Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90550
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Coffee Value Chain in Ethiopia: A Case Study
Authors Singh, S.N.
ORCID
Keywords кавові кооперативи
кофейные кооперативы
coffee cooperatives
ефективність
эффективность
effectiveness
логістична модель
логистическая модель
logistic model
мультиколінеарний тест і ланцюг створення вартості
тест на множественную коллинеарность и цепочка создания ценности
multi collinearity test and value chain
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90550
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Singh, S.N. (2022). Coffee Value Chain in Ethiopia: A Case Study. Financial Markets, Institutions and Risks, 6(4), 76-100. https://doi.org/10.21272/fmir.6(4).76-100.2022
Abstract Кава — це велика комерційна культура, яка завжди вирощується в Ефіопії для експорту для отримання порівняно вигідних цін і прибутку. Він також відіграє ключову роль у підтримці засобів до існування більшості особливо бідних людей на території країни. Очевидно, що фермери стикаються з численними проблемами, з якими стикаються в ланцюжку створення вартості кави для збуту своєї продукції в маркетинговому каналі. Основною метою цього дослідження є аналіз факторів, що впливають на ефективність кавових кооперативів у ланцюжку створення вартості кави в зоні Ілубабор в регіоні Оромія в Ефіопії. Дослідження проводяться за допомогою методології аналізу даних на основі описової статистики та економетричної моделі. Метод логістичної регресії використовується для аналізу ефективності кавових кооперативів у ланцюжку створення вартості кави, а мультиколінеарний регресійний аналіз використовується для визначення кореляції між пояснювальними змінними. Виявлено, що незважаючи на бездіяльність кооперативів, ланцюг створення вартості кави відіграє важливу роль у сприянні збуту кави в Ефіопії. Дослідження є важливою перспективою для вимірювання нових проблем, пов’язаних з ланцюжком створення вартості, і їх вирішення з цінними рекомендаціями.
Coffee is a bulging commercial crop ever growing up in Ethiopia to export for gaining comparative advantageous of price and income. It also plays a pivotal role to supporting livelihoods of most of the people particularly poor within the territory of the country. It is obvious that the farmers are facing numerous problems encountered with coffee value chain for marketing of their products in marketing channel. The main objective of this research is to analyzing the factors influencing coffee cooperatives effectiveness in coffee value chain of Ilubabor Zone in Oromia Region of Ethiopia. Research is carried out with methodology of data analysis based on descriptive statistics and econometrics model. A logistic regression method is used to analysis the effectiveness of coffee cooperatives in coffee value chain and multi -collinearity regression analysis is employed to determine the correlation between explanatory variables. It is found that despite of inactiveness of cooperatives the coffee value chain is playing an important role to facilitating marketing of coffee in Ethiopia. The research is an important perspective to measuring emerging problems associated with value chain and its solutions with valuable recommendations.
Appears in Collections: Financial Markets, Institutions and Risks (FMIR)

Views

China China
1
Ethiopia Ethiopia
176843804
France France
1
Germany Germany
48476701
Hungary Hungary
8525406
India India
48476688
Israel Israel
12158
Kenya Kenya
12211
New Zealand New Zealand
1
Nigeria Nigeria
1
Norway Norway
1
Philippines Philippines
4262702
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
2613
Sweden Sweden
71
Tanzania Tanzania
1
Turkey Turkey
77
Ukraine Ukraine
668915
United Kingdom United Kingdom
209823
United States United States
753163974
Unknown Country Unknown Country
668907

Downloads

Bangladesh Bangladesh
1
Belgium Belgium
1041324080
Bulgaria Bulgaria
465003887
Canada Canada
1
China China
12197
Colombia Colombia
1
Cyprus Cyprus
465003888
Denmark Denmark
465003888
Egypt Egypt
1041324077
Ethiopia Ethiopia
1041324058
France France
465003889
Germany Germany
465003886
Ghana Ghana
1
Greece Greece
753163976
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
8525419
Hungary Hungary
69
India India
1041324070
Indonesia Indonesia
465003888
Ireland Ireland
465003892
Italy Italy
1
Japan Japan
48476699
Kenya Kenya
465003892
Laos Laos
1
Malawi Malawi
668901
Mauritius Mauritius
1
Morocco Morocco
2465789
Netherlands Netherlands
1041324081
Nigeria Nigeria
465003889
Norway Norway
1
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Portugal Portugal
1
Rwanda Rwanda
1
Senegal Senegal
1041324059
Serbia Serbia
158017
Singapore Singapore
668906
South Africa South Africa
465003894
South Korea South Korea
753163978
Spain Spain
1041324078
Sweden Sweden
465003887
Switzerland Switzerland
1
Taiwan Taiwan
209869
Turkey Turkey
1
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
2465788
United Arab Emirates United Arab Emirates
465003895
United Kingdom United Kingdom
1041324079
United States United States
1041324075
Unknown Country Unknown Country
465003890

Files

File Size Format Downloads
Singh_fmir_4_2022.pdf 657,04 kB Adobe PDF -192922340

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.