Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91980
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Оцінка потенціалу соціальних мереж для промоції бізнесу
Authors Макарова, М.Ю.
ORCID
Keywords маркетинг
marketing
маркетингова діяльність
marketing activity
маркетинг соціальних мереж
social network marketing
маркетинговий потенціал
marketing potential
потенціал соціальних мереж
social network potential
smm-просування
smm-promotion
бізнес
business
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91980
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Макарова М. Ю. Оцінка потенціалу соціальних мереж для промоції бізнесу : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 075 - маркетинг / наук. кер. Я. Кривич. Суми : Сумський державний університет, 2023. 42 с.
Abstract Актуальність теми роботи полягає у стрімкому розвитку соціальних мереж, як інструменту для просування бізнесу. Метою кваліфікаційної роботи є дослідження та оцінка потенціалу соціальних мереж для промоції бізнесу Завдання роботи: аналіз соціальних мереж, як інструменту реалізації бізнес-ідей, оцінити переваги та недоліки ведення бізнесу в соціальних мережах та економічну ефективність в цілому, охарактеризувати та оцінити стратегії і методи просування в соціальних мережах. Об’єктом дослідження є соціальні мережі, зокрема просування магазину «Amigo.hookah.shop». Практична значущість дослідження полягає у формуванні рекомендацій щодо покращення маркетингової діяльності підприємства в соціальних мережах. У першому розділі розглянуто особливості та цілі маркетингу в соціальних мережах, досліджено ключові соціальні мережі для промоції бізнесу та оцінені переваги та недоліки присутності компанії в соціальних мережах. У другому розділі визначені алгоритми для створення сторінки бізнеспроекту, особливості контенту, проаналізовані методи просування та SMM стратегії. У третьому розділі проаналізовані результати маркетингу в соціальних мережах магазину «Amigo hookah shop» та запропоновані рекомендації щодо покращення маркетингової діяльності підприємства.
Master's thesis consists of 42 pages, 3 sections, 1 table, 13 figures and the list of 41 references. The relevance of the topic of the work lies in the rapid development of social networks as a tool for business promotion. The aim of research is to research and evaluate the potential of social networks for business promotion Objectives of research are: analysis of social networks as a tool for the implementation of business ideas, to evaluate the advantages and disadvantages of conducting business in social networks and economic efficiency in general, to characterize and evaluate strategies and methods of promotion in social networks The object of the research is social networks, in particular the promotion of the store "Amigo.hookah.shop" The subject of the research is the theoretical, methodological and practical aspects of assessing the potential of social networks. Methods of research are: graphic; statistical; tabular; SWOT analysis; methods of system-structural and comparative analysis. The scientific novelty of research consists in the deepening of existing theoretical approaches and the development of practical recommendations regarding the use of the potential of social networks for business marketing activities. The practical significance of research is to form recommendations for improving the marketing activities of the enterprise in social networks The first section examines the peculiarities and goals of marketing in social networks, explores key social networks for business promotion, and evaluates the advantages and disadvantages of a company's presence on social networks. In the second section defines algorithms for creating a business project page, discusses content specifics, analyzes promotion methods and SMM strategies. In the third section analyzes the results of marketing in social networks for the "Amigo hookah shop" store and provides recommendations for improving the marketing activities of the enterprise.
The relevance of the topic of the work lies in the rapid development of social networks as a tool for business promotion. The purpose of the qualification work is to research and evaluate the potential of social networks for business promotion Job tasks: analysis of social networks as a tool for implementing business ideas, evaluating the advantages and disadvantages of doing business in social networks and economic efficiency in general, characterizing and evaluating strategies and methods of promotion in social networks. The object of the study is social networks, in particular the promotion of the store "Amigo.hookah.shop". The practical significance of the study lies in the formation of recommendations for improving the marketing activities of the enterprise in social networks. The first chapter examines the features and goals of social media marketing, explores key social media for business promotion, and assesses the advantages and disadvantages of a company's social media presence. In the second section, algorithms for creating a business project page, content features, promotion methods and SMM strategies are analyzed. In the third section, the results of marketing in social networks of the "Amigo hookah shop" store are analyzed and recommendations are offered for improving the marketing activities of the enterprise.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
1657
United Kingdom United Kingdom
244
United States United States
5857
Unknown Country Unknown Country
21

Downloads

Bangladesh Bangladesh
1
Belarus Belarus
1
France France
7782
Germany Germany
3933
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
7792
Russia Russia
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
7781
United Kingdom United Kingdom
3931
United States United States
3936
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Makarova_bac_rob.pdf 1,56 MB Adobe PDF 35163

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.