Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86466
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Analysis of the Model of Consumer Behavior in the Healthy Products Segment as a Perspective for the Inclusive Marketing Development
Other Titles Аналіз споживчої поведінки у сегменті здорового харчування як перспектива розвитку інклюзивного маркетингу
Authors Letunovska, Nataliia Yevhenivna  
Yashkina, O.
Saher, Liudmyla Yuriivna  
Alkhashrami, F.A.
Nikitin, Yu.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-8207-9178
http://orcid.org/0000-0002-5628-5477
Keywords споживання продуктів здорового харчування
ринок харчових продуктів
поведінкові патерни
маркетингові канали
маркування на упаковці продуктів
маркетингове дослідження
інклюзивний розвиток
health product consumption
food market
behavioral patterns
marketing channels
product labeling
marketing research
inclusive growth
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86466
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Letunovska, N., Yashkina, O., Saher, L., Alkhashrami, F. A., & Nikitin, Yu. (2021). Analysis of the Model of Consumer Behavior in the Healthy Products Segment as a Perspective for the Inclusive Marketing Development. Marketing and Management of Innovations, 4, 20-35. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.4-02
Abstract У статті проаналізовано споживчу поведінку на ринку здорового харчування України та визначено тренди розвитку сегменту продуктів здорового харчування. Основною метою статті є визначення головних патернів поведінки населення України щодо споживання продуктів здорового харчування. У ході дослідження з’ясовано ступінь зацікавленості споживачів у продуктах здорового харчування. Змодельовано залежність між рівнем щастя населення та споживанням продуктів сегменту здорового харчування. Авторами виокремлено фактори, які впливають на вибір продуктів аналізованого сегмента. Визначено ступінь обізнаності споживачів щодо типового маркування продуктів сегменту здорового харчування. За результатами дослідження встановлено доцільність використання окремих інформаційних каналів для взаємодії зі споживачами на ринку продуктів здорового харчування у контексті формування стратегій інклюзивного маркетингу. Методологічною базою дослідження є маркетингове дослідження громадян України, а саме методи онлайн-опитування в формі анкетування та офлайн-опитування шляхом заповнення респондентами друкованих анкет. Запитання анкети було поділено на блоки, що дозволило визначити а) зацікавленість респондентів у продуктах сегменту здорового харчування та загальні поведінкові патерни при виборі продуктів цієї категорії; б) обізнаність споживачів щодо основних видів маркування на упаковці товарів здорового харчування; в) поінформованість споживачів про наявні продукти здорового харчування та особливості купівлі цих товарів окремою людиною; г) ступінь довіри до маркетингових каналів інформування про продукти здорового харчування серед населення України. Результати дослідження можуть бути корисними виробникам продуктів здорового харчування, представникам суміжних сфер діяльності, які прямо пов’язані з сегментом продуктів здорового харчування, а також фахівцям, які займаються розробленням та реалізацією стратегій їх просування.
The article is devoted to considering an issue in the Ukrainian market regarding healthy behavior, particularly in the field of consumption and research of trends in the development of the segment of healthy products. The article's main purpose is to determine the predominant behavioral patterns of the population of Ukraine regarding the consumption of healthy foods. The study found a degree of consumer interest in healthy foods. The relationship between the level of happiness of the population and its activity to the consumption of products of the healthy food segment is modeled. The authors have identified the factors influencing the choice of products in the analyzed segment. The degree of consumer awareness of typical labels on products of a healthy segment is determined. According to the study results, recommendations are given on the expediency of using different information channels of interaction with consumers in the healthy food products market for forming inclusive marketing strategies. The methodological basis was a marketing study of Ukrainian citizens. Methods included online surveys in the form of questionnaires and offline surveys by respondents filling out printed questionnaires. The questions of the questionnaire were divided into blocks, which provided an opportunity to find out the respondents' attitudes towards the following groups of questions: a) interest in products of the healthy segment and general behavioral patterns when choosing products in this category; b) consumer awareness of the main types of labeling on the packaging of healthy segment products; c) consumer awareness of existing healthy food products on the market and the peculiarities of the purchase of these goods by an individual; d) the degree of trust in marketing channels of informing about healthy food products among the population of Ukraine. The results of the study may be useful to manufacturers in the segments of healthy foods. The material presented in the article will be of interest to representatives of related fields of activity and specialists involved in developing and implementing promotion strategies in the segment of health products.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
-525518612
Belgium Belgium
1
Chile Chile
1
China China
1997062445
Costa Rica Costa Rica
1
Denmark Denmark
1403
Egypt Egypt
1
Finland Finland
12029
France France
-525518611
Germany Germany
1997062447
Greece Greece
2140768246
India India
1997062443
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
110757
Ireland Ireland
73469
Italy Italy
4057
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
18249380
Malaysia Malaysia
1
Mexico Mexico
147
Namibia Namibia
1
Netherlands Netherlands
18249371
New Zealand New Zealand
1
Nigeria Nigeria
1
Norway Norway
2140768248
Philippines Philippines
-525518617
Poland Poland
-525518616
Portugal Portugal
161608096
Romania Romania
2589436
Russia Russia
-525518607
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
18249372
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
1
Thailand Thailand
18249370
Ukraine Ukraine
-1879228479
United Kingdom United Kingdom
1710162122
United States United States
-2055622654
Unknown Country Unknown Country
1997062444
Vietnam Vietnam
-525518619

Downloads

Australia Australia
18249374
Canada Canada
1886556288
Chile Chile
169674
China China
-2055622652
Costa Rica Costa Rica
1
France France
-2055622656
Germany Germany
1710162113
Greece Greece
1
India India
161608095
Iran Iran
156
Ireland Ireland
1533859567
Italy Italy
1997062446
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1170968897
Malaysia Malaysia
1
Mexico Mexico
1
Netherlands Netherlands
2589405
Philippines Philippines
1710162121
Portugal Portugal
123
Singapore Singapore
-2055622655
South Korea South Korea
1
Spain Spain
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
-2055622655
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
123220
United States United States
-2055622653
Vietnam Vietnam
-525518618

Files

File Size Format Downloads
Letunovska_mmi_4_2021.pdf 492,86 kB Adobe PDF -612120401

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.