Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49455
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Innovations in tourism marketing: Operation Anthropoid in Prague
Other Titles Инновации в маркетинге туризма: пример операции “Антропоид” в Праге
Інновації в маркетингу туризму: приклад операції “Антропоїд” у Празі
Authors Strielkowski, W.
ORCID
Keywords innovations
marketing
tourism
cultural heritage
Operation Anthropoid
Prague
інновації
маркетинг
туризм
культурна спадщина
операція “Антропоїд”
Прага
инновации
маркетинг
туризм
культурное наследие
операция “Антропоид”
Прага
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49455
Publisher Sumy State University
License
Citation Strielkowski, W. Innovations in tourism marketing: Operation Anthropoid in Prague [Текст] / W. Strielkowski // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 4. - С. 106-112.
Abstract Nowadays, when a plethora of innovations found its way into the field of tourism marketing, the impact of the new technologies is likely to change the way international tourism will develop in the forthcoming decades. A very cheap but effective way how to innovate the traditional tourism marketing approach in cultural tourism destinations might be through game-like appsmartphone and tablet apps based in a cultural destination that would involve local stories, myths and legends and blend them with popular culture, represented by literary works and films. This paper explores the potential of the geolocation game app based on the events of “Operation Anthropoid” that took place in Prague in 1942. Our results demonstrate that geolocation games constitute very successful examples of innovations in tourism marketing that profit from novel technologies.
У наш час, коли різні інновації успішно проникають в область маркетингу туризму, вплив нових технологій докорінно змінює шлях, по якому міжнародний туризм буде розвиватися в найближчі десятиліття. Так, наприклад, досить дешевим, але ефективним способом посилення інноваційності традиційного маркетингового підходу до туризму в культурних туристичних напрямках є гра-додаток для смартфонів і планшетів, що базується на місцевих історіях, міфах і легендах. У цій статті розглядається потенціал мобільного додатку геолокаційної гри, заснованої на подіях операції “Антропоїд”, що відбувалися в Празі в 1942 році. Наші результати показують, що геолокаційні ігри являють собою дуже вдалі приклади інновацій у маркетингу туризму.
В наше время, когда различные инновации успешно проникают в область маркетинга туризма, влияние новых технологий в корне изменяет путь, по которому международный туризм будет развиваться в ближайшие десятилетия. Так, к примеру, весьма дешевым, но эффективным способом повышения инновационности традиционного маркетингового подхода к туризму в культурных туристических направлениях является игра-приложение для смартфонов и планшетов, основанная на местных историях, мифах и легенда. В данной статье рассматривается потенциал мобильного приложения геолокационной игры, основанной на событиях операции “Антропоид”, которые проходили в Праге в 1942 году. Наши результаты показывают, что геолокационные игры представляют собой очень удачные примеры инноваций в маркетинге туризма.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
Canada Canada
1
China China
1
Czechia Czechia
4051746
France France
2
Germany Germany
380298481
Hungary Hungary
1
India India
1
Ireland Ireland
59690
Israel Israel
236778736
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
905851
Netherlands Netherlands
29910602
Poland Poland
119377
Romania Romania
452926
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
1603228920
United Kingdom United Kingdom
805666207
United States United States
1500077783
Unknown Country Unknown Country
1869818196
Vietnam Vietnam
6242

Downloads

China China
1
Czechia Czechia
1
Germany Germany
380298482
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
3
Sri Lanka Sri Lanka
1
Ukraine Ukraine
401414611
United Kingdom United Kingdom
390856546
United States United States
1869818197
Unknown Country Unknown Country
3
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Strielkowski.pdf 484.75 kB Adobe PDF -1252579447

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.