Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44594
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The impacts of situational factors on consumer misbehaviour in service outlets (on the example of Iranian chain stores)
Other Titles Влияние ситуационных факторов на поведение потребителей торгово-сервисных точек (на примере сетей розничной торговли в Иране)
Вплив ситуаційних факторів на поведінку споживачів торгово-сервісних точок (на прикладі мереж роздрібної торгівлі в Ірані)
Authors Akbari, M.
Abdolvand, M.A.
Ghaffari, F.
Keywords consumer
misbehaviour
situational factor
service settings
perceived risk
споживач
неадекватна поведінка
ситуаційний фактор
характеристики послуг
сприйманий ризик
потребитель
неадекватное поведение
ситуационный фактор
характеристики услуг
воспринимаемый риск
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44594
Publisher Sumy State University
License
Citation Akbari, M. The impacts of situational factors on consumer misbehaviour in service outlets (on the example of Iranian chain stores) [Текст] / M. Akbari, M.A. Abdolvand, F. Ghaffari // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 1. - С. 48-56.
Abstract Метою дослідження є виявлення і аналіз ситуаційних факторів, що призводять до непорозумінь із клієнтами при наданні різних видів сервісу. Виокремлено фактори, що можуть зумовити такі непорозуміння з урахуванням минулого досвіду відносин між надавачами послуг та споживачами. Дослідження авторів здійснено на прикладі мереж роздрібної торгівлі в Ірані.
Целью исследования является выявление и анализ ситуационных факторов, которые приводят к недоразумениям с клиентами при предоставлении различных видов сервиса. Выделены факторы, которые могут обусловить такие недоразумения с учетом прошлого опыта отношений между поставщиками услуг и потребителями. Исследования авторов осуществлено на примере сетей розничной торговли в Иране.
The aim of this study is to identify and explore the situational factors, which lead customers to misbehave in service settings. This study is designed to develop a better understanding of different drivers of misbehaviours from situational factors’ perspective and examines the relationship of past misbehaviour and future misbehaviour intentions. The novelty point of this study is to illuminate the impact of situational factors on misbehaviour for the first time based on the background of Iranian culture. As the matter of fact that customer misbehaviour is prevalent in the Iranian chain stores, identifying the related antecedents especially from situation side is on the great center of attention.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

Brazil Brazil
4
Canada Canada
1
China China
5
Egypt Egypt
2
France France
4
Germany Germany
92
Greece Greece
1
Iran Iran
32698
Italy Italy
2
Jordan Jordan
1
Russia Russia
1966
Slovenia Slovenia
1
Sweden Sweden
1
Syria Syria
2
Taiwan Taiwan
1
Tanzania Tanzania
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1963
United Kingdom United Kingdom
24523
United States United States
65392
Unknown Country Unknown Country
27
Vietnam Vietnam
2

Downloads

Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
6
Canada Canada
4
China China
10
France France
1
Germany Germany
32697
Ghana Ghana
1
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
2
Iran Iran
7
Jordan Jordan
1
Macao SAR China Macao SAR China
1
Malaysia Malaysia
1
Mexico Mexico
1
Pakistan Pakistan
8
Russia Russia
1
South Korea South Korea
1
Syria Syria
1
Taiwan Taiwan
2
Ukraine Ukraine
1801
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
24524
United States United States
65393
Unknown Country Unknown Country
35
Vietnam Vietnam
2

Files

File Size Format Downloads
Akbari_spozhyvach.pdf 409,47 kB Adobe PDF 124504

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.