Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85544
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The Impact of Modern Communication Marketing Tools to Increase the Innovativeness of Business
Other Titles Вплив сучасних інструментів маркетингових комунікацій на підвищення інноваційності бізнесу
Authors Krchova, H.
Svejnova Hoesova, K.
Keywords маркетингові комунікації
нтернаціоналізація
МСП
традиційний маркетинг
сучасний маркетинг
онлайн-маркетинг
marketing communication
internalization
SME
traditional marketing
modern marketing
online marketing
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85544
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Krchova, H., & Svejnova Hoesova, K. (2021). The Impact of Modern Communication Marketing Tools to Increase the Innovativeness of Business. Marketing and Management of Innovations, 3, 117-126. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.3-10
Abstract Метою статті є аналіз впливу інструментів маркетингових комунікацій на рівень інноваційності малих та середніх підприємств Словацької Республіки. Авторами відмічено, що у відповідь на виклики пандемії COVID-19 більшість компанії були змушені перевести бізнес-процеси у дистанційний формат. Таким чином, використання онлайн-технологій забезпечено функціонування низки бізнес-процесів, зокрема підтримку продаж, маркетинг, спілкування між співробітниками та стейкхолдерами тощо. При цьому адаптація до нових умов, спричинила зміни у купівельних звичках споживачів. Емпіричне дослідження проведено на основі панельних даних, сформованих для вибірки з 825 менеджерів та/або власників малих та середніх підприємств Словацької Республіки. Методологія даного дослідження заснована на використанні інструментарію регресійного аналізу. Отримані результати засвідчили, що традиційні та сучасні інструменти маркетингових комунікацій сприяли підвищенню рівня інноваційності компаній. Авторами визначено вплив інтернаціоналізації бізнесу на його інноваційний розвиток. Для емпіричного обґрунтування висунутої гіпотези авторами застосовано метод розрахунку площ побудованих багатокутників. Результати дослідження дали підстави стверджувати, що сучасні інструменти маркетингових комунікацій були на 14.7% ефективнішими у випадку інноваційних компаній, у порівнянні з неінноваційними. За отриманими результатами дослідження визначено низку можливостей для вдосконалення сучасних інструментів маркетингової комунікації, а саме застосування технологій штучного інтелекту в онлайн-комунікаціях зі стейкхолдерами за допомогою мобільних маркетингових програм, аналітичних інструментів або чат-ботів.
The scientific paper aims to examine the influence of marketing communication tools on the innovation of small and medium-sized enterprises increasing in the Slovak Republic. Nowadays the most companies struggle with business revenue due to the pandemic situation of COVID-19 disease. Many business processes moved to the online area, especially daily workers cooperation, communication with customers, sales support, and almost all types of marketing activities. Experience has shown that the key to success in business is the adequate setup of the communication tools. This issue is important not only in the company, but it took a crucial role in the communication with customers. Customers had to adapt to the new COVID-19 situation that dramatically changed their shopping habits. The survey responses were divided into two basic groups focused on traditional marketing and modern (online) tools. The research rests on data from the interviews with 825 managers or owners of small and medium-sized enterprises of the Slovak Republic. Data were examined using descriptive and regression analysis. The presented results showed that traditional and modern tools of marketing communication impacted increasing the innovation of companies. Besides, the impact of business internationalization on increasing business innovation has been demonstrated. The results were supplemented using various modern marketing tools. For evaluating these results, the method of calculation of constructed surface polygons was used. The findings showed that modern marketing communication tools were better for innovative companies than for non-innovative ones. This difference is up to 14.7%. Moreover, the findings showed many possibilities for improving modern marketing communication tools such as artificial intelligence in online communication through mobile marketing applications, analytical tools, or chatbots.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Albania Albania
1
Australia Australia
44501680
Belgium Belgium
1
China China
4017206
Czechia Czechia
1
Denmark Denmark
1
Ethiopia Ethiopia
1
France France
4017207
Germany Germany
4017184
Greece Greece
1
Hungary Hungary
1
India India
1
Indonesia Indonesia
4017177
Iran Iran
1
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Kenya Kenya
173987979
Kuwait Kuwait
102742
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
4017192
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
1
New Zealand New Zealand
1
Nigeria Nigeria
1
Pakistan Pakistan
1546
Peru Peru
1
Philippines Philippines
173987984
Portugal Portugal
4017198
Romania Romania
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Serbia Serbia
1
Slovakia Slovakia
300
South Africa South Africa
1
Spain Spain
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Tunisia Tunisia
1
Turkey Turkey
905
Ukraine Ukraine
44501682
United Kingdom United Kingdom
173987983
United States United States
173987985
Unknown Country Unknown Country
4017203
Vietnam Vietnam
173987988
Zambia Zambia
205485

Downloads

Albania Albania
1
Austria Austria
205493
Canada Canada
987374651
Chile Chile
1
China China
44501667
Czechia Czechia
4017211
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
987374652
Greece Greece
1
India India
173987981
Indonesia Indonesia
1530
Iran Iran
987374651
Japan Japan
1
Kuwait Kuwait
1
Malaysia Malaysia
4017193
Netherlands Netherlands
44501675
Pakistan Pakistan
1549
Peru Peru
1
Philippines Philippines
44501681
Portugal Portugal
1013770
Romania Romania
4017200
Slovakia Slovakia
987374652
South Africa South Africa
1
Spain Spain
1543
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
1
Turkey Turkey
205484
Ukraine Ukraine
4017189
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
173987982
United States United States
987374653
Vietnam Vietnam
173987989

Files

File Size Format Downloads
Krchova_marketing_communication.pdf 569,85 kB Adobe PDF 1314873112

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.