Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33726
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Медийные события и их влияние на польский национальный бренд
Other Titles Медійні події та їх вплив на польський національний бренд
Media events and their impact on Polish national brand
Authors Klisinski, Yanush Sylveriushovych
Прокопенко, М.А.
Keywords национальная популяризация
национальный бренд
медийные события
имидж
репутация
капитал бренда
національна популяризація
національний бренд
медійна подія
імідж
репутація
капітал бренда
national popularization
national brand
media events
image
reputation
brand capital
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33726
Publisher Сумский государственный университет
License
Citation Клисиньски, Я.С. Медийные события и их влияние на польский национальный бренд [Текст] / Я.С. Клисиньски, М.А. Прокопенко// Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 4. — С. 32-41.
Abstract У статті акцентовано увагу на тому, що велика медійна подія, підготована та організована державними організаціями (наприклад, проведення Чемпіонату Європи з футболу Євро-2012), має безпосередній вплив на зростання значення національного бренда в міжнародному рейтингу. Зокрема, проаналізовано позитивні результати проведення чемпіонату Євро-2012 для Польщі. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33726
В статье акцентировано внимание на том, что большое медийное событие, подготовленное и организованное государственными организациями (как пример приводился Чемпионат Европы по футболу Евро-2012), имеет непосредственное влияние на рост значения национального бренда в международном рейтинге. В частности, проанализированы позитивные результаты проведения чемпионата Евро-2012 для Польши. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33726
The author emphasizes in the article that great media event which has been arranged and organized by the authorities (e.g. the European Championship on the football Euro-2012) has a direct impact on the growth of national brand popularity in the international ranking. In particular, the positive results of the arrangement of the European Championship Euro-2012 have been analyzed in the article. The problems of recognizing of Polish trade brands and logos are explored. Media events and brand-leaders are considered. The championship Euro-2012 has been also viewed as a media event in the article. The status of the Polish national brand has been investigated. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33726
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

China China
6
France France
1
Germany Germany
12
Greece Greece
1
Lithuania Lithuania
1
Pakistan Pakistan
1
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Russia Russia
22
Spain Spain
1
Turkey Turkey
8
Ukraine Ukraine
980
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
4405
United States United States
14308
Unknown Country Unknown Country
60

Downloads

Belarus Belarus
1
China China
3
Czechia Czechia
2
Estonia Estonia
1
France France
2
Germany Germany
2
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Russia Russia
6
Ukraine Ukraine
708
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1
Unknown Country Unknown Country
208

Files

File Size Format Downloads
Klisinski_Prokopenko_natsionalna_populyaryzatsiya.pdf 270,26 kB Adobe PDF 937

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.