Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52885
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Convergence of Brand Language Elements
Other Titles Конвергенція елементів мови бренду
Конвергенция элементов языка бренда
Authors Ushchapovska, Iryna Vasylivna  
Keywords brand
brand language
convergence
verbal identity
visual identity
audial identity
brand communication
бренд
мова бренду
конвергенція
вербальна айдентика
візуальна айдентика
аудіальна айдентика
бренд комунікація
язык бренда
конвергенция
вербальная айдентика
визуальная айдентика
аудиальная айдентика
бренд коммуникация
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52885
Publisher Sumy State University; V. N. Karazin Kharkiv National University
License
Citation Ushchapovska, I.V. Convergence of Brand Language Elements [Текст] / I.V. Ushchapovska // Філологічні трактати. - 2017. - Т.9, № 1. - С. 115-120.
Abstract In the attempt to find a solution for the successful brand formation, scientists have developed different approaches to brand studying. In the article, brand is considered from the linguistic perspective. In particular, brand language, the way brand communicates with the audience, is the object of the study. Therefore, the aim of the article is to identify brand language as an integrative linguistic feature; to state the convergence of verbal and non-verbal elements of brand language when forming a successful brand language. Brand language refers to the words, signs, sounds and other expressive means used to communicate the brand. Brand language comprises verbal and non-verbal identities, meaning it is developed on the verbal and non-verbal levels. Brand’s verbal identity is the words, phrases, and terms used to describe the brand. Non-verbal elements of brand language can be divided into visual and audial identities. Visual identity or visual brand language contains the graphic components that together provide a system for identifying and representing a brand. Audial identity can be described as the unique, proprietary music and sound that emotionally convey a brand’s essence and values. Being perceived, brand language elements blend in the minds of the audience, providing interaction of the words, colors, graphics, and sounds. In the article, we suggest brand language be an example of the convergence of verbal and nonverbal elements.
У пошуках рішення для формування успішного бренда, вчені розробили різні підходи до вивчення бренду. В цій статті бренд розглядається з точки зору лінгвістики. Зокрема, мова бренду, спосіб, у який бренд спілкується з аудиторією, є об’єктом дослідження. Таким чином, метою статті є визначення бренду як інтегративного лінгвістичного явища; встановити конвергенцію вербальних та невербальних елементів мови бренду, при формуванні успішної мови бренду. Мова бренду означає слова, знаки, звуки та інші експресивні засоби, що використовуються для спілкування бренду. Мова бренду включає вербальну та невербальну айдентики, оскільки вона розвивається на вербальному та невербальному рівнях. Вербальна айдентика бренду - це слова, фрази та терміни, що використовуються для опису бренду. Невербальні елементи мови бренду можна поділити на візуальну та аудіальну йадентики. Візуальна айдентика або візуальна мова бренду містить графічні компоненти, що разом надають систему для ідентифікації та репрезентації бренду. Аудіальну айдентику можна описати як унікальну власну музику та звук, які емоційно передають сенс та цінності бренда. Під час сприйняття, елементи мови бренду перемішуються в свідомості аудиторії, забезпечуючи взаємодію слів, кольорів, графіки та звуків. В статті вважається, що мова бренду – приклад конвергенції вербальних та невербальних елементів.
В поисках решений для формирования успешного бренда, ученые разработали различные подходы к изучению бренда. В данной статье бренд рассматривается с точки зрения лингвистики. В частности, язык бренда, способ, с помощью которого бренд общается с аудиторией, является объектом изучения. Таким образом, целью статьи является изучение языка бренда как интегративного лингвистического явления; установление конвергенции вербальных и невербальных элементов языка бренда при формировании успешного языка бренда. Язык бренда означает слова, знаки, звуки и другие экспрессивные средства, используемые для общения бренда. Язык бренда включает вербальную и невербальную айдентики, поскольку он развивается на вербальном и невербальном уровнях. Вербальная айдентика бренда - это слова, фразы и термины, используемые для описания бренда. Невербальные элементы языка бренда можно разделить на визуальную и аудиальную йадентики. Визуальная айдентика или визуальный язык бренда содержит графические компоненты, которые вместе предоставляют систему для идентификации и репрезентации бренда. Аудиальную айдентику можно описать как уникальную собственную музыку и звук, которые эмоционально передают смысл и ценности бренда. При восприятии элементы языка бренда перемешиваются в сознании аудитории, обеспечивая взаимодействие слов, цветов, графики и звуков. В статье считается, что язык бренда - это пример конвергенции вербальных и невербальных элементов.
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Belarus Belarus
1
China China
380478
Czechia Czechia
4276
Denmark Denmark
1
France France
12989
Germany Germany
380485
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Latvia Latvia
1
Netherlands Netherlands
95121
Poland Poland
1
Romania Romania
2
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
1
Spain Spain
1
Sweden Sweden
47560
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
4274
United Kingdom United Kingdom
380481
United States United States
380484
Unknown Country Unknown Country
25

Downloads

Denmark Denmark
1
Germany Germany
380483
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Kenya Kenya
1
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
47558
Netherlands Netherlands
12991
Poland Poland
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Spain Spain
2
Sweden Sweden
1
Syria Syria
1
Ukraine Ukraine
47556
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
190240
United States United States
47559
Unknown Country Unknown Country
1686186

Files

File Size Format Downloads
Ushchapovska.pdf 322,83 kB Adobe PDF 2412586

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.