Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99872
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особливості резильєнтності та її розвиток у юначок із різним рівнем самооцінки |
Authors |
Гутник, Р.О.
|
ORCID | |
Keywords |
резильєнтність самооцінка стресові чинники юнацький вік юначки арт-терапія позитивна психотерапія адаптація психічне здоров’я resilience self-esteem stress factors adolescence adolescent girls art therapy positive psychotherapy adaptation mental health |
Type | Bachelous Paper |
Speciality | 053 - Психологія |
Date of Issue | 2025 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99872 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Гутник Р. О. Особливості резильєнтності та її розвиток у юначок із різним рівнем самооцінки : робота на здобуття кваліфікаційного степеня бакалавра : спец. 053 – психологія / наук. кер. Н. В. Коляда. Суми : Сумський державний університет, 2025. 109 с. |
Abstract |
Кваліфікаційна робота бакалавра присвячена дослідженню
взаємозв’язку резильєнтності та самооцінки юначок. У роботі проаналізовано
основні наукові підходи до трактування понять «резильєнтність» і
«самооцінка» та узагальнено їх зміст. Виокремлено ключові стресові
чинники, що впливають на психоемоційний стан юначок та визначено їх роль
у формуванні резильєнтності. Розглянуто особливості прояву резильєнтності
залежно від рівня самооцінки.
Описано діагностичні методики, застосовані для вивчення
досліджуваних феноменів. Здійснено порівняння результатів опитуваних для
виявлення взаємозв’язку та тенденцій у проявах рівнів резильєнтності та
самооцінки. Проведено статистичний аналіз вибірки юначок для більш
точного виявлення впливу самооцінки на резильєнтність. Згідно з
отриманими результатами зроблено висновок про вплив самооцінки на
резильєнтність та виявлено перспективи для подальших досліджень. The bachelor's qualification thesis is devoted to the study of the relationship between resilience and self-esteem in adolescent girls. The paper analyzes the main scientific approaches to interpreting the concepts of "resilience" and "self-esteem" and summarizes their content. Key stress factors affecting the psycho-emotional state of adolescent girls are identified, as well as their role in the formation of resilience. The features of resilience manifestation depending on the level of self- esteem are examined. The diagnostic methods used to study the investigated phenomena are described. A comparison of the research participants’ results is carried out to identify the relationship and trends in the manifestation of different levels of resilience and self-esteem. A statistical analysis of the sample of adolescent girls was conducted to more accurately determine the impact of self-esteem on resilience. Based on the obtained results, a conclusion is drawn regarding the influence of self-esteem on resilience, and prospects for further research are identified. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Hutnyk_baс_rob.pdf.pdf | 4.25 MB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.