Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66068
Title: Creativity in practice in the context of applied management methods and tools
Other Titles: Творчість в практиці в контексті прикладних методів та інструментів управління
Творчество в практике в контексте прикладных методов и инструментов управления
Authors: Kosár, S.T.
Machová, R.
Šimonová, M.
Keywords: management
creativity
boosting creativity
agricultural sector
Slovakia
менеджмент
творчість
підвищення творчості
сільськогосподарський сектор
Словаччина
творчество
повышение творчества
сельскохозяйственный сектор
Словакия
Issue Year: 2017
Publisher: Sumy State University
Citation: Kosár, S.T. Creativity in practice in the context of applied management methods and tools [Текст] / S.T. Kosár, R. Machová, M. Šimonová // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 2. - С. 182-195.
Abstract: Management as a discipline is a part of human civilization in many aspects of its nature, while managerial creativity as a basic source of business innovations gained an extraordinary importance in the 21st century. Utilization of economic and human resources is possible by increasing creativity and activating innovative potential of people. Creativity is the pillar of innovation that helps organizations to develop business strategies and contributes to strengthen market position of the organization, as well as differentiates it from others. The use of management tools is essential to improve the work process, ensure efficient performance of the company and succeed in problem solution. The article focuses on creative potential of employees and analysis of applied management methods and tools promoting creativity. No matter what area the company operates in, because the company mission is defined in creativity, innovation and the company’s ability to operate efficiently and flexibly. The company uses creativity to strengthen its position on the market and create competitive advantage. While demonstrating our research findings, we will summarize the characteristics of the company, as well as introduce our conclusion of the research.
Менеджмент як дисципліна є частиною людської цивілізації в багатьох аспектах її природи, а управлінська творчість як основне джерело бізнес-інновацій набуло виняткового значення в XXI столітті. Використання економічних і людських ресурсів можливе за рахунок збільшення творчості та активізації інноваційного потенціалу людей. Творчість – це стовп інновацій, який допомагає організаціям розробляти бізнес-стратегії та сприяє зміцненню ринкових позицій організації, а також відрізняє її від інших. Використання інструментів управління має важливе значення для поліпшення робочого процесу, забезпечення ефективної роботи компанії та успішного вирішення проблем. Стаття присвячена творчому потенціалу співробітників і аналізу застосовуваних методів та інструментів управління, які сприяють творчості. Незалежно від того, у якій сфері діє компанія, оскільки місія компанії визначається в креативності, інноваціях і здатності компанії працювати ефективно та гнучко. Компанія використовує креативність, щоб зміцнити свої позиції на ринку і створити конкурентні переваги. Показувши результати наших досліджень, ми узагальнимо характеристики компанії, а також представимо наші висновки з дослідження.
Менеджмент как дисциплина является частью человеческой цивилизации во многих аспектах ее природы, а управленческое творчество как основной источник бизнес-инноваций приобрело исключительное значение в XXI веке. Использование экономических и людских ресурсов возможно за счет увеличения творчества и активизации инновационного потенциала людей. Творчество – это столп инноваций, который помогает организациям разрабатывать бизнес-стратегии и способствует укреплению рыночных позиций организации, а также отличает ее от других. Использование инструментов управления имеет большое значение для улучшения рабочего процесса, обеспечения эффективной работы компании и успешного решения проблем. Статья посвящена творческому потенциалу сотрудников и анализу применяемых методов и инструментов управления, способствующих творчеству. Независимо от того, в какой области компания работает, поскольку миссия компании определяется в креативности, инновациях и способности компании работать эффективно и гибко. Компания использует креативность, чтобы укрепить свои позиции на рынке и создать конкурентные преимущества. Показывая результаты наших исследований, мы обобщим характеристики компании, а также представим наши вывод исследования.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66068
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other10
Germany2
France1
Ukraine1
United States23
Downloads
Other20
China1
Germany1
New Zealand1
Pakistan1
Ukraine1
United States1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Kosar.pdf464.36 kBAdobe PDF26Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.