Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78213
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Засоби навчання як мотиваційний фактор у навчанні іноземної мови
Other Titles Study guides as a motivational factor in teaching a foreign language
Authors Архіпова, Є.Є.
ORCID
Keywords засоби навчання
средства обучения
study guides
методика викладання
методика преподавания
teaching methods
мотивація
мотивация
motivation
мотив
motive
наочність
наглядность
clarity
інформаційні технології
информационные технологии
information technology
інтерактивні ігри
интерактивные игры
interactive games
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78213
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Архіпова, Є.Є. Засоби навчання як мотиваційний фактор у навчанні іноземної мови [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавр; спец.: 035 – філологія (германські мови та літератури (переклад включно) / Є.Є. Архіпова; наук. керівник О.А. Шуменко. – Суми: СумДУ, 2020 – 29 с.
Abstract Мета: розглянути сучасні засоби навчання, а саме їх характеристику та види, визначити вплив застосування засобів на мотивацію учнів у навчанні та проаналізувати мотиваційний фактор у процесі навчання іноземної мови. Теоретичне значення: в дослідженні з'ясовано роль засобів навчання у вивченні іноземної мови та зроблено висновки щодо впливу різноманітних засобів навчання на мотивацію учнів у вивчанні іноземної мови, що дає змогу викладачам використовувати це для ефективної роботи з учнями.
Цель: рассмотреть современные средства обучения, а именно их характеристику и виды, определить влияние применения средств на мотивацию учащихся в обучении и проанализировать мотивационный фактор в процессе обучения иностранному языку. Теоретическое значение: в исследовании выяснена роль средств обучения в изучении иностранного языка и сделаны выводы о влиянии различных средств обучения на мотивацию учащихся в изучении иностранного языка, что позволяет преподавателям использовать это для эффективной работы с учащимися.
Goal: to consider modern study guides, namely their characteristics and types, to determine the impact of the use of tools on student motivation in learning and to analyze the motivational factor in the process of learning a foreign language. Theoretical meaning: the study clarifies the role of study guides in learning a foreign language and draws conclusions about the impact of various teaching aids on student motivation in learning a foreign language, which allows teachers to use it to work effectively with students.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

China China
2062022
Greece Greece
122
Ireland Ireland
2475
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
7092476
United Kingdom United Kingdom
62262
United States United States
4577254
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Belgium Belgium
13908
China China
13796617
Czechia Czechia
4577246
Denmark Denmark
388325
Estonia Estonia
1
Finland Finland
13896
France France
4577243
Germany Germany
4577248
Lithuania Lithuania
4951
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1031042
Russia Russia
388327
Spain Spain
13901
Turkey Turkey
4577243
Ukraine Ukraine
13796617
United Kingdom United Kingdom
388325
United States United States
4577243

Files

File Size Format Downloads
Arkhipova_Bachelous_paper.pdf 416,62 kB Adobe PDF 52722135

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.