Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25360
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Наукові засади та практичні аспекти оцінки ринкових позицій бренда (на прикладі галузі шоколадних і кондитерських виробів України)
Other Titles Scientific approaches and practical aspects of brand market position estimation (on the example of chocolate and pastry wares industry of Ukraine)
Научные подходы и практические аспекты оценки рыночных позиций бренда (на примере отрасли шоколадных и кондитерских изделий Украины)
Authors Makhnusha, Svitlana Mykhailivna
Березова, Світлана Миколаївна
Keywords бренд
brand
брендинг
branding
стратегія
strategy
конкурентоспроможність
конкурентоспособность
competitiveness
ефективність
эффективность
efficiency
розумове поле бренда
мыслительное поле бренда
mindspace of brand
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25360
Publisher ТОВ "ВТД "Університетська книга"
License
Citation Махнуша, С.М. Наукові засади та практичні аспекти оцінки ринкових позицій бренда (на прикладі галузі шоколадних і кондитерських виробів України) [Текст] / С.М. Махнуша, С.М. Березова // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — №1. — С. 105-113.
Abstract У статті авторами конкретизовано поняття брендингу та його переваг. Проаналізовано сучасні наукові засади до оцінки ринкових позицій бренда (на прикладі вітчизняного ринку кондитерських і шоколадних виробів) та спосіб аналізу характеру сприйняття його споживачем (зокрема на прикладі ТМ «Roshen»). При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25360
В статье авторами конкретизировано понятие брендинга и его преимуществ. Проанализированы современные научные подходы к оценке рыночных позиций бренда (на примере отечественного рынка кондитерских и шоколадных изделий) и анализу характера восприятия его потребителем (в частности на примере ТМ «Roshen»). При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25360
In the article the authors specify the concept of branding and its advantages. The modern scientific approaches to brand market position estimation (on the example of national market of chocolate and pastry wares) and analysis of character of its perception by consumer (in particular on the example of trade mark “Roshen”) are analyzed. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25360
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belarus Belarus
1
Canada Canada
1
China China
1
EU EU
1
France France
1
Germany Germany
6
Greece Greece
1
Iran Iran
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
1
Norway Norway
1
Poland Poland
1
Russia Russia
32
Slovakia Slovakia
1
Turkey Turkey
4
Ukraine Ukraine
3144
United Kingdom United Kingdom
19637
United States United States
6484
Unknown Country Unknown Country
133

Downloads

Belarus Belarus
1
China China
3
Czechia Czechia
3
EU EU
3
France France
26
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
6
Russia Russia
13
Ukraine Ukraine
29453
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1
Unknown Country Unknown Country
886

Files

File Size Format Downloads
Makhnusha.pdf 656,03 kB Adobe PDF 30399

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.