Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75811
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості функціонування слогана та фрази-відлуння (на прикладі брендів кави)
Other Titles Features of slogan and tagline functioning (coffee brands as a case study)
Особенности функционирования слогана и эхо-фразы (на примере брендов кофе)
Authors Ushchapovska, Iryna Vasylivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9746-5581
Keywords бренд
brand
мова бренду
язык бренда
brand language
вербальна айдентика
вербальная айдентика
verbal identity
слоган
slogan
фраза-відлуння
эхо-фраза
tagline
лінгвістичні інструменти
лингвистические инструменты
linguistic tools
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75811
Publisher Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського
License
Citation Ущаповська, І.В. Особливості функціонування слогана та фрази-відлуння (на прикладі брендів кави) / І.В. Ущаповська // Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Соціальні комунікації. – Т. 30(69). – № 2. – Ч.1. – Київ. – 2019. – С. 130-137.
Abstract У статті викладено результати аналізу слогана та фрази-відлуння. Наведено їхнє визначення, історія досліджень у лінгвістиці та особливості використання. Проведено порівняльний аналіз слоганів та фраз-відлунь та виявлено їхні типи. Визначено лінгвістичні характеристики та стилістичні інструменти у формуванні слоганів та фраз-відлунь. Наведено приклади конвергенції вербальних та візуальних елементів мови бренду в слоганах та фразах-відлуннях.
В статье изложены результаты анализа слогана и эхо-фразы. Даны их определения, история исследований в лингвистике и особенности использования. Проведен сравнительный анализ слоганов и эхо-фраз, описаны их типы. Определены лингвистические характеристики и стилистические инструменты в формировании слоганов и эхо-фраз. Приведены примеры конвергенции вербальных и визуальных элементов в слоганах и эхо-фразах.
The article presents the results of the analysis of the slogan and tagline. The author gives definitions, history of linguistic research, and features of their use. A comparative analysis of slogans and taglines is used, and their types are described. Linguistic characteristics and stylistic tools used to form slogans and taglines are considered. Examples of successful convergence of verbal and visual elements in slogans and taglines are drawn.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Australia Australia
1
China China
1875482734
Czechia Czechia
80319
Estonia Estonia
1600675228
Germany Germany
169389198
Greece Greece
9173
Ireland Ireland
1261741998
Lithuania Lithuania
62718042
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
18764929
Poland Poland
-966537497
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1011739606
Sweden Sweden
90356
Ukraine Ukraine
-591440952
United Kingdom United Kingdom
132054
United States United States
1011739605
Unknown Country Unknown Country
118578

Downloads

Australia Australia
1
Bulgaria Bulgaria
148543
Finland Finland
80300
France France
1
Germany Germany
1
Lithuania Lithuania
1
Mexico Mexico
1
New Zealand New Zealand
1011739604
Poland Poland
1664214902
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1342236576
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1011739604
Unknown Country Unknown Country
4

Files

File Size Format Downloads
Ushchapovska_slogan.pdf 310,14 kB Adobe PDF 735192246

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.