Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58874
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Управління інтелектуальним капіталом підприємства
Other Titles Управление интеллектуальным капиталом предприятия
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Holysheva, Yevheniia Oleksiivna
Kolodka, Anna Vitaliivna
Keywords інтелектуальний капітал
интеллектуальный капитал
intellectual capital
споживчий капітал
потребительский капитал
customer capital
імідж
имидж
image
управління підприємством
управление предприятием
enterprise management
маркетинг знань
маркетинг знаний
knowledge marketing
клієнтоорієнтоване підприємство
клиентоориентированная компания
client-oriented enterprise
оптимізація
оптимизация
optimization
Type Monograph
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58874
Publisher ТОВ «Триторія»
Citation Ілляшенко, С.М. Управління інтелектуальним капіталом підприємства [Текст] : монографія / С.М. Ілляшенко, Є.О. Голишева, А.В. Колодка. – Суми: ТОВ «Триторія», 2017. – 360 с.
Abstract Монографію присвячено розробленню методологічних та теоретико-методичних засад управління інтелектуальним капіталом промислових підприємств в системі їх інноваційного розвитку. Значної уваги приділено управлінню знаннями як основою інтелектуального капіталу підприємства. Викладено авторські підходи до формування організаційно-економічних механізмів управління підсистемами інтелектуального капіталу підприємства: споживчим капіталом та іміджем. Для ТОП-менеджерів промислових підприємств, фахівців у галузі інноваційного менеджменту, менеджменту та маркетингу знань. Буде корисною для викладачів, аспірантів і студентів економічних та технічних спеціальностей вищих навчальних закладів.
Монография посвящена разработке методологических и теоретико-методических основ управления интеллектуальным капиталом промышленных предприятий в системе их инновационного развития. Значительное внимание уделяется управлению знаниями как основой интеллектуального капитала предприятия. Изложены авторские подходы к формированию организационно-экономических механизмов управления подсистемами интеллектуального капитала предприятия: потребительским капиталом и имиджем. Для ТОП-менеджеров промышленных предприятий, специалистов в области инновационного менеджмента, менеджмента и маркетинга знаний. Будет полезной для преподавателей, аспирантов и студентов экономических и технических специальностей высших учебных заведений.
The monograph is devoted to the development of methodological and theoretical foundations of intellectual capital management of industrial enterprises in the system of their innovative development. Much attention is paid to knowledge management as the basis of the company's intellectual capital. The authors' approaches to the formation of organizational and economic mechanisms of enterprise's intellectual capital subsystems (customer capital and image) management are described. For top-managers of industrial enterprises, specialists in the field of innovation management, knowledge management and marketing. It will be useful for professors, graduate students and students of economic and technical specialties of higher educational institutions.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

China China
1
France France
3
Germany Germany
3
Italy Italy
3
Poland Poland
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
38
United Kingdom United Kingdom
3
United States United States
2
Unknown Country Unknown Country
59

Downloads

China China
1
France France
115
Germany Germany
117
Ireland Ireland
4
Italy Italy
4
Japan Japan
4
Poland Poland
119
Russia Russia
116
Ukraine Ukraine
118
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
2
United States United States
34
Unknown Country Unknown Country
1216

Files

File Size Format Downloads
monograf_Illiashenko_Golysheva_Kolodka.pdf 4,35 MB Adobe PDF 1851

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.