Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89454
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Knowledge management to foster the entrepreneurship activity: case for Saudi Arabia
Other Titles Менеджмент знань як інструмент стимулювання розвитку підприємницької діяльності: на прикладі Саудівської Аравії
Authors Ali, S.
Hasan, S.
Alhothali, G.T.
ORCID
Keywords відношення до поведінки
навчання підприємництву
наміри підприємців
Саудівська Аравія
теорія запланованої поведінки
attitudes toward behaviour
entrepreneurship education
entrepreneur’s intentions
Saudi Arabia
theory of planned behaviour
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89454
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Ali, S., Hasan, S. & Alhothali, G. T. (2022). Knowledge management to foster the entrepreneurship activity: case for Saudi Arabia. Marketing and Management of Innovations, 3, 44–55. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.3-04
Abstract Розвиток підприємницьких здібностей серед студентів закладів вищої освіти набуває все більшого значення на глобальному рівні. Особливої актуальності дане питання набуває в країнах Близького Сходу/Північної Африки, де існує більш нагальна потреба виховання студентів, які у майбутньому відкриють власну справу та зможуть фінансово підтримувати себе. Актуальність даного дослідження полягає у наявності теоретичних прогалин у масиві наукових напрацювань, присвячених дослідженню впливу освіти на формування підприємницьких здібностей у Саудівській Аравії. Головною метою дослідження є оцінювання впливу освітніх програм з підприємницької діяльності на ймовірність того, що студенти продовжуватимуть займатися підприємницькою діяльністю в майбутньому. Враховуючи суттєве значення ролі освіти у розвитку підприємницької діяльності, в основу даної статті покладено теорію запланованої поведінки. Вихідні данні для дослідження сформовано на основі результатів онлайн анкетування 250 осіб, які раніше навчались підприємницької діяльності у закладах вищої освіти Саудівської Аравії. Вибірка дослідження є репрезентативною. За результатами дослідження встановлено, що ставлення індивіда до підприємництва та його оцінка рівня контролю над своєю поведінкою (уявних підприємницьких здібностей) мають значний вплив на намір займатись підприємницькою діяльністю. При цьому суб'єктивні норми не мають значного впливу на намір індивіда займатися підприємництвом. Автори приходять до висновку, що підприємницька освіта має значний вплив на намір студента займатися власною справою. У роботі представлено та обговорено головні обмеження дослідження та запропоновано напрямки подальших досліджень. Авторами зазначено, що доцільним є не лише аналіз впливу наявності освіти з підприємницької діяльності, але і врахування впливу якісних та кількісних характеристик системи освіти на прагнення займатись підприємницькою діяльністю.
It is becoming a topic of increasing significance on a global scale to encourage students in educational institutions of higher learning to behave in an entrepreneurial manner. It is especially true in the countries that make up the Middle East/North Africa (MENA) region, where there is a greater pressing need to cultivate and develop college students into business owners who can financially support themselves through their own businesses. Since only several studies considered the impact of education on aspiring business owners in fast-developing countries like Saudi Arabia, this study helps fill a gap in the existing body of academic research. The primary objective of this research is to evaluate the impact that participation in educational programs about entrepreneurship has on the possibility that college students will be engaged in entrepreneurial activities in the future. It is significant to give education's central role in cultivating and encouraging entrepreneurship. This investigation utilized the theory of planned behaviour as its primary framework. A convenience sample was used to collect responses to a questionnaire that was administered online. The recruitment process resulted in the participation of a total of 250 individuals who had previously attended institutions in Saudi Arabia and engaged in entrepreneurship education. The findings indicated that an individual's attitude toward entrepreneurship and their assessment of their level of behavioural control (perceived entrepreneurship abilities) significantly impact an individual's intention to participate in entrepreneurial activity. On the other hand, subjective norms do not significantly impact the intention to engage in entrepreneurial activity. The most noteworthy finding is that the extent to which students aspire to launch their own businesses is significantly influenced by entrepreneurship education. An explanation of the study's limitations and some suggestions for more research were presented and discussed further. The study is limited to participation in entrepreneurship education. However, additional research investigating both the quality and quantity of education is also advised.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Argentina Argentina
1
Austria Austria
16
Finland Finland
6717
Germany Germany
1
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
3360
Ireland Ireland
945
Kuwait Kuwait
1
Malaysia Malaysia
1
Pakistan Pakistan
1
Peru Peru
1
Romania Romania
468
Russia Russia
18
Saudi Arabia Saudi Arabia
13436
Ukraine Ukraine
101829
United Kingdom United Kingdom
50915
United States United States
4117085
Unknown Country Unknown Country
381352

Downloads

Brazil Brazil
13433
China China
50913
India India
338
Indonesia Indonesia
4117087
Ireland Ireland
1
Israel Israel
1
Japan Japan
1
Lebanon Lebanon
1
Malawi Malawi
76
Malaysia Malaysia
936
Morocco Morocco
1
Nigeria Nigeria
1
Oman Oman
1
Peru Peru
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
6716
South Africa South Africa
25
Spain Spain
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
203640
United Arab Emirates United Arab Emirates
762706
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
4117086
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Ali_mmi_3_2022.pdf 503.3 kB Adobe PDF 9272968

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.