Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99889
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Копінг-стратегії у осіб юнацького віку з різними проявами емоційного інтелекту
Authors Лутцева, М.Д.
ORCID
Keywords копінг-стратегії
емоційний інтелект
юнацький вік
адаптація
психокорекційна програма
стрес
психодіагностика
coping strategies
emotional intelligence
adolescence
adaptation
psychocorrectional program
stress
psychodiagnostics
Type Bachelous Paper
Speciality 053 - Психологія
Date of Issue 2025
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99889
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Лутцева М. Д. Копінг-стратегії у осіб юнацького віку з різними проявами емоційного інтелекту : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 053 – психологія / наук. кер. С. О. Ніколаєнко. Суми : Сумський державний університет, 2025. 101 с.
Abstract Кваліфікаційна робота присвячена темі копінг-стратегій у осіб юнацького віку з різними проявами емоційного інтелекту. Було досліджено феномен копінг-стратегій, їхні види та прояви. У ході аналізу наукових напрацювань було висвітлено тему емоційного інтелекту як одного з провідних внутрішніх ресурсів, що сприяє ефективній адаптації до складних життєвих обставин. Також, було описано психологічні особливості юнацького віку як контекст формування копінг-стратегій та розвитку емоційного інтелекту. Проаналізовано взаємодію між рівнем емоційного інтелекту та вибором конкретних копінг-стратегій.
The qualification work is dedicated to the topic of coping strategies in adolescents with various manifestations of emotional intelligence. The phenomenon of coping strategies, their types, and manifestations were investigated. In the analysis of scientific works, the topic of emotional intelligence was highlighted as one of the leading internal resources that contribute to effective adaptation to difficult life circumstances. Also, the psychological characteristics of adolescence were described as a context for the formation of coping strategies and the development of emotional intelligence. The interaction between the level of emotional intelligence and the choice of specific coping strategies was analyzed.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Downloads

Files

File Size Format Downloads
Luttseva_baс_rob.pdf 3.42 MB Adobe PDF 0

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.