Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94856
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетинговий аналіз ринку транспортних послуг
Other Titles Marketing Analysis Of The Transport Services Market
Authors Холод, А.
ORCID
Keywords маркетингова стратегія
маркетинговий аналіз
ринок
транспортні послуги
канал комунікації
маркетинг
marketing strategy
marketing analysis
market
transport services
communication channel
marketing
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94856
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Kholod, A. (2023). Marketing Analysis Of The Transport Services Market. Visnyk of Sumy State University. Economy Series, 1, 29–38. https://doi.org/10.21272/1817-9215.2023.3-03
Abstract У сучасних умовах воєнного стану визначається стратегічна важливість прискореного розвитку виробничої інфраструктури, зокрема транспортної системи, яка відіграє ключову роль у надійному перевезенні матеріальних ресурсів. Забезпечення високої якості транспортних послуг стає критичним фактором у конкурентній боротьбі, сприяючи підвищенню ефективності виробництва та зростанню доходів підприємств. Вирішення транспортних проблем та керованість процесами в транспортній сфері набувають суттєвої важливості для підвищення загальної ефективності функціонування економіки країни, враховуючи, що розвиток транспортного комплексу напряму впливає на рівень економічного розвитку. Метою статті є проведення маркетингового аналізу транспортних послуг України, визначення ключових факторів та тенденцій цього сегменту, а також в пошуку перспективних напрямків для подальшого розвитку. Результати аналізу світових статистичних даних підтверджують актуальність досліджуваної теми. Україна, незважаючи на невелике скорочення обсягів перевезень, займає 26 місце у світі за обсягом пасажирських перевезень. Автором виявлена загальна динаміка українського сектору автомобільних пасажирських перевезень та його позиція в глобальному контексті, що вимагає уваги до вдосконалення стратегічних рішень та політики ціноутворення в цій сфері, щоб забезпечити стійкий розвиток в умовах активної конкуренції. Аналіз наукового доробку в галузі ринку транспортних послуг підтверджує високий рівень зацікавленості наукової спільноти у вивченні цієї проблематики, виявляючи понад 700 публікацій. Стабільне зростання кількості публікацій свідчить про глобальний розподіл зацікавленості в різних країнах, а візуалізаційна карта кластерів ключових слів вказує на основні тематичні напрямки досліджень, спрямовані на маркетинговий аналіз, поведінку споживача, портрет клієнта, сервіс та маркетингові інструменти. Проведений автором маркетинговий аналіз підтверджує, що цільова аудиторія компанії Sharry високо цінує надійні, комфортні та доступні засоби подорожувати, реагуючи позитивно на широкий спектр маршрутів та інновації, які постійно впроваджує компанія. За результатами маркетингового аналізу, автором було визначено шляхи удосконалення маркетингової діяльності сервісу Sharry.eu.
In the modern conditions of martial law, the strategic importance of the accelerated development of the production infrastructure, in particular the transport system, which plays a key role in the reliable transportation of material resources, is determined. Ensuring the high quality of transport services becomes a critical factor in the competitive struggle, contributing to the increase in production efficiency and the growth of enterprise revenues. Solving transport problems and managing processes in the transport sector are of great importance for increasing the overall efficiency of the country's economy, given that the development of the transport complex directly affects the level of economic development. The purpose of the article is to conduct a marketing analysis of transport services in Ukraine, to identify key factors and trends of this segment, as well as to search for promising directions for further development. The results of the analysis of world statistical data confirm the relevance of the researched topic. Ukraine, despite a small reduction in the volume of transportation, ranks 26th in the world in terms of the volume of passenger transportation. The author revealed the general dynamics of the Ukrainian automobile passenger transport sector and its position in the global context, which requires attention to the improvement of strategic decisions and pricing policy in this area in order to ensure sustainable development in conditions of active competition. The analysis of research in the field of transport services market confirms the high level of interest of the scientific community in the study of this issue, revealing more than 700 publications. The steady increase in the number of publications shows the global distribution of interest in different countries, and the visualization map of keyword clusters indicates the main thematic areas of research aimed at marketing analysis, consumer behavior, customer portrait, service and marketing tools. The author's marketing analysis confirms that Sharry's target audience highly values reliable, comfortable and affordable means of travel, responding positively to a wide range of routes and innovations that the company constantly implements. Based on the results of the marketing analysis, the author identified ways to improve the marketing activity of the Sharry.eu service.
Appears in Collections: Вісник Сумського державного університету. Економіка

Views

France France
1
Slovakia Slovakia
5
Ukraine Ukraine
50
United States United States
12
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

France France
1
Ukraine Ukraine
70
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
11

Files

File Size Format Downloads
Kholod_marketing_analysis.pdf 769,82 kB Adobe PDF 83

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.