Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85790
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Формування товарної стратегії підприємства
Authors Подгорний, Є.Д.
ORCID
Keywords асортимент
ассортимент
assortment
товарна політика
товарная политика
commodity policy
товарна стратегія
товарная стратегия
commodity strategy
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85790
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Подгорний Є. Д. Формування товарної стратегії підприємства : робота на здобуття кваліфікаційного рівня бакалавра : спец. 073 - менеджмент / наук. кер. Я. В. Кобушко. Суми : Сумський державний університет, 2021. 47 с.
Abstract У роботі розглянуто теоретичні основи формування товарної стратегії підприємства, види класифікацій товарних стратегій. Досліджено роль та значення товарної стратегії у плануванні діяльності підприємства, методи формування товарної стратегії підприємства. Проведено аналіз існуючої товарної стратегії підприємства, показників комерційної діяльності (на прикладі ПАТ Дніпропетровський комбінат харчових концентратів у м. Суми). Розраховано максимально допустимий обсяг реалізації окремих видів продукції досліджуваного підприємства у м. Суми. Запропоновані рекомендації з формування ефективної товарної стратегії для підприємства.
В работе рассмотрены теоретические основы формирования товарной стратегии предприятия, виды классификаций товарных стратегий. Исследована роль и значение товарной стратегии в планировании деятельности предприятия, методы формирования товарной стратегии предприятия. Проведен анализ существующей товарной стратегии предприятия, показателей коммерческой деятельности (на примере ООО Днепропетровский комбинат пищевых концентратов в г. Сумы). Рассчитан максимально допустимый объем реализации отдельных видов продукции исследуемого предприятия в г. Сумы. Предложенные рекомендации по формированию эффективной товарной стратегии для предприятия.
The theoretical bases of formation of commodity strategy of the enterprise, kinds of classifications of commodity strategies are considered in the work. The role and significance of commodity strategy in planning of enterprise activity, methods of formation of commodity strategy of enterprise are investigated. The analysis of the existing commodity strategy of the enterprise, indicators of commercial activity (on an example of PJSC Dnepropetrovsk plant of food concentrates in Sumy) is carried out. The maximum allowable volume of sales of certain types of products of the investigated enterprise in Sumy is calculated. Recommendations on formation of effective commodity strategy for the enterprise are offered.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Austria Austria
21222973
China China
1
Germany Germany
242
Ireland Ireland
111794376
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
462565
Ukraine Ukraine
785315669
United Kingdom United Kingdom
2355718
United States United States
425912174
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Austria Austria
1
Azerbaijan Azerbaijan
1
Bulgaria Bulgaria
6833
Canada Canada
785315684
Czechia Czechia
8013766
Denmark Denmark
1
Estonia Estonia
785315660
Finland Finland
6841
France France
21222980
Germany Germany
1347063725
Ireland Ireland
1
Italy Italy
21143
Japan Japan
78
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
111794373
Norway Norway
21222999
Poland Poland
785315665
Portugal Portugal
42300
Romania Romania
462566
Russia Russia
785315659
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Spain Spain
785315674
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
1347063727
United Kingdom United Kingdom
785315679
United States United States
223567583
Unknown Country Unknown Country
365755

Files

File Size Format Downloads
Podhornyi_bac_rob.pdf 1,06 MB Adobe PDF -797185893

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.