Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92160
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Методика розроблення та впровадження економічної стратегії підприємства
Other Titles The Methodology for Development and Implementation of the Enterprise’s Economic Strategy
Authors Нейман, Н.Д.
ORCID
Keywords стратегія
стратегия
strategy
стратегічне планування
стратегическое планирование
strategic planning
економічна ефективність
економическая эффективность
economic efficiency
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92160
Publisher Шосткинський інститут Сумського державного університету
License Copyright not evaluated
Citation Нейман Н. Д. Методика розроблення та впровадження економічної стратегії підприємства : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 051 - економіка / наук. кер. І. В. Новикова. Шостка : Шосткинський інститут Сумського державного університету, 2023. 51 с.
Abstract У роботі розглянуто загальні поняття пов’язані зі стратегією, її класифікаціями, важливістю впровадження та застосуванням на практиці. Ппроаналізовано особливості методичних підходів до формування та реалізації стратегії відповідно до ринкових умов та можливостей підприємств. На прикладі АТ «Фармак» здійснено його фінансово-економічну оцінку діяльності та запропоновано ефективну стратегію для покращення результатів роботи підприємства та його прибутковості.
В работе рассмотрены общие понятия, связанные со стратегией, ее классификациями, важностью внедрения и применением на практике. Проанализированы особенности методических подходов к формированию и реализации стратегии в соответствии с рыночными условиями и возможностями предприятий. На примере АО «Фармак» осуществлена его финансово-экономическая оценка деятельности и предложена эффективная стратегия для улучшения результатов работы предприятия и его прибыльности.
The work examines general concepts related to strategy, its classifications, the importance of implementation and application in practice. The peculiarities of methodical approaches to the formation and implementation of strategy in accordance with market conditions and capabilities of enterprises are analyzed. On the example of Farmak JSC, a financial and economic assessment of its activity was carried out and an effective strategy was proposed to improve the company's performance and profitability.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ШІ)

Views

Ireland Ireland
5
Ukraine Ukraine
211
United Kingdom United Kingdom
25
United States United States
260
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Georgia Georgia
1
Germany Germany
508
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
504
Poland Poland
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
510
United Kingdom United Kingdom
263
United States United States
259

Files

File Size Format Downloads
Neiman_bak_rob.pdf 1,72 MB Adobe PDF 2049

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.