Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81198
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Using Digital Devices in the Online Shopping: a Study of Demographic Differences |
Other Titles |
Використання цифрових технологій під час онлайн-шоппінгу: демографічні фактори |
Authors |
Bacik, R.
Gavurova, B. Fedorko, R. Olearova, M. |
ORCID | |
Keywords |
цифрові пристрої електронний бізнес онлайн-торгівля Словаччина покоління регресійний аналіз непараметричні тести digital devices E-commerce online shopping Slovakia generation regression analysis nonparametric methods |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81198 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Bacik, R., Gavurova, B., Fedorko, R., & Olearova, M. (2020). Using Digital Devices in the Online Shopping: a Study of Demographic Differences. Marketing and Management of Innovations, 4, 154-167. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.4-12 |
Abstract |
У статті проаналізовано вплив нових цифрових каналів комунікації на купівельну поведінку споживачів
в онлайн-середовищі. Метою статті є дослідження переваг цифрових комунікаційних платформ для здійснення покупок в Інтернеті. Авторами визначено, що основними пристоями для онлайн-комунікації є
смартфони, планшети, фаблети, лептопи, палмтопи та настільні комп'ютери. Детерміновану вибірку даних сформовано на основі результатів опитування 414 респондентів. Авторами систематизовано основні фактори, що впливають на вибір присторю для онлайн-комунікаці: гендер, вік, рівень освіти та
частота покупок. Методологічним інструментарієм дослідження є непараметричні тести та регресійний аналіз з використанням порядкоих змінних. Емпіричні результати аналізу засвідчили, що Словаччина має
відносно високий потенціал розвитку онлайн-торгівлі. Автороами наголошено на відсутності статистично
значущого впливу гендерних відмінностей при виборі пристрою для онлайн-комікації. Так, визначено, що
найбільш популярним пристроєм для здійснення онлайн-покупок серед чоловіків та жінок є лептоп. У
статті доведено, що розвиток інноваційних технологій забезпечить зростання рівня популярності
серед споживачів викорситання планшетів та мобільних пристроїв при здійсненні олнайн-покупок.
Результати аналізу підтвердили гіпотезу, що споживачі покоління Х надають перевагу мобільним
пристроям для здійснення покупок в Інтернеті. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути викорситанні бізнес-сектором при розробленні ефективної стратегії цифрового мракетингу.
Авторами зазначено, що підприємства, які викорситовують у соїй діяльності цфрові канали комунікації зі споживачами мають більший рівень лояльності, а отже й можливості підвищення рівня прибутковості. У статті наголошено про необхідність подальших досліджень щодо визначення особливостей поведінки споживачів у онлай-середовищі. The paper deals with the investigation of the analysis that reveals the impact of digitalization as the development of new communication platforms, which are also changing the consumer’s purchasing behaviour in the online environment. The main goal of this research is to identify consumer preferences concerning the communication platforms of digital equipment for purchasing in the online environment. The study is focused primarily on smartphones, tablets, phablets, laptops, PDAs and desktops. The survey sample amounts to 414 respondents. The authors observed the differences in preferences on types of digital devices based on the sex, generations, the level of education of respondents and the frequency of the purchase. Methodological tools of this study are non-parametric tests and ordinal regression analysis. The analysis results stated that the most preferred device for the online purchase is the notebook as for males and so for females. Herewith, the authors did not find statistically significant gender differences. It is expected that the impact of innovation various changes in these preferences, especially in a change to use tablets and smartphones. The analysis has shown that people mostly purchase via the smartphone. Moreover, they are the customers with a higher frequency of purchases, and customers of generation X, which means that even the older consumers. The paper includes practical implications, particularly for business entities, for the reason that knowledge of the options leads to the right set of strategies and will follow the effective achievement of business aims. Businesses with the characteristics of an innovative and active entity have a much greater chance of becoming a prosperous company. These companies are able to respond flexibly to the values of those consumers who are using their digital devices. The ever-increasing global interest in digital shopping signals the urgent need to deepen knowledge of consumer behaviour. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
-1021682013
Austria
-1242297673
Bangladesh
1
Brazil
748051639
Canada
442146464
China
90517247
Croatia
1
Czechia
-1126533808
Egypt
1402473288
France
1
Germany
1685051816
Greece
1
Hong Kong SAR China
1643265090
Hungary
1
India
-1021682036
Indonesia
-1126533812
Iran
1
Ireland
-1021682040
Israel
1685051814
Italy
117273
Jamaica
1
Japan
1
Kenya
1
Latvia
6421589
Lithuania
40009
Malaysia
-832963286
Malta
1685051820
Netherlands
213742
New Zealand
1
Nigeria
138970
Norway
-1126533798
Oman
1
Pakistan
1657530264
Peru
135391
Philippines
1685051821
Poland
-1242297675
Romania
1229354347
Russia
1
Saudi Arabia
-1696107069
Singapore
1402473287
Slovakia
261936437
Slovenia
1
South Africa
-1021682017
South Korea
89397
Spain
1402473299
Sri Lanka
1
Switzerland
-1126533802
Taiwan
-1021682014
Thailand
-1242297682
Tunisia
1379435932
Turkey
70386
Ukraine
-1021682031
United Arab Emirates
-1696107065
United Kingdom
1321426395
United States
1349050494
Unknown Country
-1126533796
Vietnam
125935
Downloads
Australia
124065
Austria
1
Bangladesh
1
Brazil
1
Canada
62048
China
1
Croatia
83301
France
192017
Germany
26601
Hong Kong SAR China
1007405116
Hungary
1362862544
India
-1021682012
Indonesia
-1126533811
Ireland
1
Israel
1685051815
Italy
1643265091
Japan
1299198646
Lithuania
1
Malaysia
-1696107073
Netherlands
1302092791
Philippines
-1021682043
Romania
1229354348
Russia
1
Saudi Arabia
822136935
Singapore
1
Slovakia
1
South Africa
218833
South Korea
1
Sri Lanka
1
Sweden
2034461447
Switzerland
-1126533801
Taiwan
1
Thailand
177677
Turkey
191295
Ukraine
-1242297684
United Arab Emirates
1
United Kingdom
-1021682037
United States
1362862544
Unknown Country
561709203
Vietnam
127016
Yemen
1302092789
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bacik_mmi_2020_4.pdf | 1,13 MB | Adobe PDF | -1232756918 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.