Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87181
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Удосконалення торговельної політики підприємства АПК
Authors Шарков, А.К.
ORCID
Keywords торговельна політика підприємства
торговая политика предприятия
trade policy of the enterprise
конкурентоспроможність підприємства
конкурентоспособность предприятия
competitiveness of the enterprise
ціноутворення
ценообразование
pricing
Type Masters thesis
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87181
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Шарков А. К. Удосконалення торговельної політики підприємства АПК : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 076 - підприємництво, торгівля та біржова діяльність / наук. кер. О. В. Кубатко. Суми : Сумський державний університет, 2021. 41 с.
Abstract Метою магістерської роботи є проаналізувати основні засади торговельної політики підприємства АПК та способи їх вдосконалення (на прикладі ТОВ «Кернел-Трейд»). Об’єктом дослідження є торговельна політика підприємства АПК. Предметом дослідження – науково-теоретичні та практичні засади формування та реалізації торговельної політики підприємства АПК. Методологічною основою дослідження є методи аналізу і синтезу, індукції і дедукції, порівняння. У першому розділі «Теоретичні засади формування торговельної політики підприємства» розглянуто сутність поняття «торговельна політика підприємства». З’ясовано, що торговельна політика – це сукупність заходів підприємства, пов'язаних безпосередньо з виробництвом та реалізацією (збутом) товару, а також забезпеченням ефективності продажів. Охарактеризовано механізм реалізації торговельної політики підприємства. Визначено, що торговельна політика складається з багатьох компонент, основними з яких є: ціноутворення, збут та асортиментна політика. У другому розділі «Практичні аспекти реалізації концепції політика торговельної політики підприємства АПК» з’ясовано основні можливості та перепони в торговельній діяльності підприємства АПК, зокрема через специфіку АПК як особливої сфери національної економіки. Також проаналізовано існуючу торговельну політику ТОВ «Кернел-Трейд» та визначено шляхи її вдосконалення. У третьому розділі «Стратегічні аспекти торговельної політики ТОВ «Кернел-Трейд» визначено, що стратегія ТОВ «Кернел-Трейд» полягає в прагненні стабільно збільшувати масштаби та ефективність власної бізнес-системи, підвищувати продажі на українському та закордонних ринках. З’ясовано, що реалізація Цілей сталого розвитку, цифровізація та посилена експортна політика зможуть значно підвищити рівень ефективності та конкурентоспроможності підприємства в середньо- та довгостроковій перспективі. Наукова новизна дослідження: удосконалено науково-методичні підходи до аналізу торговельної політики підприємства АПК, а також запропоновано методи покращення торговельної політики ТОВ «Кернел-Трейд» для підвищення рівня конкурентоспроможності підприємства.
The purpose of the master's thesis is to analyze the basic principles of trade policy of the agro-industrial complex and ways to improve them (for example, LLC "Kernel-Trade"). The object of research is the trade policy of the agro-industrial complex. The subject of research - scientific, theoretical and practical principles of formation and implementation of trade policy of the agro-industrial complex. The methodological basis of the study are methods of analysis and synthesis, induction and deduction, comparison. The first section "Theoretical principles of trade policy of the enterprise" considers the essence of the concept of "trade policy of the enterprise". It was found that trade policy is a set of measures of the enterprise directly related to the production and sale of goods, as well as ensuring the effectiveness of sales. The mechanism of realization of trade policy of the enterprise is characterized. It is determined that trade policy consists of many components, the main of which are: pricing, sales and assortment policy. The second section "Practical aspects of the concept of trade policy of the agro-industrial enterprise" clarifies the main opportunities and obstacles in the trade activities of the agro-industrial enterprise, in particular due to the specifics of the agro-industrial complex as a special area of the national economy. The existing trade policy of Kernel-Trade LLC was also analyzed and the ways of its improvement were determined. The third section "Strategic aspects of trade policy of Kernel-Trade" states that the strategy of "Kernel-Trade" is to steadily increase the scale and efficiency of its business system, increase sales in Ukrainian and foreign markets. It was found that the implementation of the Sustainable Development Goals, digitalization and enhanced export policy will be able to significantly increase the level of efficiency and competitiveness of the enterprise in the medium and long term. Scientific novelty of the research: scientific and methodological approaches to the analysis of trade policy of the agro-industrial enterprise are improved, and also methods of improvement of trade policy of LLC "Kernel-Trade" for increase of level of competitiveness of the enterprise are offered.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
1
Belgium Belgium
1
China China
58
Finland Finland
14758856
France France
1
Germany Germany
57466799
Greece Greece
1
Ireland Ireland
201954
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
57466775
Poland Poland
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
448937657
United Kingdom United Kingdom
109245
United States United States
145639086
Unknown Country Unknown Country
-1134559214

Downloads

Austria Austria
1
Belgium Belgium
1
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
35399
Czechia Czechia
79049
Denmark Denmark
1
Finland Finland
14758857
France France
-2128581935
Germany Germany
-1134559217
Hungary Hungary
1
India India
1
Ireland Ireland
1
Israel Israel
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
130582
Netherlands Netherlands
57466776
Norway Norway
59193
Poland Poland
448552505
Romania Romania
1
Russia Russia
14758853
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
-409978775
United Kingdom United Kingdom
190510094
United States United States
448937659
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Sharkov_mag_rob.pdf 492,23 kB Adobe PDF 1797136348

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.