Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89462
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The Impact of Digital Marketing Success on Customer Loyalty
Other Titles Вплив ефективності цифрового маркетингу на лояльність клієнтів
Authors Mohammad, A.
ORCID
Keywords цифровий контент-маркетинг
можливості цифрового маркетингу
ефективність цифрового маркетингу
лояльність клієнтів
Йорданія
digital content marketing
digital marketing capabilities
digital marketing success
customer loyalty
Jordan
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89462
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Mohammad, A. (2022). The Impact of Digital Marketing Success on Customer Loyalty. Marketing and Management of Innovations, 3, 103-113.https://doi.org/10.21272/mmi.2022.3-09
Abstract Лояльність споживачів часто розглядається як один із вирішальних факторів у визначенні долі організацій. Стрімкий розвиток цифровізації спонукає організації до розробки передових стратегій щодо підвищення конкурентоспроможності та збільшення частки ринку за рахунок використання потенціалу цифрового контенту та розширення цифрових можливостей. Автором зазначено, що останнім часом організації отримали доступ до низки цифрових засобів масової інформації. Це дозволяє їм створити власний бренд, охопити цільових клієнтів та утримувати їх, а також просувати свої продукти. Цифрові медіа стали справжньою революцією та вимагають від організацій додаткових інвестицій у їх розвиток. В основі даного дослідження лежить мета визначити: 1) вплив цифрового контенту-маркетингу та можливостей цифрового маркетингу на його ефективність; 2) вплив ефективності цифрового маркетингу на лояльність клієнтів. Для досягнення поставленої мети було проведено анкетування 187 клієнтів онлайн-ресторанів Йорданії. Емпіричне дослідження проведено за допомогою моделювання структурних рівнянь, які було застосовано для перевірки гіпотез дослідження. За отриманими результатами встановлено, що цифровий контент-маркетинг і можливості цифрового маркетингу мають значний вплив на ефективність цифрового маркетингу. До того, ефективність цифрового маркетингу суттєво впливає на лояльність клієнтів онлайн-ресторанів в Йорданії. Результати дослідження дають підстави стверджувати, що для забезпечення позитивного впливу цифрового маркетингу на лояльність клієнтів, організаціям слід приділяти більше уваги таким критичним факторам, як цифровий контент та цифрові можливості. У статті зазначено, що перспективним напрямком подальших досліджень є вивчення більшої кількості факторів, які впливають на ефективність цифрового маркетингу. Результати дослідження інформують маркетологів, що лояльність клієнтів в епоху цифровізації залежить від здатності створювати, передавати та доставляти цифровий контент за допомогою цифрових технологій. Суттєве значення мають якість цифрового контенту та можливості, які забезпечують цінність для клієнтів.
Customer loyalty is often seen as one of the decisive factors in determining the fate of organizations. In the age of digitization, organizations should think of advanced strategies to increase their competitiveness and market share by employing the potential of digital content and enhancing their digital capabilities. Recently, many digital media have appeared available to organizations to build their brand, reach their target customers and retain them, and promote their products. Digital media represented a real revolution that made it difficult for organizations to survive in the business environment without investing in these means. Therefore, the aim of the study is twofold: 1) to explore the effects of digital content marketing and digital marketing capabilities on digital marketing success; 2) to investigate the impact of digital marketing success on customer loyalty. This research was conducted on a sample of online restaurant customers through a questionnaire distributed to 187 customers. IBM SPSS 25.0 and AMOS 22.0 were used as the main programs for analysing the collected data from 165 online restaurant customers. Structural equation modelling was applied to test the research's hypothesized effects. The results indicated that digital content marketing and digital marketing capabilities had significant effects on digital marketing success based on the perspectives of online restaurant customers in Jordan. Moreover, digital marketing success substantially impacted customer loyalty of online restaurant customers in Jordan. It was concluded that for organizations to ensure a positive effect of digital marketing on customer loyalty, more attention should be paid to critical factors such as digital content and digital capabilities. The study calls for researchers to explore more factors affecting the success of digital marketing. It informs marketing managers that customer loyalty in the digitization era depends on the ability to create, communicate and deliver digital content using digital technologies and the quality of digital content and capabilities that deliver customer value.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
164
Austria Austria
395520
Bosnia & Herzegovina Bosnia & Herzegovina
802887468
Brazil Brazil
1
Bulgaria Bulgaria
218220
Canada Canada
1
China China
-121753189
Cyprus Cyprus
2086240388
Egypt Egypt
802887482
Ethiopia Ethiopia
99936
Finland Finland
1
France France
482602064
Germany Germany
727241128
Ghana Ghana
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
31002
India India
802887452
Indonesia Indonesia
802887459
Iran Iran
802887484
Ireland Ireland
1194199799
Israel Israel
1
Italy Italy
1
Japan Japan
3241099
Jordan Jordan
482602051
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
85827
Maldives Maldives
1
Mauritius Mauritius
137561
Morocco Morocco
1
Myanmar (Burma) Myanmar (Burma)
482602058
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
-693070848
Nigeria Nigeria
1700034212
Pakistan Pakistan
1466849659
Palestinian Territories Palestinian Territories
802887460
Peru Peru
183590
Philippines Philippines
802887436
Poland Poland
1
Portugal Portugal
802887480
Russia Russia
27
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
802887487
Spain Spain
1
Sri Lanka Sri Lanka
802887453
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
1
Taiwan Taiwan
395529
Thailand Thailand
2086240392
Turkey Turkey
340567141
Ukraine Ukraine
173727
United Kingdom United Kingdom
52725
United States United States
1076438685
Unknown Country Unknown Country
-121753186
Vietnam Vietnam
802887448

Downloads

Algeria Algeria
1
Argentina Argentina
-1954003635
Australia Australia
191568
Austria Austria
395521
Bosnia & Herzegovina Bosnia & Herzegovina
1
Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
China China
-1954003635
Colombia Colombia
508713211
Cyprus Cyprus
2086240389
Czechia Czechia
1700034203
Ecuador Ecuador
-693070846
Egypt Egypt
482602063
Ethiopia Ethiopia
1
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
208886
Ghana Ghana
482602052
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
111
India India
802887478
Indonesia Indonesia
802887473
Iran Iran
802887430
Iraq Iraq
1
Italy Italy
1
Japan Japan
3241104
Jordan Jordan
1700034211
Kenya Kenya
54629
Malaysia Malaysia
727241126
Mexico Mexico
1700034202
Myanmar (Burma) Myanmar (Burma)
482602057
Netherlands Netherlands
1
New Zealand New Zealand
1
Nigeria Nigeria
123
Pakistan Pakistan
802887477
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Peru Peru
-693070843
Philippines Philippines
802887456
Portugal Portugal
1
Qatar Qatar
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
802887458
Slovakia Slovakia
2102961655
South Africa South Africa
18621040
South Korea South Korea
1
Spain Spain
802887441
Sri Lanka Sri Lanka
802887454
Switzerland Switzerland
1
Thailand Thailand
802887440
Turkey Turkey
-1323537240
Ukraine Ukraine
80458
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
18621037
United States United States
1076438686
Unknown Country Unknown Country
180865
Zimbabwe Zimbabwe
1

Files

File Size Format Downloads
Anber_Mohammad_mmi_3_2022.pdf 535,46 kB Adobe PDF 814498237

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.