Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94110
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Економічне обґрунтування проекту диверсифікації бізнесу
Authors Черкасова, С.А.
ORCID
Keywords розвиток підприємства
диверсифікації діяльності
ефективність
ринок харчових продуктів
послуги
забезпечення розвитку підприємства
enterprise development
diversification of activities
efficiency
food market
services
development support enterprises
Type Masters thesis
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94110
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Черкасова С. А. Економічне обґрунтування проекту диверсифікації бізнесу : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 073 - менеджмент / наук. кер. П. В. Гриценко. Суми : Сумський державний університет, 2023. 69 с.
Abstract В першому розділі розкрито поняття "диверсифікація" , як постійний економічний процес розвитку різних, не пов'язаних або обслуговуючих галузей, розробки нових продуктів, робіт, послуг з метою досягнення певних економічних цілей в конкретних ринкових умовах під впливом регулювання державних органів управління. В другому розділі проаналізовано фінансово–господарську діяльність ПрАТ «Тернопільський молокозавод» та їх вплив на розввиток ринку харчового промисловства .Виявлено сильні та слабкі сторони досліджуваного підприємства на ринку молочної продукції Тернопільщини. Досліджені споживчі мотивації та товарний асортимент ПрАТ «Тернопільський молокозавод» В третьому розділі запропоновано та обґрунтовано напрями покращення діяльності підприємства. Стратегічний аналіз можливостей диверсифікації. Фінансове моделювання та прогнозування економічної ефективності проекту диверсифікації
In the first chapter, the concept of "diversification" is revealed, as a constant economic process of development of different, unrelated or service industries, development of new products, works, services with the aim of achieving certain economic goals in specific market conditions under the influence of regulation of state management bodies. In the second chapter, the financial and economic activities of PJSC "Ternopil Milk Factory" and their influence on the development of the food industry market are analyzed. The strengths and weaknesses of the investigated enterprise on the dairy market of Ternopil Oblast are identified. Researched consumer motivations and product range of Ternopil Milk Factory PJSC In the third section, directions for improving the company's activities are proposed and substantiated. Strategic analysis of diversification opportunities. Financial modeling and forecasting of the economic efficiency of the diversification project
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Germany Germany
1
Netherlands Netherlands
10
Singapore Singapore
2511
Ukraine Ukraine
1418
United States United States
1079

Downloads

Germany Germany
1
Indonesia Indonesia
1
Ukraine Ukraine
5020
United States United States
2510
Unknown Country Unknown Country
5021

Files

File Size Format Downloads
Cherkasova_mag_rob.pdf 934.97 kB Adobe PDF 12553

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.