Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88299
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Application of Design Management Skills to Support the Use of Design in Product Innovation |
Other Titles |
Дизайн-менеджмент як інструмент створення інноваційного продукту |
Authors |
Sevcikova, R.
Knoskova, L. |
ORCID | |
Keywords |
продукт інновації дизайн навички управління дизайном product innovation design design management skills |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88299 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Sevcikova, R., & Knoskova, L. (2022). Application of Design Management Skills to Support the Use of Design in Product Innovation. Marketing and Management of Innovations, 2, 66-75. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.2-06 |
Abstract |
У рамках даного дослідження, авторами розглянуто питання щодо дизайн-менеджменту. У статті зазначено, що рівень
дизайн-менеджменту в Словаччині є середньостатистичним у порівнянні з країнами Європейського Союзу. Однак, брак
знань та інформації про можливості та потенційні переваги дизайну заважає ефективному його використанню як ключового
фактору успішного впровадження інновацій. Авторами відмічено, що влучний дизайн є результатом добре керованого
процесу та не виникає випадково. Управління дизайном стає необхідністю, оскільки дозволяє компанії більш повною мірою
задовольняти потребам ринку та адаптуватися до клієнтів. Авторами наголошено, що дизайн матиме значний вплив на
економічні показники компанії та сприятиме забезпеченню конкурентних переваг на ринку, за умови інтеграції дизайнменеджменту у процес управління компанією. Метою статті є перевірка впливу досягнутого рівня навичок в дизайнменеджменті на ефективність розроблення дизайну інноваційного продукту. Для досягнення поставленої мети проведено
опитування словацьких компаній у вибраних галузях. За отриманими результатами визначено ставлення компаній до
дизайну в інноваційних продуктах. За допомогою статистичних методів проаналізовано рівень навичок, досягнутих в окремих
сферах дизайн-менеджменту, а також виявлено вплив рівня навичок на процес розробленні дизайну інноваційного продукту.
Емпіричне дослідження проведено з використанням інструментарію факторного та регресійного аналізів. Результати
опитування підтвердили взаємозв’язок і кореляцію між рівнем навичок в дизайн-менеджменті та інтенсивністю використання
дизайну інноваційних продуктах. Авторами зазначено, що залучення клієнтів та постачальників, а також створення
міждисциплінарних команд може забезпечити компанії ефективне використання дизайну при розробленні інноваційного
продукту і, таким чином, досягти значної та стійкої конкурентної переваги на ринку. За результатами дослідження
встановлено, що навчання працівників необхідним навичкам в окремих сферах дизайн-менеджменту сприятиме підвищенню
рівня конкурентоспроможності компанії. Although companies in Slovakia achieve value in the use of design at the level of the European Union average, the lack of knowledge and information about the possibilities and potential benefits of design hinders the effective use of design as a key factor in successful innovation. Good design does not just happen by chance. It is usually the result of a well-managed process. Design management is becoming necessary because it allows the company to reflect the market's needs better and adapt to customers. When design management is part of a company's management processes, the design would significantly impact the company's economic performance and help ensure a competitive advantage in the market. Lack of design management skills is a major obstacle to the wider deployment and integration of design into companies. The paper aims to verify the impact of the achieved level of design management skills on the use of design in product innovation. Through a survey of Slovak companies in selected industries, the authors identified the attitude of companies to the use of design in product innovation. The authors used statistical methods to analyse the level of skills achieved in individual areas of design management. They identified the impact of the level of skills on the design use rate in innovation. This study includes factor and regression analysis methods. The design management skills assessment survey confirms the relationship and correlation between the level of design management skills and the intensity of the use of design in product innovation. The ability to engage others has emerged as the weakest in the design management skills assessment survey. Involving customers and suppliers and creating interdisciplinary teams could bring the company effective use of design in product innovation and thus achieve a significant and sustainable competitive advantage. According to the confirmed results, companies' training to gain the necessary skills in individual areas of design management should increase the level of mastery of these skills and consequently support the use of design in product innovations. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
China
273088
Germany
4266
India
1
Ireland
289
Singapore
1
Ukraine
14470
United Kingdom
7238
United States
546175
Unknown Country
55139
Downloads
China
900668
Colombia
1
Germany
1
Hong Kong SAR China
1
Indonesia
166
Ireland
110277
Mexico
167
Morocco
7232
Netherlands
1
Poland
1
Romania
1
Sweden
1
Tunisia
1
Ukraine
28870
United Arab Emirates
191682
United Kingdom
7240
United States
900670
Unknown Country
55140
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sevcikova_mmi_2_2022.pdf | 332,04 kB | Adobe PDF | 2202120 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.