Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89575
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title B2B Communication Strategy: Introducing a New Multifunctional Application for the Waste Management Industry
Other Titles Комунікаційна стратегія B2B: впровадженнябагатофункціонального додатка у сфері поводження з відходами
Authors Svetlik, J.
Lastuvka, I.
ORCID
Keywords додаток
В2В-комунікація
діджиталізація
маркетинг впливу
інновації
маркетинг відносин
соціальні медіа
діджиталізація
стійкість відходів
app
B2B communication
digitalization
influencer marketing
innovation
relationship marketing
social media
digitalization
waste sustainability
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89575
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Svetlik, J., & Lastuvka, I (2022). B2B Communication Strategy: Introducing a New Multifunctional Application for the Waste Management Industry Marketing and Management of Innovations, 3, 159-171. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.3-14
Abstract Метою емпіричного дослідження є представлення реального кейсу на прикладі проєкту ефективної комунікаційної стратегії B2B, спрямованої на впровадження нового цифрового додатка у сфері поводження з відходами – SOWA. У статті зазначено, що бізнес сектор Чеської Республіки (та низки інших країн) не має чіткого розуміння щодо важливості поводження з відходами. У статті наголошено на можливій обмеженості виробництва та розвитку пріоритетних напрямків бізнесу в майбутньому через відсутність налагодженої системи поводження з відходами. Попри зростання уваги до питань поводження з відходами в рамках нової зеленої політики, менеджмент компаній не часто усвідомлює важливість впровадження інновацій у сфері соціальної, економічної та екологічної відповідальності. Авторами зазначено, що соціально-відповідальний бізнес не є вагомим аргументом для зміцнення своїх позицій на високо конкурентному ринку, тому компанії приділяють більше уваги питанням поводження з відходами. Таким чином, перед компаніями постає необхідність впровадження та застосування нових цифрових технологій. До того важливим є переконання клієнтів на ринку B2B у корисності даних інновації з точки зору максимальної економії часу та автоматизації бізнес-процесів. Виходячи із зазначеного вище, компанії задаються питанням, які інструменти маркетингових комунікацій використовувати та як переконати цільові групи в ефективності оцифрування проєктів. З точки зору теорії маркетингових комунікацій, B2B ринок має ряд специфічних особливостей у порівнянні з більш поширеним ринком В2С. Ці відмінності є суттєвими з точки зору ефективності впливу на адресатів. У роботі для дослідження комунікаційної стратегії залучено різні цільові групи B2B споживачів. За результатами систематизації наукових джерел охарактеризовано стан сучасних знань з проблеми сучасного поводження з відходами та побудовано необхідну теоретичну базу у сфері B2B комунікацій. У рамках даного дослідження наведено необхідні дані та інформацію, які є відправною точкою у побудові комунікаційної стратегії для однієї з фундаментальних інновацій у сфері поводження з відходами, пов'язаної з впровадженням та розгортанням нового багатофункціонального додатка в Чеській Республіці. У статті визначено напрями та інструменти подальшого розвитку та промоції багатофункціонального додатка у сфері поводження з відходами в інших країнах Центральної Європи.
This empirical study aims to present a real case study in the form of drafting an effective communication strategy to implement the new digital waste management application, SOWA, for B2B customers. In the Czech Republic (and elsewhere) businesses still do not accept that if they do not start working systematically with their waste, they will not have anything to produce in the future. They will not have space for their production and priority business areas. Moreover, in the rules of the new green policy, this area would become more expensive soon. However, the management of companies does not often realize the importance of innovations in this area of social, economic, and environmental reality. To effectively appeal to businesses often fighting to survive only by their social responsibility may not be a sufficiently strong argument in the current climate. At the same time, companies engaging in waste management solve the problem of how to improve their competitiveness, strengthening their position in this very competitive market. These companies thus face a major decision to introduce new digital technologies and their applications and to persuade the customers in the B2B market that these innovations represent maximum time savings and automated service for their businesses. Therefore, these companies ask themselves which marketing communication tools to use and which target groups will effectively convince them that the digitization project would benefit them. In terms of communication, the B2B market has several specifics alongside it compared to a larger, more widespread B2C market in marketing communication theory. These differences are essential in terms of the effectiveness of addressing recipients. The new communication strategy's draft rests on the authors' research, which mostly concerns the different target groups of B2B customers. The literature review characterizes the state of current knowledge of the issue of modern waste management and the necessary theoretical base in the specific field of B2B communication. This paper provides the necessary data and information which form the starting point of the communication strategy for one of the fundamental innovations in the field of waste management regarding the introduction and rollout of the new multifunctional application in the Czech Republic. Further rollout of this innovation to other central European countries is considered and subject to serious reflection.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Algeria Algeria
1
Australia Australia
2129519322
Austria Austria
167265
Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
1
Czechia Czechia
273298318
Denmark Denmark
1
Finland Finland
9722832
France France
-1635237821
Germany Germany
1774987032
Ghana Ghana
1
India India
94
Indonesia Indonesia
273298319
Iran Iran
558761804
Ireland Ireland
9722828
Italy Italy
127028
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
1774987033
Nigeria Nigeria
1
Norway Norway
1
Pakistan Pakistan
2129519325
Poland Poland
1
Portugal Portugal
222246624
Romania Romania
69874605
Russia Russia
85
Slovakia Slovakia
2129519326
South Africa South Africa
1
South Korea South Korea
1
Taiwan Taiwan
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
745725194
United Kingdom United Kingdom
922430831
United States United States
273996261
Unknown Country Unknown Country
745725191
Vietnam Vietnam
11238

Downloads

Australia Australia
2129519321
Belgium Belgium
1
Canada Canada
1024491658
China China
1024491661
Colombia Colombia
1
Czechia Czechia
1576593242
France France
1
Germany Germany
69874608
Ghana Ghana
1
Greece Greece
1
India India
273298317
Indonesia Indonesia
1024491654
Ireland Ireland
-476499137
Italy Italy
1
Netherlands Netherlands
1675790138
Poland Poland
1
Portugal Portugal
273996261
Russia Russia
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Slovakia Slovakia
874
South Africa South Africa
2129519317
Spain Spain
1024491659
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
3893654
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1024491655
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-476499136
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Svetlik_mmi_3_2022.pdf 449,69 kB Adobe PDF -582956129

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.