Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52433
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Кросс-культурные аспекты рекламной коммуникации
Authors Ushchapovska, Iryna Vasylivna  
Kobiakova, Iryna Karpivna  
Keywords бренд
brand
комунікація
коммуникация
communication
Type Conference Papers
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52433
Publisher Евразийский национальный университет Л.Н. Гумилева
License
Citation Ущаповская, И. Кросс-культурные аспекты рекламной коммуникации [Текст] / И. Ущаповская; науч. рук. И.К. Кобякова // Русский язык в ХХI веке: исследования молодых: материалы IV международной научной студенческой конференции / Отв. ред. Е.А. Журавлёва. – Астана: ЕНУ им. Л.Н. Гумилева, 2017. – C. 223-226.
Abstract Мова бренду означає слова, знаки, звуки та інші експресивні засоби, що використовуються для спілкування бренду. Мова бренду включає вербальну та невербальну айдентики, оскільки вона розвивається на вербальному та невербальному рівнях. Вербальна айдентика бренду - це слова, фрази та терміни, що використовуються для опису бренду. Невербальні елементи мови бренду можна поділити на візуальну та аудіальну йадентики. Візуальна айдентика або візуальна мова бренду містить графічні компоненти, що разом надають систему для ідентифікації та репрезентації бренду. Аудіальну айдентику можна описати як унікальну власну музику та звук, які емоційно передають сенс та цінності бренда. Під час сприйняття, елементи мови бренду перемішуються в свідомості аудиторії, забезпечуючи взаємодію слів, кольорів, графіки та звуків. В статті вважається, що мова бренду – приклад конвергенції вербальних та невербальних елементів.
Вербальная айдентика бренда — это слова, фразы и термины, используемые для описания бренда. Невербальные элементы языка бренда можно разделить на визуальную и аудиальную йадентики. Визуальная айдентика или визуальный язык бренда содержит графические компоненты, которые вместе предоставляют систему для идентификации и репрезентации бренда. Аудиальную айдентику можно описать как уникальную собственную музыку и звук, которые эмоционально передают смысл и ценности бренда. При восприятии элементы языка бренда перемешиваются в сознании аудитории, обеспечивая взаимодействие слов, цветов, графики и звуков. В статье считается, что язык бренда — это пример конвергенции вербальных и невербальных элементов.
Brand language comprises verbal and non-verbal identities, meaning it is developed on the verbal and non-verbal levels. Brand’s verbal identity is the words, phrases, and terms used to describe the brand. Non-verbal elements of brand language can be divided into visual and audial identities. Visual identity or visual brand language contains the graphic components that together provide a system for identifying and representing a brand. Audial identity can be described as the unique, proprietary music and sound that emotionally convey a brand’s essence and values. Being perceived, brand language elements blend in the minds of the audience, providing interaction of the words, colors, graphics, and sounds. In the article, we suggest brand language be an example of the convergence of verbal and nonverbal elements.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

China China
10849
France France
1
Germany Germany
606
Netherlands Netherlands
1810
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
558
United Kingdom United Kingdom
7232
United States United States
611
Unknown Country Unknown Country
21694

Downloads

China China
2
Czechia Czechia
1
EU EU
1
France France
3
Germany Germany
10853
Kazakhstan Kazakhstan
4
Latvia Latvia
1
Romania Romania
1
Russia Russia
10875
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
519
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
2
Unknown Country Unknown Country
126

Files

File Size Format Downloads
Ushchapovskaia_reklama.pdf 1,82 MB Adobe PDF 22390

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.