Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88310
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Busıness Innovatıon Management: a General Overvıew to Vırtuous Leadershıp
Other Titles Управління бізнес-інноваціями: систематизація наукового доробку у сфері формування лідерських компетенцій
Authors Ozkan, S.A.
Ardic, K.
ORCID
Keywords сильні сторони характеру
позитивне лідерство
позитивна психологія
доброчесне лідерство
чеснота
character strengths
positive leadership
positive psychology
virtuous leadership
virtue
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88310
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Ozkan, S. A., & Ardic, K. (2022). Business Innovation Management: a General Overview to Virtuous Leadership. Marketing and Management of Innovations, 2, 184-197. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.2-17
Abstract Фактори лідерства та компетенцій, що його формують постійно досліджуються науковою спільнотою, що тим самим підтверджує актуальність вивчення даної тематики. Авторами наголошено, що у широкому сенсі лідерство формує поведінку співробітників і сприяє процесам досягнення загальних цілей і завдань організації. У сучасному інноваційному та швидко мінливому світі практичне та якісне лідерство є важливою темою для вивчення. Ефективне та зразкове лідерство, також відоме як позитивне лідерство, мотивує неефективних співробітників, розвиває їхні компетенції, нівелює негативне ставлення, підвищує ефективність управління стресом та елімінує вигорання. Позитивна психологія – це нова сфера знань про організаційну поведінку. Позитивне лідерство в значній мірі залежить від характеру особистості та загальноприйнятих чеснот. Чесноти, які є джерелом добробуту, формують мислення та поведінку особистості, які проявляються як принципи ділової етики у бізнес-середовищі. Чесноти відіграють впливову та життєво важливу роль у різних стилях лідерства, таких як етичне, духовне та трансформаційне лідерство. З іншого боку, ці стилі лідерства не в повному обсязі визначають основні характеристики доброчесного лідера. У цьому напрямку за останнє десятиліття розроблено численні теорії та моделі доброчесного лідерства, які визначають незмінність та доцільність врахування чеснот. Огляд попередніх досліджень виявив прогалину в літературі про доброчесне лідерство. Проблема цього дослідження полягає в тому, що доброчесне лідерство розглядалося в основному з точки зору етики. Це дослідження має на меті сформувати теоретико-методологічний базис доброчесного лідерства на основі результатів узагальнення наукового доробку у цій сфері. У статті використано такі методи дослідження як наукової абстракції та узагальнення. Авторами систематизовано підходи до трактування поняття доброчесне лідерство. Узагальнено теорії і моделі доброчесного лідерства, підходи до класифікації, а також представлено теорії лідерства, що відображають специфіку врахування чеснот.
The concept of leadership continues to develop as a concept that still maintains its importance. In the most general sense, leadership shapes employees’ behaviours and facilitates all processes to achieve common goals and objectives. In today's innovative and rapidly changing business world, practical and good leadership is an important study topic in management studies. Effective and good leadership, also known as positive leadership, motivates ineffective employees, develops their skills, improves negative attitudes and behaviours and copes with stress and burnout. Positive Psychology is the newly advancing field of organisational behaviour sciences. Positive leadership highly addresses its relevance with positive character traits as defined virtue. Virtues, which are the source of well-being and glorify people's feelings, thoughts and behaviours, manifest as business ethics principles in business life. The virtues play an influential and vital role in various leadership styles, such as ethical, spiritual and transformational leadership. On the other hand, these leadership styles do not extensively define the core characteristics of a virtuous leader. In this direction, over the past decade, numerous virtuous leadership theories and models have recently developed that cite virtues as essential and indispensable. A review of previous studies revealed a gap in the literature on virtuous leadership. The problem of this study is that virtuous leadership has been examined in primarily ethical literature. This study aims to conceptualise by examining the prominent approaches of virtuous leadership according to the current literature. Traditional literature scrutiny is used as the research method in the paper. Studies are scattered in the relevant literature. This paper summarises the existing virtuous leadership literature and brings out a literature review. The study provides an overview of virtuous leadership theories and models among the definitions and classifications listed in Table 1 and also presents virtues-relevant leadership theories in the literature. Thence, it is expected to contribute to management, leadership and organisational behaviour. The research is a current study in terms of the subject discussed.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
-727634530
Bhutan Bhutan
1
Brazil Brazil
751866681
China China
-1454295589
Germany Germany
1619734064
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
751866671
Ireland Ireland
372309
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
1
Mauritius Mauritius
897889191
Mongolia Mongolia
1
Netherlands Netherlands
13228272
Norway Norway
68922
Philippines Philippines
3233349
Qatar Qatar
1
Samoa Samoa
1
South Africa South Africa
26456543
Spain Spain
1
Switzerland Switzerland
1
Turkey Turkey
-727634529
Ukraine Ukraine
1795778388
United Kingdom United Kingdom
128589
United States United States
537778345
Unknown Country Unknown Country
1
Venezuela Venezuela
81

Downloads

Bahrain Bahrain
1
Brazil Brazil
59550
Canada Canada
-727634537
China China
-1376834101
France France
1
Germany Germany
1619734065
Hungary Hungary
1
India India
1619734060
Iran Iran
1
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Japan Japan
73177
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
72
Malaysia Malaysia
1
Mexico Mexico
1
Morocco Morocco
1
New Zealand New Zealand
1
Pakistan Pakistan
1926896380
Peru Peru
-727634531
Poland Poland
180342
South Africa South Africa
224750588
South Korea South Korea
-441244020
Spain Spain
1
Sweden Sweden
-441244016
Switzerland Switzerland
1
Taiwan Taiwan
-1765115021
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
1619734060
Ukraine Ukraine
70411
United Kingdom United Kingdom
-1376834103
United States United States
-727634532
Unknown Country Unknown Country
1619734067

Files

File Size Format Downloads
Ozkan_mmi_2_2022.pdf 328,75 kB Adobe PDF 1046791925

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.