Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86028
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Організаційно-правові аспекти міжнародного співробітництва у сфері протидії легалізації злочинних доходів
Authors Bondarenko, Olha Serhiivna  
Chernadchuk, Oleksandr Viktorovych
Keywords корупція
коррупция
corruption
відмивання грошей
отмывание денег
money laundering
міжнародний досвід
міжнародне співробітництво
international cooperation
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86028
Publisher Запорізький національний університет
License Copyright not evaluated
Citation Бондаренко О. С., Чернадчук О. В. Організаційно-правові аспекти міжнародного співробітництва у сфері протидії легалізації злочинних доходів // Юридичний науковий електронний журнал. 2021. № 7. С. 140-142. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0374/2021-7/34
Abstract Метою статті є адміністративно-правова характеристика організаційно-правових аспектів міжнародного співробітництва у сфері протидії легалізації злочинних доходів. Легалізації злочинних доходів визнана злочином міжнародного характеру. Саме тому, протидія цьому деструктивному явищу є завданням не однієї конкретної держави, а всієї міжнародної спільноти. Міжнародна співробітництво у сфері протидії легалізації злочинних доходів розвивається досить динамічно. Це багато в чому пояснюється тим, що передумови міжнародно-правового регулювання були закладені багатосторонніми та двосторонніми міжнародними договорами про взаємну правову допомогу у кримінальних справах 50-х рр. ХХ ст. Серед міжнародних організацій, які значну увагу приділяють корупції, як джерелу накопичення коштів, що можуть брати участь у легалізації злочинних доходів, особливе місце посідає Financial Action Task Forse (FATF). FATF здійснює моніторинг країн, щоб переконатися, що вони повністю та ефективно впроваджують Стандарти FATF, і притягує країни до відповідальності, які їх не виконують. Історія взаємодії України та FATF почалася із здобуття Україною незалежності та свідчить про недостатнє використання Україною інструментарію протидії корупції та легалізації злочинних доходів, якими володіє ця міжнародна організація. Включення до «чорного списку» стало своєрідною шоковою терапією для українського суспільства та зумовило проведення певних реформ. Відповідальність за дотримання законодавства про боротьбу з відмиванням грошей у Європейському Союзі в першу чергу покладається на національні компетентні органи, призначені державами-членами при транспонуванні Директив щодо боротьби з відмиванням грошей. Стосовно організації міжнародного співробітництва у сфері запобігання та протидії легалізації злочинних доходів в Україні, то воно здійснюється за принципом взаємності відповідно міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, інших нормативно-правових актів.
Целью статьи является административно-правовая характеристика организационно правовых аспектов международного сотрудничества в сфере противодействия легализации преступных доходов. Легализация преступных доходов признана преступлением международного характера. Именно поэтому противодействие этому деструктивному явлению является задачей не одного конкретного государства, а всего международного сообщества. Международное сотрудничество в сфере противодействия легализации преступных доходов развивается достаточно динамично. Это во многом объясняется тем, что предпосылки международно-правового регулирования были заложены многосторонними и двусторонними международными договорами о взаимной правовой помощи по уголовным делам 50-х гг. ХХ ст. Среди международных организаций, которые уделяют значительное внимание коррупции, как источнику накопления средств, которые могут участвовать в легализации преступных доходов, особое место занимает Financial Action Task Forse (FATF). FATF осуществляет мониторинг стран, чтобы убедиться, что они полностью и эффективно внедряют Стандарты FATF, и привлекает страны к ответственности, которые не выполняют их. История взаимодействия Украины и FATF началась с обретения Украиной независимости и свидетельствует о недостаточном использовании Украиной инструментария противодействия коррупции и легализации преступных доходов, которыми располагает эта международная организация. Включение в «черный список» стало своеобразной шоковой терапией для украинского общества и обусловило проведение определенных реформ. Ответственность за соблюдение законодательства о борьбе с отмыванием денег в Европейском Союзе в первую очередь возлагается на национальные компетентные органы, назначенные государствами-членами при транспонировании Директив по борьбе с отмыванием денег. Что касается организации международного сотрудничества в сфере предотвращения и противодействия легализации преступных доходов в Украине, то оно осуществляется по принципу взаимности в соответствии с международными договорами Украины, согласие на обязательность которых предоставлено Верховной Радой Украины, других нормативно-правовых актов.
The purpose of the article is the administrative and legal characteristics of organizational and legal aspects of international cooperation in the field of combating money laundering. Legalization of criminal proceeds is recognized as a crime of an international nature. That is why counteracting this destructive phenomenon is the task not of one particular state, but of the entire international community. International cooperation in combating money laundering is developing quite dynamically. This is largely due to the fact that the prerequisites for international legal regulation were laid by multilateral and bilateral international treaties on mutual legal assistance in criminal matters in the 50s of the twentieth century. Among the international organizations that pay significant attention to corruption as a source of funds that can participate in the legalization of criminal proceeds, a special place is occupied by the Financial Action Task Forse (FATF). The FATF monitors countries to ensure that they fully and effectively implement FATF Standards, and holds countries accountable for non-compliance. The history of cooperation between Ukraine and the FATF began with Ukraine's independence and shows Ukraine's insufficient use of tools to combat corruption and legalize the criminal proceeds of this international organization. Inclusion in the "black list" became a kind of shock therapy for Ukrainian society and led to certain reforms. Responsibility for complying with anti-money laundering legislation in the European Union rests primarily with the national competent authorities designated by the Member States when transposing the Anti-Money Laundering Directives. Regarding the organization of international cooperation in the field of prevention and counteraction to legalization of criminal proceeds in Ukraine, it is carried out on the principle of reciprocity in accordance with international treaties of Ukraine, approved by the Verkhovna Rada of Ukraine, other regulations.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІП)

Views

Austria Austria
1
China China
1
Germany Germany
1
Greece Greece
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
373
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1059

Downloads

Brazil Brazil
1
Germany Germany
679
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
685
Ukraine Ukraine
374
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1439

Files

File Size Format Downloads
Bondarenko_money laundering.pdf 390,95 kB Adobe PDF 3180

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.