Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78482
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Діджиталізація освіти в Україні: зарубіжний досвід та вітчизняна перспектива впровадження
Authors Sukhonos, Viktor Volodymyrovych  
Harust, Yurii Vitaliiovych  
Шевцов, Я.А.
Keywords технологічний прогрес
технологический прогресс
technological progress
технології
технологии
technology
діджиталізація
диджитализация
digitalization
інновації
инновации
innovation
освіта
образование
education
діджиталізація освіти
диджитализация образования
digitalization of education
Type Article
Date of Issue 2019
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78482
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Сухонос, В.В. Діджиталізація освіти в Україні: зарубіжний досвід та вітчизняна перспектива впровадження [Текст] / В.В. Сухонос, Ю.В. Гаруст, Я.А. Шевцов // Правові горизонти. – 2019. – Вип. 19 (32). – С. 79-86
Abstract На фоні таких інновацій, факт зростання попиту на освіту є логічним і цілком виправданим. Також зростають вимоги щодо якості, доступності та відповідності освіти сучасним потребам людства. Важливо, що освіта сьогодні – це питання переважно державної компетенції, приміром стаття 53 Конституції України гарантує кожному право на освіту. Враховуючи це та відповідні тенденції розвитку людства, діджиталізація освіти є логічним і закономірним вектором розвитку цієї сфери, про що також свідчить досвід провідних країн світу. Отже, потрібно дослідити, чи реально діджиталізація освіти потрібна в Україні, проаналізувавши сам процес технічного вдосконалення та досвід інших країн, які вже мають значні досягнення в цій сфері
Against the background of such innovations, the fact of growing demand for education is logical and quite justified. There are also growing demands for quality, accessibility and compliance of education with modern human needs. It is important that education today is a matter of predominantly state competence, for example, Article 53 of the Constitution of Ukraine guarantees everyone the right to education. Given this and the corresponding trends in human development, the digitalization of education is a logical and natural vector of development in this area, as evidenced by the experience of leading countries. Therefore, it is necessary to investigate whether the digitalization of education is really needed in Ukraine, analyzing the process of technical improvement and the experience of other countries that already have significant achievements in this area.
Appears in Collections: Правові горизонти

Views

China China
1
Germany Germany
1
Lithuania Lithuania
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
2100
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
347

Downloads

China China
1
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
1
Norway Norway
324
Ukraine Ukraine
2101
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
2103

Files

File Size Format Downloads
Suhonos_didzhitalizaciya_osviti.pdf 751,3 kB Adobe PDF 4533

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.