Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91780
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Удосконалення системи управління персоналом на підприємстві
Authors Соколова, Д.А.
ORCID
Keywords система управління персоналом
personnel management system
готельно-ресторанний комплекс
hotel and restaurant complex
персонал
personnel
удосконалення
improvement
воєнний конфлікт
military conflict
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91780
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Соколова Д. А. Удосконалення системи управління персоналом на підприємстві : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 073 - менеджмент / наук. кер. К. В. Таранюк. Суми : Сумський державний університет, 2023. 82 с.
Abstract У роботі розглянуто теоретичні і методичні щодо функціонування та удосконалення управління персоналом в готельно-ресторанному комплексі з урахуванням воєнного конфлікту в Україні. Досліджуються ключові аспекти, що впливають на роботу комплексу та пропонуються рекомендації для оптимізації управління персоналом у складних умовах кризи. Робота пропонує конкретні рекомендації щодо удосконалення системи управління персоналом готельно-ресторанного комплек-су "Коруна" та має на меті покращення безпеки, планування робочих графі-ків, процес підбору, навчання та розвитку персоналу, забезпечення належно-го рівня мотивації та збереження командного духу , підготовку персоналу до непередбачуваних ситуацій та соціальну відповідальність комплексу. Результати дослідження можуть бути корисними для готельно-ресторанних комплексів, які стикаються з подібними викликами та сприяти покращенню управління персоналом у кризових умовах.
The paper examines the theoretical and methodological aspects of the functioning and improvement of personnel management in the hotel-restaurant complex, taking into account the military conflict in Ukraine. The key aspects affecting the operation of the complex are studied and recommendations are offered for optimizing personnel management in difficult crisis conditions. The work offers specific recommendations for improving the personnel management system of the "Koruna" hotel and restaurant complex and aims to improve safety, work schedule planning, the process of selection, training and development of personnel, ensuring the appropriate level of motivation and maintaining team spirit. personnel training for unforeseen situations and social responsibility of the complex. The results of the study can be useful for hotel and restaurant complexes that face similar challenges and contribute to the improvement of personnel management in crisis conditions.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Czechia Czechia
30507
France France
1
Germany Germany
635171
Greece Greece
1
Netherlands Netherlands
15254
Norway Norway
101
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
635175
United Kingdom United Kingdom
85
United States United States
2035598
Unknown Country Unknown Country
84133

Downloads

Czechia Czechia
379
France France
497410
Germany Germany
3701
Greece Greece
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
15255
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
635178
United Kingdom United Kingdom
635170
United States United States
635165
Unknown Country Unknown Country
84134

Files

File Size Format Downloads
Sokolova_bac_rob.pdf 1,44 MB Adobe PDF 2506396

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.