Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96249
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості формування Я-концепції осіб юнацького віку під час онлайн навчання
Authors Кручан, А.Ю.
ORCID
Keywords Я-концепція
групові тренінги
емпіричний аналіз
самосвідомість
порівняльний аналіз
I-concept
group trainings
empirical analysis
consciousness
comparative analysis
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2024
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96249
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Кручан А. Ю. Особливості формування Я-концепції осіб юнацького віку під час онлайн навчання : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 053 – психологія / наук. кер. Л. О. Колісник. Суми : Сумський державний університет, 2024. 63 с.
Abstract У роботі досліджуються теоретичні та емпіричні аспекти Я-концепції серед студентів вищих навчальних закладів. Він містить вступ, три розділи та висновки, а також ілюстрації та посилання. У дослідженні проведено порівняльний аналіз між групою учнів із розвиненою Я-концепцією. Розглянуто ефективність групових тренінгів для розвитку Я-концепції. У роботі розглядаються та обговорюються різні теоретичні підходи до вивчення Я-концепції, а також проведено емпіричний аналіз результатів дослідження. Автор ретельно досліджує ключові концепції та теорії, пов'язані з Я-концепцією та робить важливі висновки щодо впливу цього поняття на студентів. Робота розширює знання про Я-концепцію студентів вищих навчальних закладів, що є актуальною темою в сучасній психології. Результати дослідження можуть бути корисними для практиків у сфері освіти та психології, які працюють зі студентами. Розроблена програма розвитку може бути використано для підвищення самосвідомості студентів.
The work explores the theoretical and empirical aspects of the self-concept among students of university students. It includes an introduction, three sections, and conclusions, as well as illustrations and references. Conducting a comparative analysis between the group of students with a developed self-concept and those with a less expressed one constitutes the research. The effectiveness of group training for enhancing the level of self-concept is also considered. The paper examines and discusses various theoretical approaches to the self- concept, as well as conducts an empirical analysis of the research results. The author thoroughly examines the key concepts and theories related to the self-concept and presents important conclusions regarding the influence of this concept on the student population. The work expands our knowledge of the self-concept among students of higher educational institutions, which is a relevant topic in contemporary psychology. The comparative research and consideration of different approaches to enhancing the self-concept of students make a valuable contribution to this field. The results of the study can be useful for practitioners in the field of education and psychology who work with the students. The developed training program can be utilized to enhance the self-concept among the students.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Ukraine Ukraine
1
United States United States
1

Files

File Size Format Downloads
Kruchan_bak_rob.pdf 577,72 kB Adobe PDF 2

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.