Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99841
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Бренд чаю «Teamotion». Концепція рекламної кампанії в соціальній мережі Instagram |
Other Titles |
«Teamotion» tea brand. Concept of an advertising campaign on the social network Instagram |
Authors |
Білошапка, С.Г.
|
ORCID | |
Keywords |
бренд чаю tea brand візуальний стиль visual style емоції emotions рекламна кампанія advertising campaign цільова аудиторія target audience |
Type | Bachelous Paper |
Speciality | 061 - Журналістика |
Date of Issue | 2025 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99841 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Білошапка С. Г. Бренд чаю «Teamotion». Концепція рекламної кампанії в соціальній мережі Instagram : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 061 – журналістика / наук. кер. Я. В. Яненко. Суми : Сумський державний університет, 2025. 51 с. |
Abstract |
Метою роботи є розробка рекламної кампанії для бренду чаю
«Teamotion» в Instagram, яка приверне увагу цільової аудиторії та завдяки
оригінальній концепції підвищить інтерес до продукту. Тому,
використання теоретичних джерел інформації про маркетинг, рекламу,
психологію емоцій, проведення порівняльного аналізу головних
конкурентів та аналізу цільової аудиторії, дало змогу комплексно підійти
до створення оригінального рекламного продукту, що відповідає сучасним
потребам споживачів.
Основна ідея полягає у створенні емоційного бренду, де кожен вид
чаю асоціюється з конкретним настроєм: радістю, бадьорістю,
закоханістю, спокоєм чи ностальгією, що відображається у візуальному
стилі, текстах та упаковці продукту. У результаті роботи було створено
назву бренду, логотип, фірмовий знак, слоган, відео- та фотомакети,
текстові матеріали для профілю в Instagram.
Визначення цільової аудиторії бренду: жінок та чоловіків 18-30
років, які навчаються, працюють вдома та проводять багато часу в
соцмережах, дало розуміння, що актуальним каналом поширення
продукту стане Instagram. У майбутньому для залучення більшої кількості
аудиторії, проводитимуться співпраці з блогерами та налаштування
таргетованої реклами. The purpose of the work is to develop an advertising campaign for the Teamotion tea brand on Instagram, which will attract the attention of the target audience and, thanks to the original concept, increase interest in the product. Therefore, the use of theoretical sources of information on marketing, advertising, psychology of emotions, a comparative analysis of the main competitors of the tea brand and analysis of the target audience allowed us to take a comprehensive approach to creating an original advertising product that meets the modern needs of consumers. The main idea is to create an emotional brand where each type of tea is associated with a certain mood: joy, vigor, love, calmness, or nostalgia, which is reflected in the visual style, texts, and packaging of the product. As a result, we created a brand name, logo, trademark, slogan, video and photo layouts, and text materials for the Instagram profile. Identification of the brand's target audience: women and men aged 18-30 who study, work from home and spend a lot of time on social media, made it clear that Instagram would become the most relevant channel for product distribution. In the future, to attract a larger audience, the company will collaborate with bloggers and set up targeted advertising. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Biloshapka_bac_rob.pdf | 7.21 MB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.