Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85572
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Internal Website Presentations of Czech Luxury Fashion Businesses in the COVID-19 Era
Other Titles Трансформація корпоративних веб-сайтів чеських компаній індустрії моди під час COVID-19
Authors MacGregor Pelikanova, R.
ORCID
Keywords корпоративна соціальна відповідальність
пандемія
корона вірус
цифровий маркетинг
висока мода
веб-сторінка
corporate social responsibility
covid pandemic
digital marketing
high-end slow fashion
webpage
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85572
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation MacGregor Pelikanova, R. (2021). Internal Website Presentations of Czech Luxury Fashion Businesses in the COVID-19 Era. Marketing and Management of Innovations, 3, 211-222. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.3-18
Abstract У статті систематизовано аргументи та контраргументи щодо напрямів удосконалення маркетингової, управлінської та інноваційної діяльності провідних компаній індустрії моди у Чехії під час світової пандемії COVID-19. Автором наголошено, що світова пандемія корона вірусу спричинила стрімкий розвиток цифрових технологій та актуалізувала проблематику представлення діяльності компаній в інтернет-середовищі, наповнення актуальним контентом їх корпоративні веб-сайти. Основною метою статті є оцінювання ступеня висвітлення на офіційних веб-сторінках компаній індустрії моди питань щодо їх функціонування під час пандемії COVID-19, впровадження ними інновацій, дотримання принципів сталого розвитку та корпоративної соціальної відповідальності. Результати систематизації наукових джерел та підходів до вирішення означеної проблематики засвідчили, що світова пандемія COVID-19 значно вплинула на галузь виробництва непродовольчих та високовартісних товарів, зокрема індустрії моди. Актуальність даної тематики має теоретичне та практичне значення, оскільки світова криза COVID-19 є більше негативним викликом, ніж позитивною можливістю для бізнесу, що, як наслідок, може спричинити банкрутство. Методологічною основою дослідження є спрощений метод експертних оцінок Дельфі, метата контент-аналізи, а також інструментарій телеологічного методу. Об’єктом дослідження є корпоративні веб-сайти ТОП-20 чеських компаній індустрії моди в Чехії станом на літо 2021 року. У статті емпірично підтверджено та теоретично доведено, що потенціал досліджуваних веб-сайтів не повністю розкрито. Результати дослідження мають теоретичну та практичну цінність для бізнесу. Автором надано низку рекомендацій щодо підвищення рівня представлення компаній високої моди в Інтернет-середовищі, наповнення їх веб-сайтів релевантним контентом тощо. На основі отриманих результатів автором сформовано напрями удосконалення маркетингової, управлінської та інноваційної діяльності компаній високої моди під час світової пандемії COVID-19.
This paper summarizes the arguments and counterarguments within the scientific discussion on the issue of tools boosting marketing, management, and innovations via digital platforms, such as internal websites of the top Czech luxury fashion businesses in the COVID-19 era. The main purpose of the research is to perform a case study about how these websites address COVID-19, innovations, sustainability, and corporate social responsibility. Systematization of the scientific sources and approaches for solving the problem indicated that the COVID-19 pandemic has heavily impacted industries that are dispensable and, at the same time, costly. The relevance of this scientific problem's decision matters theory and practice since the COVID-19 crisis is rather a negative challenge than a positive opportunity for businesses, which often ends up paying the ultimate price – falling into bankruptcy. A battery of employed methodological tools includes a simplified Delphi method with data processing by a panel of experts, the meta-analysis and content analysis, and teleological interpretations instruments. The research object is the Summer 2021 version of the internal websites of the top 20 Czech luxury fashion businesses based on their pre-COVID-19 turnover in 2018. The paper presents an empirical analysis based on this case study and juxtaposes it to prior academic findings. The research empirically confirmed and theoretically proved the underplayed potential of the websites of luxury fashion businesses. The research results could be helpful for theory adjustments and have practical implications and offer recommendations for businesses. They lead to propositions about the internal perspective and digital readiness to inform about it and a general attitude to the marketing, management, and innovations during crises.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
470
China China
1
Czechia Czechia
1
Egypt Egypt
1
Ghana Ghana
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
76270
Lithuania Lithuania
1
Taiwan Taiwan
1
Turkey Turkey
94
Ukraine Ukraine
484929
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
135310
United States United States
2369025
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
2543

Downloads

China China
1415
Germany Germany
9885
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
9884
Italy Italy
89
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Slovakia Slovakia
9884
South Korea South Korea
1
Taiwan Taiwan
1
Turkey Turkey
2539
Ukraine Ukraine
969773
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1410
United States United States
3068652
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Pelikanova_mmi_3_2021.pdf 337,4 kB Adobe PDF 4073538

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.