments' marketing and management of egovernance.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
Belgium Belgium
-1038475542
Bulgaria Bulgaria
1
China China
1
Croatia Croatia
478293134
Czechia Czechia
852618336
Denmark Denmark
705160994
Germany Germany
1965871744
Greece Greece
672234182
India India
1
Indonesia Indonesia
670769506
Iraq Iraq
1687071874
Ireland Ireland
118002
Italy Italy
1
Jordan Jordan
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1525710534
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
478293131
Nigeria Nigeria
1
Pakistan Pakistan
672234185
Philippines Philippines
852618339
Poland Poland
1
Portugal Portugal
1727600
Russia Russia
1
Slovakia Slovakia
547
South Africa South Africa
1
Spain Spain
1
Sweden Sweden
478293124
Tanzania Tanzania
1
Turkey Turkey
155293
Ukraine Ukraine
-45236750
United Kingdom United Kingdom
1525710531
United States United States
1723279494
Unknown Country Unknown Country
508771162
Vietnam Vietnam
32500

Downloads

Brazil Brazil
1
Canada Canada
-1038475536
China China
1723279496
Czechia Czechia
852618337
Denmark Denmark
1
Ethiopia Ethiopia
1
France France
-803171559
Germany Germany
1971241699
Greece Greece
1
India India
1
Indonesia Indonesia
670769507
Iran Iran
1
Ireland Ireland
703803686
Kazakhstan Kazakhstan
1
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Namibia Namibia
1
Netherlands Netherlands
1014706195
New Zealand New Zealand
65000
Oman Oman
1
Portugal Portugal
196450585
Romania Romania
376194328
Singapore Singapore
5124
South Africa South Africa
65003
Spain Spain
-1038475545
Sudan Sudan
1
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
508771165
United Kingdom United Kingdom
-1038475546
United States United States
1723279495
Unknown Country Unknown Country
-803171556
Vietnam Vietnam
-803171560

Files

File Size Format Downloads
Vysochyna_mmi_2_2021.pdf 399,16 kB Adobe PDF -78658962

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.