Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85102
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Публічне управління у сфері надання освітніх послуг
Authors Мяус, Т.С.
Keywords публічне управління
публичное управление
public administration
бізнес-середовище
бизнес-среда
business environment
освітні заклади
образовательные учреждения
educational institutions
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85102
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Мяус Т. С. Публічне управління у сфері надання освітніх послуг : робота на здобуття кваліфікаційного рівня бакалавра : спец. 281 - публічне управління та адміністрування / наук. кер. В. О. Лук'янихін. Суми: Сумський державний університет, 2021. 53 с.
Abstract У роботі розглянуто основи публічного управління у сфері освіти та принципи функціонування бізнесу в умовах державно-приватного партнерства в Україні. Проведено аналіз суб’єктів трикутника «держава-бізнес-освіта» з точки зору публічного управління в Україні. Представлено основи діяльності держави у сфері освіти та принципи функціонування бізнесу в сучасних соціально-економічних умовах, проаналізовано сучасний стан системи освіти в Україні. Визначено концептуальні основи взаємодії «держави-бізнесу-освіти» за сучасних умов. Проаналізовано рівень співпраці органів публічного управління та підприємництва, а також освітніх закладів та бізнес-середовища. На основі дослідження механізмів взаємодії держави і освіти із бізнес-середовищем було запропоновано авторське бачення форм їх співпраці.
В работе рассмотрены основы публичного управления в сфере образования и принципы функционирования бизнеса в условиях государственно-частного партнерства в Украине. Проведен анализ субъектов треугольника "государство-бизнес-образование" с точки зрения публичного управления в Украине. Представлены основы деятельности государства в сфере образования и принципы функционирования бизнеса в современных социально-экономических условиях, проанализировано современное состояние системы образования в Украине. Определены концептуальные основы взаимодействия "государства-бизнеса-образования" в современных условиях. Проанализирован уровень сотрудничества органов публичного управления и предпринимательства, а также образовательных учреждений и бизнес-среды. На основе исследования механизмов взаимодействия государства и образования с бизнес-средой было предложено авторское видение форм их сотрудничества.
The paper considers the basics of public administration in the field of education and the principles of business functioning in the context of public-private partnership in Ukraine. The article analyzes the subjects of the triangle "state-business-education" from the point of view of public administration in Ukraine. The article presents the basics of state activity in the field of education and the principles of business functioning in modern socio-economic conditions, analyzes the current state of the education system in Ukraine. The conceptual foundations of the interaction of "state-business-education" in modern conditions are defined. The level of cooperation between public administration and entrepreneurship, as well as educational institutions and the business environment is analyzed. Based on the study of the mechanisms of interaction between the state and education with the business environment, the author's vision of the forms of their cooperation was proposed.
Appears in Collections: Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

China China
1
Finland Finland
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
1427
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
711

Downloads

Azerbaijan Azerbaijan
1
France France
701
Germany Germany
1
Ukraine Ukraine
703
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
712

Files

File Size Format Downloads
Miaus_bac_rob.pdf 833,95 kB Adobe PDF 2119

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.