Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44595
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Factors influencing the intention to accept advertising in mobile social networks
Other Titles Исследование факторов влияния на процесс восприятия пользователями рекламы в мобильных социальных сетях
Дослідження факторів впливу на процес сприйняття користувачами реклами в мобільних соціальних мережах
Authors Jafari, S.M.
Jandaghi, Gh.
Taghavi, H.
Keywords advertising
Mobile social networks
mobile advertising
attitude
intention to accept
social norms
реклама
мобільні соціальні мережі
мобільна реклама
ставлення
намір сприйняти
соціальні норми
мобильные социальные сети
мобильная реклама
отношение
намерение воспринять
социальные нормы
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44595
Publisher Sumy State University
License
Citation Jafari, S.M. Factors influencing the intention to accept advertising in mobile social networks [Текст] / S.M. Jafari, Gh. Jandaghi, H. Taghavi // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 1. - С. 57-72.
Abstract З метою визначення факторів впливу на сприйняття мобільної реклами користувачами мобільних соціальних мереж була розроблена модель, що враховує соціальні норми, а також відношення користувачів до такої реклами та їх наміри сприймати її. У ході дослідження на основі розробленої анкети було опитано 436 користувачів мобільних соціальних мереж у м. Мешхед, Іран. У результаті проведеного дослідження було визначено, що відношення користувачів до реклами в мобільних соціальних мережах залежить від сприйманої ними корисності такої реклами та їхнього ставленням до мобільної реклами загалом.
С целью определения факторов влияния на восприятие мобильной рекламы пользователями мобильных социальных сетей была разработана модель, учитывающая социальные нормы, а также отношение пользователей к такой рекламе и их намерения воспринимать ее. В ходе исследования на основе разработанной анкеты было опрошено 436 пользователей мобильных социальных сетей в г. Мешхед, Иран. В результате проведенного исследования было определено, что отношение пользователей к рекламе в мобильных социальных сетях зависит от воспринимаемой ими полезности такой рекламы и их отношением к мобильной рекламы в целом.
In order to address the influencing factors on mobile advertising acceptance, the model which examines social norms, influential factors on consumers’ attitude and intention to accept advertisements in mobile social networks was developed. Using the survey method the data of 436 mobile users in Mashhad, Iran was collected by questionnaire. Finally, it was shown that perceived usefulness and attitude toward mobile advertising has impact on intention to accept mobile advertising.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

Argentina Argentina
1
Canada Canada
1
China China
14
Finland Finland
1
France France
4
Germany Germany
8
Ghana Ghana
1
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
6
Italy Italy
2
Latvia Latvia
1
Lebanon Lebanon
1
Malaysia Malaysia
8
Namibia Namibia
1
Netherlands Netherlands
1
Pakistan Pakistan
1
Philippines Philippines
2
South Korea South Korea
2
Spain Spain
1
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
1563
United Kingdom United Kingdom
9786
United States United States
3230
Unknown Country Unknown Country
36
Vietnam Vietnam
2

Downloads

Australia Australia
1
Belarus Belarus
1
China China
15
Denmark Denmark
1
France France
3
Germany Germany
9
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
3
Indonesia Indonesia
6
Iran Iran
12
Jordan Jordan
1
Malaysia Malaysia
5
Pakistan Pakistan
8
Peru Peru
1
Philippines Philippines
1
Poland Poland
1
South Korea South Korea
4
Taiwan Taiwan
5
Tunisia Tunisia
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1453
United Kingdom United Kingdom
9785
United States United States
6
Unknown Country Unknown Country
36

Files

File Size Format Downloads
Jafari_reklama.pdf 552,17 kB Adobe PDF 11360

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.