Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91368
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості сучасних рекламних текстів у соціальних мережах
Other Titles Features of Modern Advertising Texts in Social Networks
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2468-6636
Keywords заголовок
headline
ЗМІ
СМИ
media
реклама
advertising
рекламний текст
рекламный текст
advertising text
соціальні мережі
социальные сети
social networks
цільова аудиторія
целевая аудитория
target audience
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91368
Publisher Видавнича група «Наукові перспективи»
License Copyright not evaluated
Citation Яненко Я. В. Особливості сучасних рекламних текстів у соціальних мережах // Вісник науки та освіти. Серія «Філологія». 2023. № 3(9). С. 295-306. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-3(9)-295-306
Abstract В статті визначено особливості сучасних рекламних текстів у соціальних мережах, що дозволило детально розглянути структуру текстів реклами та вплив на неї змін у сучасному медіа-середовищі. Серед найважливіших особливостей відзначено використання першої фрази рекламного тексту як засобу привернення уваги, неформальний стиль текстів реклами у соціальних мережах, використання цифр у заголовках.
В статье определены особенности современных рекламных текстов в социальных сетях, что позволило подробно рассмотреть структуру текстов рекламы и влияние на нее изменений в современной медиа-среде. Среди наиболее важных особенностей отмечено использование первой фразы рекламного текста как средства привлечения внимания, неформальный стиль текстов рекламы в социальных сетях, использование цифр в заголовках.
The article defines the features of modern advertising texts in social networks. This allowed us to consider in detail the structure of advertising texts and the impact on it of changes in the modern media environment. Among the most important features are the use of the first phrase of the advertising text as a means of attracting attention, the informal style of advertising texts in social networks, the use of numbers in headings.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Cyprus Cyprus
1
France France
1
Germany Germany
47238439
Iran Iran
1
Ireland Ireland
7
Italy Italy
27159
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
672738034
United Kingdom United Kingdom
1054874
United States United States
312188402
Vietnam Vietnam
40741

Downloads

Cyprus Cyprus
1
France France
312188408
Germany Germany
5785962
Italy Italy
9050
Poland Poland
1054869
Ukraine Ukraine
312188407
United States United States
19603453
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_advertising_text.pdf 1,6 MB Adobe PDF 650830151

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.