Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23878
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетинговая стратегия управления конкурентоспособностью строительных предприятий
Other Titles Marketing strategy of competitiveness management building enterprise
Маркетингова стратегія управління конкурентоспроможністю будівельних підприємств
Authors Васильченко, Анастасія Олегівна
Васильченко, Анастасия Олеговна
Vasilichenko, Anastasiia Olegivna
Keywords конкурентоспособность
маркетинговая стратегия
целевой рынок
позиционирование
маркетинговая диагностика
конкурентные исследования
competitiveness
marketing strategy
target market
positioning
marketing diagnostics
competitive studies
конкурентоспроможність
маркетингова стратегія
цільовий ринок
позиціонування
маркетингова діагностика
конкурентні дослідження
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23878
Publisher ТОВ «ВТД «Університетська книга»
License
Citation Васильченко А.О. Маркетинговая стратегия управления конкурентоспособностью строительных предприятий / А.О. Васильченко // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2011. - №4. - Т.1. - С. 138-147
Abstract У статті уточнюються система категорій і понятійний апарат конкурентних досліджень в умовах будівельної галузі у взаємозв'язку з методами реалізації стратегії розвитку. Автором обґрунтована доцільність використання методів маркетингу в управлінні конкурентоспроможністю будівельного підприємства й подана авторська модель системи управління конкурентоспроможністю будівельного підприємства з урахуванням специфіки діагностики процесів розвитку підприємств будівельної галузі. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23878
В статье уточняется система категорий и понятийный аппарат конкурентных исследований в условиях строительной отрасли во взаимосвязи с методами реализации стратегии развития. Автором обоснована целесообразность использования методов маркетинга в управлении конкурентоспособностью строительного предприятия и представлена авторская модель системы управления конкурентоспособностью строительного предприятия с учетом специфики диагностики процессов развития предприятий строительной отрасли. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23878
In article is elaborated system category and notional device of the competitive studies in condition of the building branch in intercoupling with methods of the realization to strategies of the development. The author is motivated practicability of the use the methods of marketing in competitiveness management building enterprise and is presented author's model managerial system by competitiveness of the building enterprise with provision for specifics of the diagnostics of the processes of the development enterprise to building branch. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23878
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belarus Belarus
28800
Canada Canada
1
China China
10
France France
1
Germany Germany
306
Greece Greece
1
Iran Iran
1
Kazakhstan Kazakhstan
4
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
1
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
4
Romania Romania
1
Russia Russia
34
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
4472
United Kingdom United Kingdom
14400
United States United States
9436
Unknown Country Unknown Country
122

Downloads

Belarus Belarus
18
Bulgaria Bulgaria
1
China China
5
Czechia Czechia
1
EU EU
1
Estonia Estonia
1
France France
8
Germany Germany
28799
Italy Italy
1
Kazakhstan Kazakhstan
14
Latvia Latvia
2
Netherlands Netherlands
1
Romania Romania
6
Russia Russia
487
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
3921
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
6
Unknown Country Unknown Country
1133

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_4_1_138_147.pdf 428,87 kB Adobe PDF 34407

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.