Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80032
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Шкільні олімпіади з іноземної мови: традиційні та інноваційні підходи
Authors Шульга, Р.А.
ORCID
Keywords олімпіадний рух
олимпиадное движение
olympiad movement
клоуз-тест
клоуз-тест
close-test
інтелектуальний розвиток
интеллектуальное развитие
intellectual development
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80032
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Шульга, Р.А. Шкільні олімпіади з іноземної мови: традиційні та інноваційні підходи [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного рівня бакалавра; спец.: 035 – філологія / Р.А. Шульга; наук. керівник Н.В. Таценко. – Суми: СумДУ, 2020. – 25 с.
Abstract Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та проаналізувати принципи створення та структуру проведення шкільних олімпіад з англійської мови. Відповідно до поставленої мети були визначені такі основні завдання дослідження: 1. Розглянути поняття шкільної олімпіади у традиційному розумінні. 2. Охарактеризувати олімпіаду як унікальне середовище для розвитку інтелектуального потенціалу учня. 3. Описати шкільні олімпіади як засіб навчання англійської мови. 4. Проаналізувати принципи створення та структуру проведення шкільних олімпіад з англійської мови. Об'єктом дослідження є методична доцільність шкільних олімпіад. Предметом дослідження є аналіз проведення шкільних олімпіад з іноземної мови.
Цель исследования – теоретически обосновать и проанализировать принципы создания и структуру проведения школьных олимпиад по английскому языку. Согласно поставленной цели были определены следующие основные задачи исследования: 1. Рассмотреть понятие школьной олимпиады в традиционном понимании. 2. Охарактеризовать олимпиаду как уникальную среду для развития интеллектуального потенциала ученика. 3. Описать школьные олимпиады как средство обучения английскому языку. 4. Проанализировать принципы создания и структуру проведения школьных олимпиад по английскому языку. Объектом исследования является методическая целесообразность школьных олимпиад. Предметом исследования является анализ проведения школьных олимпиад по иностранному языку.
The purpose of the research is to theoretically substantiate and analyze the principles of creation and structure of conducting school olympiads in English. According to this goal, the following main objectives of the study were identified: 1. To consider the concept of a school olympiad in the traditional sense. 2. To describe the olympiad as a unique environment for the development of the student’s intellectual potential. 3. To describe the school olympiads as a means of teaching English. 4. To analyze the principles of the creation and structure of the school olympiads in English. The object of the research is the methodological expediency of school olympiads. The subject of the research is the analysis of the conduct of school olympiads in a foreign language.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

China China
21821075
Germany Germany
1
Greece Greece
653
Ireland Ireland
240580
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
43642001
United Kingdom United Kingdom
1015954
United States United States
11418515
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Estonia Estonia
1
France France
11418520
Germany Germany
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
11418519
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
78138784
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
2325320

Files

File Size Format Downloads
Shulga_bac_rob.pdf 1,08 MB Adobe PDF 103301149

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.