Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49455
Title: Innovations in tourism marketing: Operation Anthropoid in Prague
Other Titles: Інновації в маркетингу туризму: приклад операції “Антропоїд” у Празі
Инновации в маркетинге туризма: пример операции “Антропоид” в Праге
Authors: Strielkowski, W.
Keywords: innovations
marketing
tourism
cultural heritage
Operation Anthropoid
Prague
інновації
маркетинг
туризм
культурна спадщина
операція “Антропоїд”
Прага
инновации
маркетинг
туризм
культурное наследие
операция “Антропоид”
Прага
Issue Year: 2016
Publisher: Sumy State University
Citation: Strielkowski, W. Innovations in tourism marketing: Operation Anthropoid in Prague [Текст] / W. Strielkowski // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 4. - С. 106-112.
Abstract: Nowadays, when a plethora of innovations found its way into the field of tourism marketing, the impact of the new technologies is likely to change the way international tourism will develop in the forthcoming decades. A very cheap but effective way how to innovate the traditional tourism marketing approach in cultural tourism destinations might be through game-like appsmartphone and tablet apps based in a cultural destination that would involve local stories, myths and legends and blend them with popular culture, represented by literary works and films. This paper explores the potential of the geolocation game app based on the events of “Operation Anthropoid” that took place in Prague in 1942. Our results demonstrate that geolocation games constitute very successful examples of innovations in tourism marketing that profit from novel technologies.
У наш час, коли різні інновації успішно проникають в область маркетингу туризму, вплив нових технологій докорінно змінює шлях, по якому міжнародний туризм буде розвиватися в найближчі десятиліття. Так, наприклад, досить дешевим, але ефективним способом посилення інноваційності традиційного маркетингового підходу до туризму в культурних туристичних напрямках є гра-додаток для смартфонів і планшетів, що базується на місцевих історіях, міфах і легендах. У цій статті розглядається потенціал мобільного додатку геолокаційної гри, заснованої на подіях операції “Антропоїд”, що відбувалися в Празі в 1942 році. Наші результати показують, що геолокаційні ігри являють собою дуже вдалі приклади інновацій у маркетингу туризму.
В наше время, когда различные инновации успешно проникают в область маркетинга туризма, влияние новых технологий в корне изменяет путь, по которому международный туризм будет развиваться в ближайшие десятилетия. Так, к примеру, весьма дешевым, но эффективным способом повышения инновационности традиционного маркетингового подхода к туризму в культурных туристических направлениях является игра-приложение для смартфонов и планшетов, основанная на местных историях, мифах и легенда. В данной статье рассматривается потенциал мобильного приложения геолокационной игры, основанной на событиях операции “Антропоид”, которые проходили в Праге в 1942 году. Наши результаты показывают, что геолокационные игры представляют собой очень удачные примеры инноваций в маркетинге туризма.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49455
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other11
Canada1
China1
Czech Republic1
Germany4
France2
Israel2
Italy1
Poland1
Romania1
Ukraine7
United States4
Downloads
Other2
China1
Germany3
Russia3
Ukraine1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Strielkowski.pdf484.75 kBAdobe PDF10Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.