Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99889
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Копінг-стратегії у осіб юнацького віку з різними проявами емоційного інтелекту |
Authors |
Лутцева, М.Д.
|
ORCID | |
Keywords |
копінг-стратегії емоційний інтелект юнацький вік адаптація психокорекційна програма стрес психодіагностика coping strategies emotional intelligence adolescence adaptation psychocorrectional program stress psychodiagnostics |
Type | Bachelous Paper |
Speciality | 053 - Психологія |
Date of Issue | 2025 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99889 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Лутцева М. Д. Копінг-стратегії у осіб юнацького віку з різними проявами емоційного інтелекту : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 053 – психологія / наук. кер. С. О. Ніколаєнко. Суми : Сумський державний університет, 2025. 101 с. |
Abstract |
Кваліфікаційна робота присвячена темі копінг-стратегій у осіб
юнацького віку з різними проявами емоційного інтелекту. Було досліджено феномен копінг-стратегій, їхні види та прояви. У ході аналізу наукових напрацювань було висвітлено тему емоційного інтелекту як одного з
провідних внутрішніх ресурсів, що сприяє ефективній адаптації до складних життєвих обставин. Також, було описано психологічні особливості юнацького віку як контекст формування копінг-стратегій та розвитку емоційного інтелекту. Проаналізовано взаємодію між рівнем емоційного інтелекту та вибором конкретних копінг-стратегій. The qualification work is dedicated to the topic of coping strategies in adolescents with various manifestations of emotional intelligence. The phenomenon of coping strategies, their types, and manifestations were investigated. In the analysis of scientific works, the topic of emotional intelligence was highlighted as one of the leading internal resources that contribute to effective adaptation to difficult life circumstances. Also, the psychological characteristics of adolescence were described as a context for the formation of coping strategies and the development of emotional intelligence. The interaction between the level of emotional intelligence and the choice of specific coping strategies was analyzed. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Luttseva_baс_rob.pdf | 3.42 MB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.