Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99872
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості резильєнтності та її розвиток у юначок із різним рівнем самооцінки
Authors Гутник, Р.О.
ORCID
Keywords резильєнтність
самооцінка
стресові чинники
юнацький вік
юначки
арт-терапія
позитивна психотерапія
адаптація
психічне здоров’я
resilience
self-esteem
stress factors
adolescence
adolescent girls
art therapy
positive psychotherapy
adaptation
mental health
Type Bachelous Paper
Speciality 053 - Психологія
Date of Issue 2025
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99872
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Гутник Р. О. Особливості резильєнтності та її розвиток у юначок із різним рівнем самооцінки : робота на здобуття кваліфікаційного степеня бакалавра : спец. 053 – психологія / наук. кер. Н. В. Коляда. Суми : Сумський державний університет, 2025. 109 с.
Abstract Кваліфікаційна робота бакалавра присвячена дослідженню взаємозв’язку резильєнтності та самооцінки юначок. У роботі проаналізовано основні наукові підходи до трактування понять «резильєнтність» і «самооцінка» та узагальнено їх зміст. Виокремлено ключові стресові чинники, що впливають на психоемоційний стан юначок та визначено їх роль у формуванні резильєнтності. Розглянуто особливості прояву резильєнтності залежно від рівня самооцінки. Описано діагностичні методики, застосовані для вивчення досліджуваних феноменів. Здійснено порівняння результатів опитуваних для виявлення взаємозв’язку та тенденцій у проявах рівнів резильєнтності та самооцінки. Проведено статистичний аналіз вибірки юначок для більш точного виявлення впливу самооцінки на резильєнтність. Згідно з отриманими результатами зроблено висновок про вплив самооцінки на резильєнтність та виявлено перспективи для подальших досліджень.
The bachelor's qualification thesis is devoted to the study of the relationship between resilience and self-esteem in adolescent girls. The paper analyzes the main scientific approaches to interpreting the concepts of "resilience" and "self-esteem" and summarizes their content. Key stress factors affecting the psycho-emotional state of adolescent girls are identified, as well as their role in the formation of resilience. The features of resilience manifestation depending on the level of self- esteem are examined. The diagnostic methods used to study the investigated phenomena are described. A comparison of the research participants’ results is carried out to identify the relationship and trends in the manifestation of different levels of resilience and self-esteem. A statistical analysis of the sample of adolescent girls was conducted to more accurately determine the impact of self-esteem on resilience. Based on the obtained results, a conclusion is drawn regarding the influence of self-esteem on resilience, and prospects for further research are identified.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Downloads

Files

File Size Format Downloads
Hutnyk_baс_rob.pdf.pdf 4.25 MB Adobe PDF 0

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.