Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78482
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Діджиталізація освіти в Україні: зарубіжний досвід та вітчизняна перспектива впровадження
Authors Sukhonos, Viktor Volodymyrovych  
Harust, Yurii Vitaliiovych  
Шевцов, Я.А.
ORCID http://orcid.org/0000-0003-1655-5863
http://orcid.org/0000-0001-5450-4368
Keywords технологічний прогрес
технологический прогресс
technological progress
технології
технологии
technology
діджиталізація
диджитализация
digitalization
інновації
инновации
innovation
освіта
образование
education
діджиталізація освіти
диджитализация образования
digitalization of education
Type Article
Date of Issue 2019
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78482
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Сухонос, В.В. Діджиталізація освіти в Україні: зарубіжний досвід та вітчизняна перспектива впровадження [Текст] / В.В. Сухонос, Ю.В. Гаруст, Я.А. Шевцов // Правові горизонти. – 2019. – Вип. 19 (32). – С. 79-86
Abstract На фоні таких інновацій, факт зростання попиту на освіту є логічним і цілком виправданим. Також зростають вимоги щодо якості, доступності та відповідності освіти сучасним потребам людства. Важливо, що освіта сьогодні – це питання переважно державної компетенції, приміром стаття 53 Конституції України гарантує кожному право на освіту. Враховуючи це та відповідні тенденції розвитку людства, діджиталізація освіти є логічним і закономірним вектором розвитку цієї сфери, про що також свідчить досвід провідних країн світу. Отже, потрібно дослідити, чи реально діджиталізація освіти потрібна в Україні, проаналізувавши сам процес технічного вдосконалення та досвід інших країн, які вже мають значні досягнення в цій сфері
Against the background of such innovations, the fact of growing demand for education is logical and quite justified. There are also growing demands for quality, accessibility and compliance of education with modern human needs. It is important that education today is a matter of predominantly state competence, for example, Article 53 of the Constitution of Ukraine guarantees everyone the right to education. Given this and the corresponding trends in human development, the digitalization of education is a logical and natural vector of development in this area, as evidenced by the experience of leading countries. Therefore, it is necessary to investigate whether the digitalization of education is really needed in Ukraine, analyzing the process of technical improvement and the experience of other countries that already have significant achievements in this area.
Appears in Collections: Правові горизонти / Legal horizons

Views

Armenia Armenia
1
Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
1
China China
1
Croatia Croatia
1
Estonia Estonia
1
Germany Germany
-1105333668
Gibraltar Gibraltar
103897024
Greece Greece
1
Ireland Ireland
952423
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Norway Norway
1
Poland Poland
1382013688
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
3529
Spain Spain
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
-624970691
United Kingdom United Kingdom
1447618634
United States United States
-624970696
Unknown Country Unknown Country
149940

Downloads

China China
30503
Croatia Croatia
1
Estonia Estonia
1
Finland Finland
1
France France
405241439
Germany Germany
-1105333667
Gibraltar Gibraltar
1
India India
1
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
1
Mexico Mexico
1
Netherlands Netherlands
22184859
Norway Norway
196777
Poland Poland
1901719459
Russia Russia
1
Slovakia Slovakia
3527
Slovenia Slovenia
1
South Korea South Korea
1
Ukraine Ukraine
-624970690
United Kingdom United Kingdom
1447618647
United States United States
-624970697
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Suhonos_didzhitalizaciya_osviti.pdf 751,3 kB Adobe PDF 1421720169

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.