Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91001
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Науково-методологічні засади обґрунтування критеріїв якості маркетингових каналів комунікації стейкхолдерів при формуванні зелених конкурентних переваг суб’єктів економічної діяльності
Authors Chygryn, Olena Yuriivna  
Kolosok, Svitlana Ivanivna  
Ziabina, Yevheniia Anatoliivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-4007-3728
http://orcid.org/0000-0002-5133-9878
http://orcid.org/0000-0003-0832-7932
Keywords маркетингові стратегії
маркетинговые стратегии
marketing strategies
оцінювання
оценивание
assessment
зелена конкурентоспроможність
зеленая конкурентоспособность
green competitiveness
Type authors certificate
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91001
Publisher Український інститут інтелектуальної власності
License Copyright not evaluated
Citation Авторське право на твір 115478 Україна. Науково-методологічні засади обґрунтування критеріїв якості маркетингових каналів комунікації стейкхолдерів при формуванні зелених конкурентних переваг суб’єктів економічної діяльності / О. Ю. Чигрин, С. І. Колосок, Є. А. Зябіна. Заявл. 27.10.2022; опубл. 31.01.2023, Бюл. № 73.
Abstract У статті обґрунтовано актуальність та доцільність використання омніканальних стратегій для просування зелених товарів та послуг. Результати досліджень підтвердили актуальність впровадження омніканальних стратегій при просування зелених товарів та послуг, розроблено основні складові алгоритму оцінювання ефективності відповідних стратегій, запропоновано відповідні критерії для проведення аналізу. У статті обґрунтовано роль критеріїв якості маркетингових каналів комунікації під час формування зелених конкурентних переваг, що дозволило виокремити їх релевантні характеристики (швидкість завантаження сторінок, показник відмов, проведення іміджевих та ремаркетингових заходів). Це створює наукове підґрунтя для підвищення достовірності й точності відбору маркетингових каналів комунікації, патернів зростання їх ефективності під час формування зелених конкурентних переваг.
The article substantiates the relevance and expediency of using omnichannel strategies for the promotion of green goods and services. The results of the research confirmed the relevance of implementing omnichannel strategies in the promotion of green goods and services, the main components of the algorithm for evaluating the effectiveness of the relevant strategies were developed, and the relevant criteria for the analysis were proposed. The article substantiates the role of quality criteria of marketing communication channels during the formation of green competitive advantages, which made it possible to single out their relevant characteristics (page loading speed, rejection rate, conducting image and remarketing activities). This creates a scientific basis for increasing the reliability and accuracy of the selection of marketing communication channels and the patterns of growth of their effectiveness during the formation of green competitive advantages.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
1
Germany Germany
51
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
205
United Kingdom United Kingdom
103
United States United States
1155
Unknown Country Unknown Country
204

Downloads

Ukraine Ukraine
590
United States United States
590

Files

File Size Format Downloads
Chyhryn_marketing_strategies.pdf 605,53 kB Adobe PDF 1180

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.