Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99939
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Психологічні детермінанти суб’єктивного благополуччя осіб ранньої дорослості |
Authors |
Романовська, Ю.В.
|
ORCID | |
Keywords |
суб'єктивне благополуччя рання дорослість психологічні детермінанти задоволення життям емоційна регуляція когнітивно-поведінкові практики екзистенційні практики subjective well-being early adulthood psychological determinants life satisfaction emotional regulation cognitive-behavioral practices existential practices |
Type | Bachelous Paper |
Speciality | 053 - Психологія |
Date of Issue | 2025 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99939 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Романовська Ю. В. Психологічні детермінанти суб’єктивного благополуччя осіб ранньої дорослості : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 053 – психологія / наук. кер. Н. В. Коляда. Суми : Сумський державний університет, 2025. 115 с. |
Abstract |
Кваліфікаційна робота присвячена вивченні психологічних детермінант
суб’єктивного благополуччя осіб ранньої дорослості та визначенні шляхів їх оптимізації через розробку теоретичної моделі і психологічних інтервенцій.
У межах теоретичного обґрунтування кваліфікаційної роботи було проаналізовано теоретичні засади вивчення суб’єктивного благополуччя осіб ранньої дорослості, а саме концептуальні підходи до визначення суб’єктивного благополуччя, його історичний та сучасний аспекти, висвітлено психологічну структуру суб’єктивного благополуччя, а також роль вікових та особистісних факторів у формуванні суб’єктивного благополуччя осіб ранньої дорослості. The qualification work is devoted to the study of psychological determinants of subjective well-being of individuals in early adulthood and to identifying ways of their optimization through the development of a theoretical model and psychological interventions. Within the framework of the theoretical substantiation of the qualification work, the theoretical principles of studying the subjective well-being of individuals in early adulthood were analyzed, namely, conceptual approaches to defining subjective well-being, its historical and modern aspects, the psychological structure of subjective well-being was highlighted, as well as the role of age and personality factors in the formation of subjective well-being of individuals in early adulthood. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Romanovska_baс_rob.pdf | 908.95 kB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.